În Monitorul Oficial nr. 527 din 13 iulie a.c. a fost publicată Hotărârea Consiliului de Mediere nr. 24/2016 privind modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotărârea Consiliului de mediere nr. 5/2007.
Acces non-stop la legislație actualizată
În Legalis ai acces la toată legislația consolidată a României și legislația UE. Click pentru detalii
În extras
Art. I.
Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotărârea Consiliului de mediere nr. 5/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 505 din 27 iulie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. La articolul 1, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(2) Consiliul de mediere este autoritatea competentă din România privind recunoașterea diplomelor și calificărilor profesionale pentru profesia de mediator, ca profesie reglementată, în conformitate cu Legea nr. 192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator, cu modificările și completările ulterioare, și cu Legea nr. 200/2004 privind recunoașterea diplomelor și calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările și completările ulterioare.”
2. Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 2.
Prezentul regulament de organizare și funcționare a Consiliului, denumit în continuare regulament, reglementează punerea în aplicare a prevederilor legale privind medierea și atribuțiile Consiliului, precum și a dispozițiilor privind organizarea profesiei de mediator.”
3. La articolul 5, alineatul (1) se abrogă.
4. La articolul 5, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(2) Pot avea calitatea de membru al Consiliului persoanele care îndeplinesc cumulativ condițiile stabilite prin Statutul profesiei de mediator.”
5. La articolul 5, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(5) Mandatul membrilor Consiliului este de 4 ani și începe la data preluării acestuia în condițiile alin. (4). Preluarea mandatului se realizează prin semnarea contractului de mandat de către fiecare membru al Consiliului, ca act subsecvent procesului-verbal de ședință.”
6. La articolul 8, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 8.
(1) Structura Consiliului, prevăzută în anexa nr. 1, este stabilită prin organigrama propusă de președinte și aprobată de membrii Consiliului reuniți în ședință.”
7. La articolul 8 alineatul (4), după litera e) se introduce o nouă literă, litera e1), cu următorul cuprins:
„e1) Comisia privind relația cu sistemul judiciar;”.
8. La articolul 8, după alineatul (10) se introduce un nou alineat, alineatul (101), cu următorul cuprins:
„(101) Comisia privind relația cu sistemul judiciar este constituită din reprezentanții aleși la nivelul fiecărei Curți de apel și are rolul de a organiza activitatea de mediere pe raza curților de apel și de a reprezenta mediatorii în relația cu sistemul judiciar.”
9. La articolul 9, litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:
„a) taxe provenind din autorizarea mediatorilor;”.
10. La articolul 9, literele c)-i) se abrogă.
11. La articolul 9, litera n) se modifică și va avea următorul cuprins:
„n) alte tipuri de taxe stabilite prin hotărâri ale Consiliului.”
12. La articolul 11, alineatul (1) se abrogă.
13. La articolul 15, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(2) Consiliul se întrunește lunar în ședință ordinară, fixată prin hotărâre a Consiliului valabilă pe durata mandatului, la convocarea președintelui, cu propunerea ordinii de zi a ședinței.”
14. La articolul 15, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(3) Convocarea în ședință extraordinară se face ori de câte ori este necesar la propunerea președintelui sau a minimum 3 dintre membrii titulari ai Consiliului, cu propunerea ordinii de zi a ședinței.”
15. La articolul 15, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(6) Lucrările Consiliului se desfășoară în prezența a cel puțin 7 membri.”
16. La articolul 16, literele a), n) și q) se modifică și vor avea următorul cuprins:
„a) adoptă regulamentul privind organizarea și funcționarea sa, precum și Statutul profesiei de mediator;
……………………………………………………………….
n) aprobă organigrama Consiliului, propusă de președinte, și o publică pe portalul său web;
………………………………………………………………..
q) elaborează și modifică codul etic al membrilor Consiliului, cu consultarea Comisiei consultative a corpului profesional al mediatorilor;”.
17. La articolul 17, litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:
„c) adoptă standardele de formare în domeniul medierii;”.
18. Articolul 22 se abrogă.
19. Articolul 23 se abrogă.
20. La articolul 24, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins:
„Art. 24.
(1) Secretariatul tehnic este structura de lucru executivă a Consiliului și este condus de un director executiv.
(2) Secretariatul tehnic funcționează conform organigramei propuse de președinte și aprobate de membrii Consiliului, reuniți în ședință.”
21. La articolul 24 alineatul (3), literele d) și h) se modifică și vor avea următorul cuprins:
„d) asigură consilierea și reprezentarea juridică a Consiliului printr-un serviciu juridic înființat în cadrul Secretariatului tehnic și direct subordonat președintelui;
……………………………………………………
h) asigură consultanță cu privire la mediere și organizarea profesiei de mediator prin Oficiul de consultanță la solicitarea scrisă din partea persoanelor fizice sau juridice, altele decât mediatorii autorizați;”.
22. La articolul 24 alineatul (3), după litera o) se introduce o nouă literă, litera p), cu următorul cuprins:
„p) ține evidența dosarelor de personal, întocmește Regulamentul de ordine interioară și desfășoară orice altă activitate specifică resurselor umane conform dispozițiilor Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.”
23. La articolul 24, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(5) Directorul executiv duce la îndeplinire hotărârile Consiliului, deciziile președintelui sau, după caz, ale vicepreședintelui și răspunde de modul de îndeplinire a atribuțiilor Secretariatului tehnic prevăzute prin prezentul regulament și prin fișele de post ale angajaților aflați în subordine.”
24. Articolele 25, 26, 261, 27-38 se abrogă.
25. La articolul 39 alineatul (2), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:
„c) se face dovada că a fost solicitată și avizată o formă de exercitare a profesiei de mediator prevăzută de art. 22 din Lege și de Statutul profesiei de mediator;”.
26. La articolul 40, alineatul (11) se abrogă.
27. La articolul 41, alineatele (2)-(4) se abrogă.
28. Articolele 44-52, 521-5215, 5217, 5218, 53-81 și 83 se abrogă.
29. Articolul 88 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 88.
(1) Dispozițiile prezentului regulament devin aplicabile de la data adoptării lui și se completează cu normele prevăzute în Hotărârea Consiliului de mediere nr. 39/2015 privind aprobarea Statutului profesiei de mediator.
(2) Orice prevedere contrară se abrogă.”
30. Articolul 89 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 89.
Anexele nr. 1-11 fac parte integrantă din prezentul regulament.”