În Monitorul Oficial nr. 800 din 28 octombrie a.c. a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 823/2015 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 811/2010 privind controlul statului portului.
Nou în Legalis – Codul de procedură penală. Comentariu pe articole . Accesează volumul!
În extras
Hotărârea Guvernului nr. 811/2010 privind controlul statului portului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 617 din 1 septembrie 2010, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 2, după punctul 4 se introduce un nou punct, punctul 41, cu următorul cuprins:
„41.certificat de muncă în domeniul maritim – certificatul menţionat în Regula 5.1.3 din Convenţia din 2006 privind munca în domeniul maritim (MLC 2006) ratificată de România prin Legea nr. 214/2015 pentru ratificarea Convenţiei privind munca în domeniul maritim (MLC 2006), adoptată la 23 februarie 2006 la Geneva, la cea de-a 94-a sesiune a Organizaţiei Internaţionale a Muncii, precum şi a Amendamentelor din 2014 la Convenţia privind munca în domeniul maritim (MLC 2006), aprobate în cadrul celei de-a 103-a sesiuni a Organizaţiei Internaţionale a Muncii la Geneva la 11 iunie 2014;“.
2.La articolul 2 punctul 7, litera g) se abrogă.
3. La articolul 2 punctul 7, după litera h) se introduc trei noi litere, literele i)–k), cu următorul cuprins:
„i) Convenţia din 2006 privind munca în domeniul maritim (MLC 2006) ratificată de România prin Legea nr. 214/2015;
j) Convenţia internaţională privind controlul sistemelor antivegetative dăunătoare utilizate la nave (AFS 2001) la care România a aderat prin Legea nr. 585/2004 pentru aderarea la Convenţia internaţională din 2001 privind controlul sistemelor antivegetative dăunătoare utilizate la nave, adoptată la Conferinţa Organizaţiei Maritime Internaţionale la Londra la 5 octombrie 2001;
k) Convenţia internaţională din 2001 privind răspunderea civilă pentru prejudicii provocate de poluarea cu hidrocarburi utilizate pentru propulsia navei, Convenţia Bunkers 2001, la care România a aderat prin Legea nr. 108/2009 pentru aderarea României la Convenţia internaţională din 2001 privind răspunderea civilă pentru prejudicii provocate de poluarea cu hidrocarburi de consum de la navele maritime (BUNKERS), adoptată la Londra la 23 martie 2001;“.
4. La articolul 2, după punctul 7 se introduce un nou punct, punctul 71, cu următorul cuprins:
„71.declaraţie de conformitate a muncii în domeniul maritim – declaraţia prevăzută la Regula 5.1.3 din MLC 2006;“.
5. La articolul 3, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Când inspectează o navă care se află sub pavilionul unui stat care nu este parte la o convenţie, ANR se asigură că tratamentul acordat unei asemenea nave şi echipajului acesteia nu este mai favorabil decât cel acordat unei nave care se află sub pavilionul unui stat care este parte la convenţia în cauză. Nava respectivă este supusă unei inspecţii mai detaliate în conformitate cu procedurile instituite de Paris MOU.“
6. La articolul 3, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
„(5) Măsurile adoptate pentru punerea în aplicare a prezentei hotărâri nu generează o reducere a nivelului general de protecţie a navigatorilor în temeiul dreptului Uniunii Europene în domeniul social pentru aspectele cărora li se aplică prezenta hotărâre, în comparaţie cu situaţia care prevalează în fiecare stat membru. În punerea în aplicare a respectivelor măsuri, în cazul în care ANR are cunoştinţă de o încălcare clară a dreptului Uniunii Europene la bordul navelor care arborează pavilionul unui stat membru, aceasta informează orice autoritate competentă relevantă, în conformitate cu legislaţia şi practica naţionale, pentru luarea oricăror măsuri corespunzătoare.“
7. La articolul 14, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(5) Amploarea unei inspecţii extinse, inclusiv elementele de risc care trebuie verificate, sunt stabilite în anexa nr. 7.“
8. La articolul 17, după alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3)–(5), cu următorul cuprins:
„(3) În cazul în care, în urma unei inspecţii mai detaliate, se constată că condiţiile de viaţă şi de muncă de pe nave nu respectă cerinţele din MLC 2006, inspectorul PSC aduce imediat deficienţele la cunoştinţa comandantului navei, împreună cu termenele obligatorii pentru remedierea acestora.
(4) În cazul în care inspectorul PSC consideră că aceste deficienţe sunt importante sau în cazul în care acestea au legătură cu o posibilă plângere, în sensul anexei nr. 5 partea A pct. 19, inspectorul PSC aduce deficienţele la cunoştinţa organizaţiilor navigatorilor şi ale armatorilor şi poate:
a) să informeze un reprezentant al statului de pavilion;
b) să furnizeze autorităţilor competente din următorul port de escală informaţiile relevante.
(5) În ceea ce priveşte chestiunile legate de MLC 2006, ANR are dreptul de a transmite o copie a raportului inspectorului PSC, însoţită de toate răspunsurile primite de la autorităţile competente din statul de pavilion în termenul stabilit, directorului general al Biroului Internaţional al Muncii, pentru a se lua măsurile considerate oportune pentru a asigura păstrarea unei evidenţe a acestor informaţii şi informarea părţilor care ar putea fi interesate să recurgă la căile de atac pe care le au la dispoziţie.“
9. La articolul 18, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) Identitatea persoanei care a depus plângerea nu trebuie dezvăluită comandantului sau armatorului în cauză. Inspectorul PSC trebuie să păstreze confidenţialitatea plângerilor depuse de navigatori, inclusiv în cursul discuţiilor cu navigatorii.“