În Monitorul Oficial nr. 525 din 6 iulie a.c. a fost publicat Ordinul Ministerului Justiției nr. 1.302/C/2017 privind componenţa şi atribuţiile Consiliului tehnico-economic al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1.

Consiliul tehnico-economic al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor este structura constituită în scopul analizării şi avizării documentaţiilor tehnico-economice sau a altor documente ori documentaţii din domeniul investiţiilor publice pentru obiectivele de investiţii/intervenţii aparţinând aparatului propriu al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, precum şi unităţilor subordonate, în vederea asigurării unui concept unitar.

Art. 2.

În înţelesul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţii – documentaţia tehnico-economică similară studiului de fezabilitate, elaborată pe baza expertizei tehnice a construcţiei/construcţiilor existente şi, după caz, a studiilor, auditurilor ori analizelor de specialitate în raport cu specificul investiţiei;

b) lucrări de intervenţii – lucrările la construcţiile existente, inclusiv instalaţiile aferente, asimilate obiectivelor de investiţii, care constau în: reparaţii capitale, transformări, modificări, modernizări, consolidări, reabilitări termice, precum şi lucrări de intervenţii pentru prevenirea sau înlăturarea efectelor produse de acţiuni accidentale şi calamităţi naturale, efectuate în scopul asigurării cerinţelor esenţiale de calitate şi funcţionale ale construcţiilor, potrivit destinaţiei lor;

c) studiu de fezabilitate – documentaţia tehnico-economică prin care proiectantul, fără a se limita la datele şi informaţiile cuprinse în nota conceptuală şi în tema de proiectare şi, după caz, în studiul de prefezabilitate, analizează, fundamentează şi propune minimum două scenarii/opţiuni tehnico-economice diferite, recomandând, justificat şi documentat, scenariul/ opţiunea tehnico-economic(ă) optim(ă) pentru realizarea obiectivului de investiţii;

d) studiu de prefezabilitate – documentaţia prin care, fără a se limita la datele şi informaţiile cuprinse în nota conceptuală şi în tema de proiectare, se analizează, preliminar, necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivului de investiţii, se identifică scenarii/opţiuni tehnico-economice posibile şi se selectează un număr limitat de scenarii/opţiuni fezabile pentru realizarea obiectivului de investiţii;

e) deviz general – partea componentă a studiului de fezabilitate sau a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, prin care se stabileşte valoarea totală estimativă, exprimată în lei, a cheltuielilor necesare realizării unui obiectiv de investiţii;

f) expertiză tehnică – documentaţia tehnică definită prin reglementarea tehnică „Cod de proiectare seismică – Partea I – Prevederi de proiectare pentru clădiri”, indicativ P 100-1/2003, aprobată prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, nr. 2.465/2013, cu modificările şi completările ulterioare;

g) proiect pentru autorizarea/desfiinţarea executării lucrărilor – parte a documentaţiei pentru emiterea autorizaţiei de construire/desfiinţare, reglementată prin Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 3.

Documentaţiile tehnice/tehnico-economice analizate şi avizate în cadrul Consiliului tehnico-economic se referă la:

a) obiectivele noi de investiţii;

b) lucrările de intervenţii, constând în reparaţii capitale, transformări, modificări, modernizări, consolidări, reabilitări termice, precum şi lucrări de intervenţii pentru prevenirea sau înlăturarea efectelor produse de acţiuni accidentale şi calamităţi naturale, pentru punerea în siguranţă a fondului construit existent, precum şi în alte cheltuieli asimilate investiţiilor;

c) actualizarea devizelor generale, potrivit art. 10 alin. (4), (5) şi (6) din Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;

d) modificări de soluţii tehnice;

e) eliberarea autorizaţiilor de construire/desfiinţare executării lucrărilor aparţinând aparatului propriu al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, precum şi a unităţilor subordonate

Art. 4.

Limitele valorice privind competenţa de aprobare a documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/ proiectelor de investiţii noi, documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii, respectiv notele conceptuale privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente celorlalte categorii de investiţii incluse la poziţia С „Alte cheltuieli de investiţii” care se finanţează, potrivit legii, din fonduri publice, sunt cele stabilite de art. 42 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL II

Componenţa, atribuţiile, participanţii şi programul Consiliului tehnico-economic

Art. 5.

(1) Consiliul tehnico-economic are următoarea componenţă:

a) directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

b) directorul general adjunct, responsabil cu problemele economico-administrative din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

c) directorii generali adjuncţi ai Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

d) reprezentantul Serviciului de gestiunea investiţiilor – Direcţia investiţii din cadrul Ministerului Justiţiei;

e) directorul Direcţiei economico-administrativ din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

f) directorul Direcţiei siguranţa deţinerii şi regim penitenciar din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

g) directorul Direcţiei medicale din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

h) directorul Direcţiei reintegrare socială din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

i) directorul adjunct al Direcţiei economico-administrativ din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

j) şeful Serviciului cazarmare construcţii investiţii din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

k) un specialist din cadrul Serviciului cazarmare construcţii investiţii din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în calitate de secretar al Consiliului.

(2) În cazul în care persoanele menţionate la alin. (1) lit. d)-j) nu pot participa la şedinţele Consiliului tehnico-economic, urmează a participa înlocuitorul legal al acestora.

Art. 6.

(1) Pentru documentaţiile tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii noi, documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii, respectiv notele conceptuale privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente celorlalte categorii de investiţii incluse la poziţia С „Alte cheltuieli de investiţii” care se finanţează, potrivit legii, din fonduri publice, care se aprobă de către Guvern şi de ordonatorii principali de credite, conducerea Consiliului tehnico-economic este asigurată de către directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în calitate de preşedinte şi de către directorul general adjunct, responsabil cu problemele economico-administrative, din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în calitate de vicepreşedinte.

(2) În cazul în care directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor nu poate participa la şedinţele Consiliului tehnico-economic, conducerea acestuia este asigurată de către vicepreşedinte.

Art. 7.

(1) Pentru documentaţiile tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii noi, documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii, respectiv notele conceptuale privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente celorlalte categorii de investiţii incluse la poziţia С „Alte cheltuieli de investiţii” care se finanţează, potrivit legii, din fonduri publice, care se aprobă de către Administraţia Naţională a Penitenciarelor, conducerea Consiliului tehnico-economic este asigurată de către directorul general adjunct al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, responsabil cu problemele economico-administrative, în calitate de preşedinte, şi de către unul dintre ceilalţi doi directori generali adjuncţi, din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în calitate de vicepreşedinte.

(2) În cazul în care directorul general adjunct al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, responsabil cu problemele economico-administrative, nu poate participa la şedinţele Consiliului tehnico-economic, conducerea acestuia este asigurată de către vicepreşedinte.

(3) Directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor are calitatea de invitat.

Art. 8.

În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Consiliului tehnico-economic poate emite orice alte dispoziţii privind modalitatea de lucru a consiliului şi de analizare şi avizare a documentaţiilor din cadrul şedinţelor de lucru.

Art. 9.

Directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor stabileşte, la începutul fiecărui an, componenţa nominală a Consiliului tehnico-economic.

Art. 10.

Consiliul tehnico-economic al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor se întruneşte ori de câte ori este nevoie, în prezenţa a minimum două treimi din numărul total al membrilor.