În Monitorul Oficial nr. 554 din 2 septembrie a.c. a fost publicată Decizia nr. 541/2013 a Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii privind condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale.


Timp de 10 zile puteti evalua GRATUIT continutul Legalis 2.0 – Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie.
Nou! Din 2 septembrie clientii Legalis 2.0 pot accesa noul modul Dreptul UE si CEDO


În extras:

Art. 1

(1) Prezenta decizie reglementează condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de servicii poştale ca furnizori de serviciu universal, astfel cum aceştia sunt definiţi la art. 2 pct. 24 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poştale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 187/2013, precum şi modalităţile de finanţare a costului net determinat de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal.

(2) În cuprinsul prezentei decizii sunt aplicabile definiţiile relevante prevăzute la art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2013, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 187/2013, şi la pct. 1.1. din anexa nr. 1 la Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 2.858/2007 privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poştale, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 2

Poate fi desemnat ca furnizor de serviciu universal numai un furnizor de servicii poştale autorizat să furnizeze serviciile incluse în sfera serviciului universal pentru care urmează a fi desemnat, în condiţiile regimului de autorizare generală şi care asigură îndeplinirea condiţiilor prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2013, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 187/2013, pentru prestarea serviciilor poştale din sfera serviciului universal.

Art. 3

(1) Desemnarea unui furnizor de servicii poştale ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale se realizează de către Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, denumită în continuare ANCOM, la cerere sau din oficiu, pentru prestarea unuia ori mai multor servicii incluse în sfera serviciului universal, aşa cum acestea sunt definite în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2013, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 187/2013, şi în legislaţia secundară a ANCOM, pe întreg teritoriul naţional sau doar pe o parte a acestuia, astfel încât să se asigure acoperirea întregului teritoriu.

(2) Furnizorii de serviciu universal se desemnează pentru o perioadă suficientă care să asigure viabilitatea economică a serviciilor furnizate, dar nu mai mult de 10 ani.

(3) În cazuri bine justificate, ANCOM poate dispune prelungirea cu cel mult 1 an a perioadei pentru care a fost desemnat furnizorul de serviciu universal, fără însă a depăşi perioada maximă de 10 ani prevăzută la alin. (2).

(4) Desemnarea de către ANCOM a 2 sau mai mulţi furnizori de serviciu universal care concurează pe aceleaşi pieţe din domeniul serviciilor poştale se va realiza astfel încât să nu se creeze niciunuia dintre furnizori un dezavantaj concurenţial, respectându-se principiul păstrării unui echilibru din punctul de vedere al rentabilităţii prestării serviciilor poştale între zona în care fiecare dintre aceştia urmează să presteze serviciile pentru care a fost desemnat şi zona sau zonele ce a/au fost stabilită(e) pentru ceilalţi furnizori de serviciu universal concurenţi şi luându-se în considerare avantajele de ordin competitiv de care beneficiază fiecare dintre furnizorii de serviciu universal.

(5) În aplicarea prevederilor prezentei decizii, ANCOM va urmări atingerea obiectivelor prevăzute la art. 48 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2013, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 187/2013, şi va acţiona în vederea limitării posibilelor efecte negative determinate de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal asupra concurenţei, precum şi a protecţiei intereselor utilizatorilor.