În Monitorul Oficial nr. 724 din 1 octombrie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 60/2014 al inspectorul-şef al Inspecţiei Judiciare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare, aprobat prin Ordinul inspectorului-şef al Inspecţiei Judiciare nr. 24/2012.


Comandă acum cele mai noi volume din Raftul Legalis® – Noul Cod penal și Noul Cod de procedură penală


În extras
Art. I.

Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare, aprobat prin Ordinul inspectorului-şef al Inspecţiei Judiciare nr. 24/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 692 din 9 octombrie 2012, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 7 alineatul (1), literele b), d) şi l) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„b) reprezintă Inspecţia Judiciară în relaţiile cu Consiliul Superior al Magistraturii sau cu alte instituţii interne ori internaţionale, precum şi în litigiile în care Inspecţia Judiciară este parte, cu excepţia cazurilor prevăzute expres de lege;
……
d) exercită atribuţiile legale ce îi revin în calitate de ordonator de credite şi răspunde de folosirea, conform legii, a sumelor primite de la buget, de integritatea bunurilor unităţii, de ţinerea la zi a contabilităţii şi de prezentarea dărilor de seamă contabile asupra execuţiei bugetare. Atribuţiile specifice de ordonator de credite pot fi delegate inspectorului-şef adjunct;
……
l) numeşte, deleagă şi revocă prin ordin directorii de direcţii, şefii de servicii şi birouri;”.

2. La articolul 8, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:

„(11) Coordonează activitatea compartimentului de documente şi informaţii clasificate şi îndeplineşte atribuţiile de funcţionar de securitate.”

3. La articolul 11, literele e), f) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„e) formulează puncte de vedere la solicitarea Consiliului Superior al Magistraturii sau la solicitarea inspectorului-şef;
f) alege membrii comisiei de evaluare a activităţii profesionale a inspectorilor judiciari şi membrii comisiei de examinare a candidaţilor la funcţia de director Direcţie de inspecţie judiciară pentru judecători/Direcţie de inspecţie judiciară procurori;
g) avizează, la solicitarea inspectorului-şef, propunerile de modificare a regulamentelor aplicabile Inspecţiei Judiciare;”.

4. La articolul 12, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(3) Adunarea generală este prezidată de inspectorul-şef, iar, în lipsa acestuia, de inspectorul-şef adjunct. Dacă inspectorul – şef sau inspectorul-şef adjunct lipsesc, Adunarea generală este prezidată de unul dintre directorii direcţiilor de inspecţie judiciară, ales în Adunarea generală a inspectorilor judiciari.”

5. La articolul 13 alineatul (2), după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins:

„e) specialişti IT.”

6. La articolul 14 alineatul (1), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„d) Direcţia sinteze, contencios şi registratură;”.

7. La articolul 14 alineatul (1), după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:

„g) Compartimentul IT.”

8. La articolul 14, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(2) În cadrul Direcţiei economice şi administrativ funcţionează Compartimentul administrativ, transporturi şi aprovizionare şi Compartimentul achiziţii publice.
(3) În cadrul Direcţiei sinteze, contencios şi registratură funcţionează Serviciul registratură, secretariat şi arhivă şi Serviciul sinteze şi contencios.”

9. La articolul 14, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:

„(4) Serviciul sinteze şi contencios este structurat în Biroul legislaţie şi contencios şi Biroul sinteze şi documentare.”

10. La articolul 16, alineatele (1), (2), (3), (8), (12) şi (14) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Art. 16.

(1) În cadrul Direcţiei de inspecţie judiciară pentru judecători funcţionează inspectorii judiciari care au fost selectaţi dintre judecători, prin concurs.
(2) Direcţia de inspecţie judiciară pentru judecători este condusă de un director, numit prin ordin al inspectorului-şef, pentru un mandat de 3 ani, dintre inspectorii judiciari din cadrul direcţiei cu o vechime de minimum 2 ani în funcţia de inspector judiciar.
(3) Numirea în funcţia de director se face ca urmare a promovării concursului organizat de Inspecţia Judiciară.
…….
(8) În comisia de examinare nu poate fi ales inspectorul judiciar care declară, în prealabil, că înţelege să participe la concursul pentru funcţia de director.
…….
(12) Candidatul care a obţinut nota cea mai mare este numit în funcţia de director al Direcţiei de inspecţie Judiciară pentru judecători, prin ordin al inspectorului-şef.
…….
(14) Directorul de direcţie poate fi revocat din funcţie prin ordin al inspectorului-şef, în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a atribuţiilor manageriale.”