În Monitorul Oficial nr. 134 din 23 februarie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 467/2015 al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea Procedurii de administrare şi monitorizare a marilor contribuabili.


Noul Cod civil. Comentariu pe articole. Ediția 2. Adăugită și revizuită – Comandă acum în Legalis®


În extras

Procedura de administrare şi monitorizare a marilor contribuabili administraţi de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili

Organul fiscal competent în administrarea marilor contribuabili, a sediilor secundare înregistrate fiscal ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor înfiinţate de marii contribuabili şi a contribuabililor nerezidenţi pentru care marii contribuabili au calitatea de reprezentanţi sau reprezentanţi fiscali, potrivit titlului VI din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, este Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

A.

Procedura de înregistrare fiscală

1. Modificările intervenite în datele declarate iniţial de marii contribuabili şi înscrise în certificatul de înregistrare fiscală se fac prin depunerea cererii de preschimbare a certificatului de înregistrare la biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal, în a cărui rază teritorială marele contribuabil îşi are sediul social.

2. Modificările intervenite în datele declarate iniţial de marii contribuabili în vectorul fiscal vor fi declarate de către aceştia la Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili.

3. La primirea de la oficiul registrului comerţului a modificărilor menţionate la pct. 1 din prezenta secţiune, Direcţia generală de tehnologia informaţiei va actualiza cu aceste date Registrul contribuabililor al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili.

4. Înregistrarea sediilor secundare ale marilor contribuabili, ca plătitoare de salarii şi de venituri asimilate salariilor, cu excepţia sucursalelor care se înregistrează conform procedurilor speciale în materie de înregistrare a comercianţilor, se face prin completarea şi depunerea formularului „Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru sediile secundare (060)“, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor, cu modificările şi completările ulterioare, la organul fiscal competent din cadrul direcţiei generale regionale a finanţelor publice, în a cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea sediul secundar.

5. Prin excepţie de la prevederile pct. 4, sediile secundare ale marilor contribuabili aflate în raza teritorială a municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov se înregistrează la Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili.

6. Scoaterea din evidenţa fiscală a sediilor secundare ale marilor contribuabili înfiinţate pe raza municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov de marii contribuabili se face prin depunerea formularului (060), menţionat mai sus, la Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, împreună cu certificatul de înregistrare fiscală, în vederea anulării.

7. Informaţiile referitoare la înfiinţarea şi scoaterea din evidenţă a sediilor secundare ale marilor contribuabili, care îşi desfăşoară activitatea pe raza direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice, se transmit Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili şi se evidenţiază într-o secţiune separată a Registrului contribuabililor.

8. Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili va transmite Activităţii de trezorerie şi contabilitate publică a municipiului Bucureşti orice modificare cu privire la luarea sau scoaterea din administrare a marilor contribuabili ori a sediilor secundare din municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov la data producerii modificării.

B.

Obligaţii declarative

1. Marii contribuabili depun declaraţiile fiscale la organul fiscal competent prevăzut în ordin începând cu obligaţiile aferente lunii ianuarie a anului următor în care devin mari contribuabili.

2. În cazul marilor contribuabili care au înfiinţate sedii secundare, declararea impozitului pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de salariaţii care îşi desfăşoară activitatea la sediile secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor, se face la Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili.

C.

Soluţionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare

Deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare depuse de marii contribuabili se soluţionează potrivit art. 1171din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi potrivit procedurii aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 263/2010 pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, cu modificările şi completările ulterioare.