În Monitorul Oficial nr. 215 din 26 martie a.c. a fost publicată Decizia nr. 92/2014 a Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Centrului Naţional de Administrare a Registrelor Naţionale Notariale CNARNN–INFONOT.


Timp de 10 zile puteti evalua GRATUIT continutul Legalis 2.0 – Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie.
Afla totul despre cele mai noi module Legalis 2.0: Dreptul UE si CEDO | Drept Public


În extras

REGULAMENT de organizare şi funcţionare a Centrului Naţional de Administrare a Registrelor Naţionale Notariale CNARNN–INFONOT

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1

Centrul Naţional de Administrare a Registrelor Naţionale Notariale, denumit în continuare CNARNN–INFONOT sau Centrul, este înfiinţat în baza dispoziţiilor art. 62 din Legea notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 36/1995, coroborate cu cele ale art. 191 şi următoarele din Regulamentul de aplicare a Legii notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.333/C/2013.

Art. 2

(1) CNARNN–INFONOT este persoană juridică română de drept privat, aflată sub autoritatea Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România, denumită în continuare Uniunea, are buget propriu, care se aprobă anual de către Biroul executiv al Consiliului Uniunii, denumit în continuare Biroul executiv.

(2) CNARNN–INFONOT este organizat şi funcţionează în limitele competenţelor stabilite de lege şi de prezentul regulament.

(3) CNARNN–INFONOT are sigiliu propriu, care cuprinde denumirea sa şi stema României, şi siglă proprie. Forma şi conţinutul acestora sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.

(4) Sediul CNARNN–INFONOT se stabileşte în municipiul Bucureşti, bd. Theodor Pallady nr. 40G, sectorul 3.

Art. 3

(1) Scopul înfiinţării CNARNN–INFONOT este, în principal, acela de a asigura administrarea registrelor naţionale notariale înfiinţate de către Consiliul Uniunii în condiţiile art. 163 din Legea nr. 36/1995 şi ale Codului civil.

(2) În vederea îndeplinirii obiectivelor şi scopului pentru care a fost înfiinţat, CNARNN–INFONOT va desfăşura următoarele activităţi:

a) asigură cadrul necesar funcţionării registrelor naţionale notariale înfiinţate în condiţiile legii de către Consiliul Uniunii;

b) elaborează normele metodologice privind funcţionarea registrelor naţionale notariale;

c) asigură pregătirea necesară a notarilor publici în procedurile de lucru cu registrele naţionale notariale;

d) sprijină Consiliul Uniunii în dezvoltarea strategiilor de informatizare a notariatului român;

e) contribuie efectiv la dezvoltarea infrastructurii necesare informatizării Uniunii, Camerelor Notarilor Publici şi birourilor notariale;

f) prestează, la cerere şi contra cost, servicii de specialitate terţilor sau altor persoane interesate;

g) orice alte activităţi legate de obiectul său de activitate, cu aprobarea Consiliului Uniunii, Biroului executiv sau a Comisiei de experţi constituite la nivelul CNARNN–INFONOT, denumită în continuare Comisia de experţi sau Comisia.

CAPITOLUL II

Organele de conducere ale CNARNN–INFONOT. Componenţă şi funcţionare

Art. 4

Organele de conducere ale CNARNN–INFONOT sunt următoarele:

a) Biroul executiv;

b) preşedintele Biroului executiv;

c) Comisia de experţi;

d) directorul general.

Art. 5

(1) În activitatea de coordonare a CNARNN–INFONOT, Biroul executiv îşi desfăşoară activitatea în condiţiile Legii nr. 36/1995, Regulamentului de aplicare a Legii notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.333/C/2013, regulamentului de funcţionare a Biroului executiv şi ale prezentului regulament.

(2) În îndeplinirea atribuţiilor de coordonare a CNARNN–INFONOT, Biroul executiv adoptă decizii executorii.

(3) Materialele care fac obiectul dezbaterilor se vor transmite de către Comisia de experţi sau de către directorul general preşedintelui Uniunii în vederea introducerii pe ordinea de zi.

(4) Membrii Biroului executiv răspund individual pentru votul exprimat în această calitate.

(5) Pentru activităţile de coordonare desfăşurate la nivelul CNARNN–INFONOT, o parte din indemnizaţia lunară a membrilor Biroului executiv se suportă din bugetul Centrului, în condiţiile stabilite de către Consiliului Uniunii.

(6) Lucrările şedinţelor vor fi consemnate într-un proces-verbal care se păstrează la nivelul Uniunii, iar la CNARNN–INFONOT se comunică deciziile adoptate în vederea ducerii la îndeplinire.

(7) Deciziile Biroului executiv adoptate în scopul coordonării activităţii CNARNN–INFONOT se înregistrează în Registrul de evidenţă a deciziilor Biroului executiv de la nivelul Uniunii şi devin executorii de la data comunicării şi înregistrării în evidenţele CNARNN–INFONOT. Pentru înregistrarea deciziilor Biroului executiv la nivelul CNARNN–INFONOT se înfiinţează Registrul de evidenţă a deciziilor Biroului Executiv.

(8) La lucrările Biroului executiv participă, fără drept de vot, preşedintele Comisiei de experţi şi directorul general, aceştia urmărind consemnarea în procesul verbal de şedinţă a aspectelor supuse dezbaterilor în vederea redactării ulterioare a deciziilor. În cazul în care preşedintele Comisiei de experţi este un membru al Biroului executiv acesta îşi va exercita votul în această calitate. În funcţie de ordinea de zi a şedinţei ordinare sau extraordinare, la şedinţele Biroului executiv pot fi invitaţi atât membrii Comisiei de experţi, cât şi specialişti în problemele care fac obiectul discuţiilor.