În Monitorul Oficial nr. 77 din 31 ianuarie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 143/C/2014 al Ministerului Justiţie pentru modificarea Regulamentului de ordine interioară al parchetelor, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 529/C/2007.


Timp de 10 zile puteti evalua GRATUIT continutul Legalis 2.0 – Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie.
Afla totul despre cele mai noi module Legalis 2.0: Dreptul UE și CEDO | Drept Public


În extras:

Art. I

Regulamentul de ordine interioară al parchetelor, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 529/C/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154 din 5 martie 2007, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La titlul II – Ierarhia funcţiilor din cadrul Ministerului Public, la articolul 3 alineatul (14), după litera c) se introduce o nouă literă, litera c1), cu următorul cuprins:

„c1) specialist IT şef;“.

2. La titlul II articolul 3 alineatul (14), litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„i) specialist IT;“.

3. La titlul II articolul 3 alineatul (16), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a1), cu următorul cuprins:

„a1) director;“.

4. La titlul II articolul 3, alineatul (19) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(19) Specialiştii IT din cadrul parchetelor au calitatea de personal auxiliar de specialitate, având atribuţii legate exclusiv de activitatea specifică domeniului tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor a Ministerului Public şi de monitorizare a Strategiei de informatizare a sistemului judiciar din România. Conducătorii parchetelor asigură sprijinul logistic necesar pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţii acestora.“

5. La titlul III – Organizarea şi funcţionarea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, capitolul I – Structura şi conducerea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la articolul 4 alineatul (1), literele h) şi k) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„h) Serviciul de tehnologia informaţiei;

……….

k) Direcţia de audit public intern;“.

6. La titlul III, capitolul VIII se modifică şi va avea următorul cuprins:

„CAPITOLUL VIII
Serviciul de tehnologia informaţiei

SECŢIUNEA 1
Atribuţiile, conducerea şi structura

Art. 50

(1) Serviciul de tehnologia informaţiei desfăşoară activităţile specifice domeniului tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, denumit în continuare IT&C, în cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi coordonează această activitate la nivelul Ministerului Public, asigurând elaborarea şi implementarea Strategiei de informatizare a Ministerului Public şi a sistemului judiciar din România, alături de toate instituţiile implicate.

(2) Serviciul de tehnologia informaţiei este condus de un specialist IT şef, care are următoarele atribuţii, cu excepţia cazurilor în care legea prevede altfel:

a) coordonează activitatea IT&C în Ministerul Public;

b) participă la elaborarea Strategiei de informatizare a Ministerului Public şi a sistemului judiciar din România, alături de toate instituţiile implicate, şi asigură implementarea acesteia;

c) coordonează proiectele IT&C ale Ministerului Public;

d) coordonează realizarea, implementarea şi exploatarea sistemelor informatice;

e) elaborează şi monitorizează strategia de dezvoltare a infrastructurii IT&C a Ministerului Public; în acest sens:

– analizează, evaluează şi formulează propuneri privind asigurarea necesarului de tehnică de calcul;

– asigură eficientizarea permanentă a utilizării tehnicii de calcul;

f) monitorizează asigurarea securităţii informaţiilor şi protecţia împotriva alterării şi distrugerii acestora;

g) asigură elaborarea, actualizarea şi aplicarea politicii de securitate a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;

h) apreciază şi evaluează activitatea specialiştilor IT;

i) coordonează aspectele legate de cariera specialiştilor IT, constând în recrutarea, instruirea şi specializarea lor;

j) participă la sesiuni ştiinţifice, seminare şi alte forme de perfecţionare profesională;

k) exercită alte atribuţii dispuse de procurorul general;

l) răspunde pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la lit. a)–k).

(3) Serviciul de tehnologia informaţiei are următoarea structură:

A. Compartimentul de aplicaţii software;

B. Compartimentul de resurse hardware şi comunicaţii.

SECŢIUNEA a 2-a
Compartimentul de aplicaţii software

Art. 51

(1) Compartimentul de aplicaţii software are următoarele atribuţii, cu excepţia cazurilor în care legea prevede altfel:

a) creează şi întreţine aplicaţiile software (realizare, depanare, adaptare, modificare şi extindere) ale Ministerului Public;

b) instruieşte personalul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în utilizarea produselor software;

c) participă la toate fazele proiectelor privind achiziţionarea sau dezvoltarea de aplicaţii/produse software, respectiv la: întocmirea caietelor de sarcini, participarea în comisiile privind achiziţiile publice, recepţia produselor, instalarea, darea în exploatare şi administrarea acestora;

d) proiectează, realizează şi administrează bazele de date;

e) administrează aplicaţiile şi serverele pe care sunt instalate, inclusiv accesul la aplicaţiile externe;

f) furnizează servicii de proxy, e-mail şi mesagerie instant pentru utilizatorii din reţelele INTERNET şi INTRANET;

g) asigură aplicarea politicii de securitate a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;

h) asigură arhivarea datelor şi realizează restaurarea lor în caz de incident;

i) asigură asistenţă tehnică şi suport pentru personalul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi personalul IT de la parchetele din subordine;

j) întreţine şi actualizează site-urile Ministerului Public în reţelele INTERNET şi INTRANET;

k) asigură securitatea informaţiilor şi protecţia împotriva alterării şi distrugerii acestora;

l) monitorizează accesul la servicii, aplicaţii şi servere;

m) instalează şi configurează servere şi firewall-uri;

n) îndeplineşte orice alte sarcini din dispoziţia specialistului IT şef.

(2) Specialiştii IT din cadrul compartimentului răspund pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. a) – n).

SECŢIUNEA a 3-a
Compartimentul de resurse hardware şi comunicaţii

Art. 52

(1) Compartimentul de resurse hardware şi comunicaţii are următoarele atribuţii, cu excepţia cazurilor în care legea prevede altfel:

a) participă la toate fazele realizării proiectelor privind achiziţionarea de sisteme informatice şi achiziţionarea de servicii pentru reţelele de calculatoare, respectiv la: întocmirea caietelor de sarcini, participarea în comisiile privind achiziţiile publice, recepţia sistemelor, instalarea, darea în exploatare şi administrarea acestora;

b) asigură managementul infrastructurii IT&C;

c) asigură securitatea informaţiilor şi protecţia împotriva alterării şi distrugerii acestora;

d) monitorizează desfăşurarea activităţilor în cadrul contractelor de service şi întreţinere preventivă pentru echipamentele din dotare;

e) instalează, configurează şi administrează sistemele de operare utilizate în instituţie;

f) instalează şi configurează servere şi echipamente de tipul «Storage Area Network» (SAN-uri);

g) instalează, configurează staţii de lucru, imprimante, scannere etc.;

h) instalează şi configurează echipamente de reţea;

i) asigură asistenţă tehnică şi suport pentru personalul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi personalul IT de la parchetele din subordine;

j) exploatează şi monitorizează sistemul de comunicaţii de arie extinsă (WAN);

k) administrează reţelele locale (LAN);

l) monitorizează accesul în cadrul reţelelor (LAN, WAN);

m) asigură aplicarea politicii de securitate a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;

n) îndeplineşte orice alte sarcini din dispoziţia specialistului IT şef.

(2) Specialiştii IT din cadrul compartimentului răspund pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la alin. (1).“