Publicata in M. Of. 241/2011, HG 315/2011 privind infiintarea Comisiei Interdepartamentale de Radiocomunicatii abroga HG 1015/2001.

Va prezentam textul HG 315/2011 asa cum poate fi acesta vizualizat in Biblioteca Legislativa online Legalis 2.0:

Timp de 14 zile puteti testa GRATUIT tot continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie

HG 315/2011

privind infiintarea Comisiei Interdepartamentale de Radiocomunicatii

M.Of. nr. 241 din 6.4.2011

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1

Se înfiinţează Comisia Interdepartamentală de Radiocomunicaţii, denumită în continuare Comisie, organism consultativ fără personalitate juridică, ce are ca principal scop asistarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, denumită în continuare ANCOM, în activitatea de administrare a spectrului de frecvenţe radio şi de coordonare la nivel naţional a gestionării spectrului de frecvenţe radio, în vederea asigurării unei utilizării raţionale şi eficiente a acestuia.

Art. 2

(1) Comisia este formată din:

a) 3 reprezentanţi ai ANCOM, dintre care unul va fi desemnat preşedinte al Comisiei;

b) un reprezentant al Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, cu rol de observator, fără drept de vot;

c) un reprezentant al Ministerului Apărării Naţionale;

d) un reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor;

e) un reprezentant al Serviciului Român de Informaţii;

f) un reprezentant al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;

g) un reprezentant al Serviciului de Protecţie şi Pază;

h) un reprezentant al Serviciului de Informaţii Externe.

(2) Instituţiile prevăzute la alin. (1) îşi vor desemna reprezentanţii şi câte un supleant pentru fiecare dintre aceştia, cu excepţia preşedintelui. Membrii supleanţi pot participa la toate şedinţele Comisiei.

(3) Prin decizie, preşedintele ANCOM numeşte:

a) preşedintele Comisiei, dintre persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a);

b) membrii Comisiei, inclusiv membrii supleanţi, pe baza propunerilor instituţiilor prevăzute la alin. (1);

c) componenţa Secretariatului Comisiei asigurat de ANCOM.

(4) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Secretariatului Comisiei se aprobă prin decizie a preşedintelui ANCOM în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

(5) Comisia poate solicita instituţiilor reprezentate, după caz, să solicite anumitor structuri de specialitate, care funcţionează în subordinea sau în coordonarea acestora, efectuarea unor analize, verificări ori experimentări cu privire la orice probleme şi subiecte de specialitate, precum şi întocmirea documentelor de informare aferente, ţinând seama de atribuţiile specifice ale acestor structuri.

(6) În funcţie de problemele care sunt examinate, la şedinţele Comisiei pot fi invitaţi pentru consultări, cu acordul preşedintelui Comisiei, şi specialişti ai altor instituţii reprezentanţi ai furnizorilor de reţele şi/sau de servicii de comunicaţii electronice ori reprezentanţi ai utilizatorilor.

Art. 3

(1) Comisia are ca atribuţii principale analiza şi emiterea avizelor consultative în următoarele situaţii:

a) elaborarea, modificarea sau actualizarea Tabelului naţional de atribuire a benzilor de frecvenţe radio (TNABF) în ceea ce priveşte benzile cu utilizare guvernamentală

[G şi G(A), conform TNABF] şi benzile de utilizare în partaj guvernamentală/neguvernamentală [G/NG, G(A)/NG, G/G(A)/NG, conform TNABF];

b) aplicarea în România a deciziilor şi recomandărilor Conferinţei Europene de Poştă şi Telecomunicaţii (CEPT), a recomandărilor Uniunii Internaţionale de Telecomunicaţii (UIT), a directivelor şi deciziilor adoptate de organismele Uniunii Europene şi a prevederilor acordurilor internaţionale la care România este parte în domeniul utilizării spectrului de frecvenţe radio (Acordul comun civil-militar al NATO privind frecvenţele radio – NJFA, Regulamentul radiocomunicaţiilor al UIT, acordurile privind coordonarea internaţională a utilizării frecvenţelor încheiate cu administraţii de comunicaţii ale altor ţări), care privesc benzile de frecvenţe cu utilizare G, G(A), G/NG, G(A)/NG şi G/G(A)/NG, conform TNABF;

c) încheierea de acorduri internaţionale privind gestionarea şi utilizarea spectrului radio care privesc benzile de frecvenţe cu utilizare G, G(A), G/NG, G(A)/NG şi G/G(A)/NG, conform TNABF;

d) soluţionarea solicitărilor de alocări/asignări de frecvenţe în benzile de frecvenţe care, conform TNABF, au utilizare în partaj G/NG, G(A)/NG, G/G(A)/NG, atât din partea utilizatorilor civili, cât şi din partea celor guvernamentali, în scopul gestionării eficiente a spectrului radio şi asigurării compatibilităţii radioelectrice dintre staţiile/reţelele de radiocomunicaţii care funcţionează în condiţiile legii;

e) soluţionarea solicitărilor de asignări de frecvenţe cu caracter temporar, cu ocazia evenimentelor oficiale desfăşurate în România, în benzile de frecvenţe cu utilizare G, G(A), G/NG, G(A)/NG şi G/G(A)/NG, conform TNABF, transmise de către membrii Comisiei, numai în cazul în care este necesară utilizarea unor benzi de frecvenţe radio pe care aceştia nu le gestionează în mod exclusiv;

f) soluţionarea solicitărilor de asignări de frecvenţe cu caracter temporar ocazional din partea utilizatorilor guvernamentali, în benzi de frecvenţe cu utilizare neguvernamentală (NG), conform TNABF;

g) tratarea cererilor de coordonare internaţională a utilizării frecvenţelor formulate de administraţiile de comunicaţii din ţările vecine României, în vederea asignării de frecvenţe de către acestea în zonele de frontieră, în benzile de frecvenţe cu utilizare G, G(A), G/NG, G(A)/NG şi G/G(A)/NG, conform TNABF;

h) propuneri de reglementări tehnice specifice în domeniul gestionării spectrului de frecvenţe radio aplicabile benzilor de frecvenţe cu utilizare G/NG, G(A)/NG şi G/G(A)/NG, conform TNABF;

i) eliberarea unor benzi de frecvenţe destinate reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice paneuropene şi trecerea acestor benzi spre utilizare neguvernamentală;

j) modificări ale statutului de utilizare, în TNABF, al unor benzi/subbenzi de frecvenţe radio.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), numai pentru situaţiile prevăzute la lit. d), e) şi f) nu este necesar avizul Comisiei, tratarea acestor solicitări fiind posibilă şi prin consultarea membrilor Comisiei direct implicaţi în utilizarea frecvenţelor/benzilor de frecvenţe în discuţie. În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. e) şi f), solicitările sunt tratate cu prioritate şi în regim de urgenţă.

(3) Comisia poate formula recomandări cu privire la:

a) principiile politicii de utilizare raţională şi eficientă a spectrului frecvenţelor radio, precum şi atribuirile de perspectivă ale benzilor de frecvenţe radio;

b) definirea poziţiei României în cadrul organismelor internaţionale în ceea ce priveşte gestionarea spectrului de frecvenţe radio în benzi de frecvenţe cu utilizare G, G(A), G/NG, G(A)/NG şi G/G(A)/NG, conform TNABF;

c) stabilirea poziţiei României la conferinţele mondiale de radiocomunicaţii în ceea ce priveşte modificarea atribuirilor, alocărilor, planurilor de frecvenţe şi ale procedurilor de coordonare internaţională a utilizării frecvenţelor, care vizează gestionarea spectrului de frecvenţe radio în benzi de frecvenţe cu utilizare G, G(A), G/NG, G(A)/NG şi G/G(A)/NG, conform TNABF.

(4) Comisia analizează orice alte solicitări ce îi sunt adresate cu referire la domeniul administrării şi gestionării spectrului de frecvenţe radio.

Art. 4

(1) Comisia se întruneşte, de regulă, cel puţin o dată pe trimestru sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea oricărui membru al său.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în vederea realizării obiectivelor sale, precum şi pentru respectarea termenelor prevăzute de lege ori a obligaţiilor asumate, Comisia poate lucra şi în regim de corespondenţă pentru cazurile prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. d), e), f) şi g).

(3) Planificarea şi organizarea şedinţelor sunt asigurate de ANCOM.

Art. 5

(1) Rezultatul dezbaterilor din cadrul Comisiei se consemnează în avize şi/sau în recomandări, după caz.

(2) Avizele Comisiei se emit cu acordul unanim al membrilor săi.

(3) În situaţiile care privesc apărarea, ordinea publică şi securitatea naţională, în cazul în care nu se realizează unanimitatea în cadrul a două şedinţe succesive ale Comisiei, preşedintele Comisiei va aduce întreaga situaţie la cunoştinţa primului-ministru, care va decide.

(4) Decizia primului-ministru va fi comunicată preşedintelui ANCOM.

Art. 6

La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 1.015/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei Interdepartamentale de Radiocomunicaţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 656 din 18 octombrie 2001, se abrogă.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,

Valerian Vreme

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii,

Cătălin Marinescu

Directorul Serviciului Român de Informaţii,

George Cristian Maior

Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,

Marcel Opriş

p. Directorul Serviciului de Protecţie şi Pază,

Gabriel Creţu

Directorul Serviciului de Informaţii Externe,

Mihai Răzvan Ungureanu

Ministrul administraţiei şi internelor,

Constantin-Traian Igaş

Ministrul apărării naţionale,

Gabriel Oprea

// Timp de 14 zile puteti testa GRATUIT tot continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie