În Monitorul Oficial nr. 686 din 5 septembrie a.c. a fost publicat Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr. 131/2016 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Casei de Pensii Sectoriale a Ministerului Afacerilor Interne.
Acces non-stop la legislație actualizată
În Legalis ai acces la toată legislația consolidată a României și legislația UE. Click pentru detalii
În extras
CAPITOLUL I
Dispoziții generale
Art. 1.
Casa de pensii sectorială a Ministerului Afacerilor Interne, denumită în continuare Casa, este înființată prin lege, ca unitate în subordinea Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare MAI, și funcționează potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 144/2016 privind atribuțiile, organizarea și funcționarea caselor de pensii sectoriale din Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Afacerilor Interne și Serviciul Român de Informații și ale prezentului regulament.
Art. 2.
(1) Casa este structura cu personalitate juridică, care administrează sistemul pensiilor militare de stat și a altor drepturi de asigurări sociale ale militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special din Ministerul Justiției – Administrația Națională a Penitenciarelor, potrivit legii.
(2) Casa asigură administrarea sistemului de pensii militare de stat pentru funcționarii publici cu statut special din cadrul Ministerului Justiției – Administrația Națională a Penitenciarelor, în baza protocolului de colaborare încheiat între cele două instituții, potrivit legii.
(3) Casa are sediul în municipiul București, str. George Georgescu nr. 3, sectorul 4, și adresa de poștă electronică casapensii@mai.gov.ro
Art. 3.
Casa asigură, în baza legii, plata pensiilor militare de stat, a altor drepturi și prestații prevăzute în legi speciale, pentru militarii, polițiștii și funcționarii publici cu statut special ale căror raporturi de serviciu au încetat din Ministerul Afacerilor Interne, respectiv din Ministerul Justiției – Administrația Națională a Penitenciarelor.
CAPITOLUL II
Organizarea unității
Art. 4.
(1) Casa are următoarea structură organizatorică:
a) conducerea;
b) Serviciul petiții, contestații, control intern, metodologie și relații publice;
c) Serviciul juridic, având în compunere:
1. Biroul contencios;
d) Structura financiar, la nivel de serviciu, având în compunere:
1. Compartimentul buget, prelucrare automată situații financiare și drepturi personal;
2. Compartimentul prelucrare automată date financiare pensionari;
3. Compartimentul vize prestații;
e) Serviciul prelucrare automată date și stabiliri pensii militare de stat;
f) Serviciul prelucrare automată date și plăți pensii militare de stat și alte drepturi de asigurări sociale;
g) Serviciul prelucrare automată date, recalculare și actualizare pensii militare de stat regiunea 1;
h) Serviciul prelucrare automată date, recalculare și actualizare pensii militare de stat regiunea 2;
i) Serviciul informatic, baze de date și comunicații, având în compunere:
1. Biroul analiză și proiectare programe informatice în domeniul pensiilor;
j) Serviciul prelucrare automată date, evidență pensionari, documente clasificate, secretariat și securitate sediu, având în compunere:
1. Compartimentul control acces și supraveghere;
k) Compartimentul Structura de securitate.
(2) Organigrama Casei este prezentată în anexa nr. 1.
Art. 5.
(1) În îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin, Casa cooperează cu instituții, autorități sau organe ale administrației publice centrale de specialitate, autorități administrative autonome, organizații neguvernamentale, operatori economici și orice alte persoane juridice de drept public sau privat.
(2) Diagrama principalelor relații ale Casei este prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 6.
(1) Personalul Casei este constituit din polițiști – funcționari publici cu statut special și este subordonat direct directorului, respectiv directorilor adjuncți care îi coordonează activitatea și, în mod nemijlocit, șefilor serviciilor/birourilor din care fac parte.
(2) Personalul Casei răspunde pentru executarea sarcinilor de serviciu încredințate, potrivit fișelor posturilor.
Art. 7.
Nominalizarea unităților administrativ-teritoriale, județe și sectoare ale municipiului București care intră în compunerea regiunilor 1 și 2 cu privire la care se exercită competențele teritoriale de către serviciile prelucrare automată date, recalculare și actualizare pensii militare de stat din structura Casei se realizează prin dispoziție a directorului.
CAPITOLUL III
Atribuții generale
Art. 8.
Casa are următoarele atribuții generale:
a) asigură evidența, la nivel național, a beneficiarilor drepturilor prevăzute de Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, precum și a altor drepturi, potrivit dispozițiilor legale;
b) stabilește cuantumul pensiilor din sistemul pensiilor militare de stat prin decizii, conform Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, precum și a altor drepturi, potrivit dispozițiilor legale;
c) asigură plata lunară a pensiilor și a altor drepturi de asigurări sociale cuvenite beneficiarilor, potrivit legii;
d) asigură evidența drepturilor și obligațiilor stabilite în sistemul pensiilor militare de stat, prin organizarea acestora pe baza codului numeric personal, în condițiile legii;
e) aplică prevederile convențiilor internaționale de asigurări sociale, la care România este parte, precum și ansamblul reglementărilor comunitare, potrivit solicitărilor beneficiarilor legali, și dezvoltă relații cu organisme similare în domeniul pensiilor militare și asigurărilor sociale din alte țări, în limita competențelor prevăzute de lege;
f) organizează selecția, pregătirea și perfecționarea profesională a personalului propriu, potrivit reglementărilor instituite la nivelul Ministerului Afacerilor Interne;
g) asigură introducerea, extinderea, întreținerea și protecția sistemelor automate de calcul și de evidență prin programe informatice proprii;
h) asigură reprezentarea în fața instanțelor judecătorești în litigiile în care sunt parte, potrivit reglementărilor instituite la nivelul instituțiilor publice în subordinea cărora se află;
i) asigură exportul în străinătate al prestațiilor stabilite potrivit reglementărilor legale în domeniu;
j) transmite lunar, la domiciliul beneficiarilor din România, prin Compania Națională Poșta Română – S.A., taloanele de plată a drepturilor prevăzute la art. 67 alin. (1) și (2) din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, cu respectarea confidențialității datelor, potrivit legii;
k) solicită Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne sau oricărei altei autorități, instituții publice sau altor instituții care dețin astfel de informații, datele cu caracter personal actualizate pentru persoanele cărora li se întocmesc documentații de plată și/sau cărora li se efectuează plata unor prestații sociale;
l) în condițiile stabilite prin lege, achită ajutorul de deces în termen de 24 de ore de la solicitare, în cazul decesului pensionarului aflat în evidențele proprii, respectiv în cazul unui membru de familie al acestuia, care nu era asigurat sau nu avea calitatea de pensionar la data decesului;
m) soluționează sesizările, reclamațiile și petițiile din domeniul de competență, conform prevederilor legale;
n) fundamentează și elaborează propunerile ce vor sta la baza întocmirii proiectului bugetului de stat;
o) organizează și conduce contabilitatea proprie pentru operațiunile financiare desfășurate;
p) aprobă procedurile referitoare la efectuarea operațiunilor de plată a pensiilor.
CAPITOLUL IV
Conducerea unității
Art. 9.
(1) Conducerea Casei este asigurată de director, ajutat de 2 directori adjuncți.
(2) Directorul Casei are, potrivit legii, calitatea de ordonator terțiar de credite.
(3) Directorii adjuncți se află în subordinea nemijlocită a directorului.
Art. 10.
(1) Directorul conduce întreaga activitate a Casei și o reprezintă în relațiile cu celelalte unități ale MAI, cu instituțiile și organismele din țară și străinătate, în limitele competențelor stabilite potrivit legii și în baza mandatului încredințat de către ministrul afacerilor interne.
(2) Directorul poate delega, prin dispoziție, în condițiile legii, atribuții din competența sa directorilor adjuncți.
Art. 11.
Pentru aplicarea prevederilor actelor normative de nivel superior, a ordinelor și instrucțiunilor ministrului afacerilor interne, precum și a dispozițiilor secretarilor de stat și secretarului general, directorul Casei emite dispoziții, care sunt obligatorii pentru personalul din subordine.
Art. 12.
(1) Directorul răspunde în condițiile legii, potrivit fișei postului prevăzute în anexa nr. 3, de întreaga activitate pe care o desfășoară Casa.
(2) Organizarea și modalitățile de planificare a activităților desfășurate de Casă, precum și de evaluare a activităților desfășurate de către structurile acesteia se stabilesc prin dispoziție a directorului.
Art. 13.
Directorii adjuncți răspund în condițiile legii, potrivit fișelor posturilor prevăzute în anexele nr. 4 și 5, de activitatea serviciilor, birourilor și, după caz, a compartimentelor încredințate spre coordonare și îndrumare, precum și de îndeplinirea altor atribuții sau competențe, care le sunt dispuse sau delegate de către directorul Casei.
Art. 14.
Conducerea serviciilor, birourilor și a compartimentelor din cadrul Casei se exercită de către șefii/coordonatorii acestora, iar în lipsa lor, de către persoana, din cadrul aceleiași structuri, desemnată în scris de director sau de către directorii adjuncți coordonatori, după caz.