În Monitorul Oficial nr. 322 din 12 mai a.c. a fost publicat Ordinul nr. 525/836/2015 al Ministerului Finanțelor Publice și al Ministerului Fondurilor Europene pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 28/75/2008 privind aprobarea listelor de cheltuieli eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial „Transport” (POS-T) 2007—2013.


Totul despre insolvență. Codul insolvenței. Legea nr. 85/2014. Comentariu pe articole. Ediția 5 și Legea procedurii insolvenței. Comentariu pe articole. Ediția 4 sunt acum Legalis®. Comandă cărțile în Raftul Legalis®


În extras

în cadrul axei prioritare 4 „Asistenţă tehnică” a Programului operaţional sectorial „Transport” (POS-T)

  1. Cheltuieli eligibile în cadrul proiectelor finanţate prin domeniul major de intervenţie 1: Sprijin pentru managementul, implementarea, monitorizarea şi controlul Programului operaţional sectorial „Transport” (POS-T)

1.1. Cheltuieli privind asigurarea şi dezvoltarea capacitaţii instituţionale a Autorităţii de management pentru POS-T privind gestionarea POS-T

1.1.1. Cheltuieli privind achiziţia de active fixe corporale:

1.1.1.1. cheltuieli privind achiziţia mobilierului de birou, aparatură şi echipamente birotică pentru uzul personalului din cadrul Autorităţii de management pentru POS-T;

1.1.1.2. cheltuieli privind achiziţia de sisteme de aer condiţionat pentru spaţiile în care îşi desfăşoară activitatea personalul din cadrul Autorităţii de management pentru POS-T, inclusiv cheltuieli privind service-ul şi întreţinerea sistemelor achiziţionate;

1.1.1.3. cheltuieli privind achiziţia de echipamente informatice, de comunicaţii şi periferice de calcul pentru uzul personalului din cadrul Autorităţii de management pentru POS-T.

1.1.2. Cheltuieli privind achiziţia de active fixe necorporale, respectiv cheltuieli privind achiziţia de aplicaţii informatice pentru uzul personalului din cadrul Autorităţii de management pentru POS-T

1.1.3. Cheltuieli privind servicii informatice şi de comunicaţii: instalare, întreţinere şi reparare echipamente informatice, de comunicaţii şi periferice de calcul, întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice necesare pentru desfăşurarea activităţii personalului din cadrul Autorităţii de management pentru POS-T

1.1.4. Cheltuieli privind achiziţia de obiecte de inventar şi consumabile necesare pentru desfăşurarea activităţii personalului din cadrul Autorităţii de management pentru POS-T

1.1.5. Cheltuieli privind achiziţia de sisteme de arhivare, echipamente specifice (care vor fi utilizate numai în acest scop), de sisteme de siguranţă (antiefracţie şi antiincendiu), sisteme de climatizare, amenajarea spaţiilor în care se vor instala arhivele

1.1.6. Cheltuieli privind instruirea personalului din cadrul Autorităţii de management pentru POS-T, precum şi privind instruirea personalului beneficiarilor implicat în sarcini aferente proiectelor finanţate în cadrul POS-T

1.1.7. Cheltuieli privind achiziţia de publicaţii (cărţi, reviste etc., în format tipărit şi/sau electronic) relevante pentru desfăşurarea activităţii Autorităţii de management pentru POS-T.

1.1.8. Cheltuieli pentru plata taxelor de participare la cursuri, seminare, conferinţe şi alte acţiuni similare, pe teme relevante pentru gestionarea POS-T, pentru personalul care este angajat în cadrul Autorităţii de management pentru POS-T sau este implicat în evaluarea cererilor de finanţare, verificarea legalităţii, precum şi pentru personalul beneficiarilor

1.2. Cheltuieli generale de administraţie, eligibile numai pentru proiectele Autorităţii de management pentru POS-T, Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR” — S A. şi Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România — S.A., şi fără a depăşi limita aprobată în Documentul-cadru de implementare din totalul fondurilor alocate axei prioritare 4 „Asistenţă tehnică” a POS-T pe întreaga perioadă de implementare a programului:

1.2.1. cheltuieli privind utilităţile (energie electrică şi termică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale) necesare pentru desfăşurarea activităţii personalului din cadrul Autorităţii de management pentru POS-T;

1.2.2. cheltuieli privind serviciile de comunicaţie (telefon, fax, servicii poştale, curierat rapid, servicii internet) necesare pentru desfăşurarea activităţii personalului din cadrul Autorităţii de management pentru POS-T;

1.2.3. cheltuieli privind închirierea spaţiilor necesare pentru desfăşurarea activităţii Autorităţii de management pentru POS-T, în condiţiile încheierii unui contract de închiriere pentru utilizarea spaţiilor până la sfârşitul perioadei de programare şi cheltuieli cu igienizarea spaţiilor necesare pentru desfăşurarea activităţii personalului din cadrul Autorităţii de management pentru POS-T, maximum o dată la 5 ani;

1.2.4. cheltuieli privind întreţinerea spaţiilor şi mobilierului necesare pentru desfăşurarea activităţii personalului din cadrul Autorităţii de management pentru POS-T;

1.2.5. cheltuieli privind operarea şi întreţinerea mijloacelor de transport, cum ar fi: combustibil, lubrifianţi, consumabile, cauciucuri, service, taxe de înmatriculare a autoturismelor (taxa de eliberare a certificatului de înmatriculare, taxa de înmatriculare, taxa de mediu şi taxa de emitere a numărului de înmatriculare), taxa de inspecţie tehnică periodică, vignete de acces pe reţeaua de drumuri naţionale, taxele pentru trecerea podurilor, taxe pentru traversare cu bacul, taxele de aeroport, gară, autogara sau port, taxele privind deţinerea de mijloace de transport (impozite), precum şi alte taxe privind circulaţia pe drumurile publice, prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare;

1.2.6. cheltuieli aferente asigurării de tip CASCO şi asigurării de răspundere civilă auto (RCA) pentru mijloacele de transport utilizate în scopul proiectului, dacă acestea sunt în proprietatea Ministerului Fondurilor Europene;

1.2.7. cheltuieli privind serviciile prestate de persoane fizice autorizate, achiziţionate conform legii:

a) cheltuieli cu serviciile auto destinate mobilităţii personalului Autorităţii de management POS-T;

b) cheltuieli cu serviciile de monitorizare tehnică şi financiară prin intermediul experţilor tehnici şi financiari ca persoane fizice autorizate care deţin autorizaţiile prevăzute de lege.