Ordinul MMP 2691/2012, publicat in M. Of. 605/2012, modifica O 981/2012 pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national. Articole modificate: GHID DE FINANŢARE, ARTICOLUL 2, ARTICOLUL 3.
Va prezentam formele consolidate si actualizate ale articolelor care au suferit modificari, asa cum pot fi acestea vizualizate in Bibliotea online pentru informare juridica Legalis 2.0:
„O 981/2012 …. Ghidul de Finantare ….. ARTICOLUL 2
Definiţii şi acronime
(1) În sensul prezentului ghid, termenii şi expresiile de mai jos se definesc astfel:
a)Autoritatea – Administraţia Fondului pentru Mediu;
b)autoturism – autovehicul aparţinând categoriei de folosinţă M1, conceput şi construit pentru transportul de pasageri şi care are, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri pe scaune;
c)autoutilitară uşoară – autovehicul aparţinând categoriei de folosinţă N1, conceput şi construit pentru transportul de mărfuri, având o masă maximă ce nu depăşeşte 3,5 tone;
d)autospecială uşoară/autospecializată/automobil mixt – autovehicul aparţinând categoriei de folosinţă M1 ori N1, destinat transportului de pasageri sau de mărfuri şi care îndeplineşte o funcţie specifică ce necesită adaptări ale caroseriei şi/sau echipamente speciale, având o masă maximă ce nu depăşeşte 3,5 tone;
e)autovehicul electric – autovehicul nou, propulsat cu energie electrică furnizată de baterii reîncărcabile, clasificat ca vehicul cu emisii poluante zero;
f)autovehicul hibrid – autovehicul nou având cel puţin două convertoare de energie diferite şi două sisteme diferite de stocare a energiei (montate pe autovehicul) pentru a-i asigura propulsia; autovehiculul electric hibrid este asimilat autovehiculului hibrid;
g)autovehicul nou – orice autoturism, autoutilitară uşoară sau autospecială uşoară care nu a fost înmatriculat/ă niciodată;
h)autovehicul uzat – orice autoturism, autoutilitară uşoară sau autospecială uşoară înmatriculat/ă în România, având o vechime mai mare sau egală cu 10 ani de la anul fabricaţiei, care conţine cumulativ următoarele componente esenţiale: motorul, transmisia, trenul de rulare, caroseria, şasiul, precum şi echipamentele electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitivul catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie;
h)autovehicul uzat – orice autoturism, autoutilitară uşoară sau autospecială uşoară înmatriculat/ă în România, care conţine cumulativ componentele esenţiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamentele electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitivul catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie, şi care are o vechime mai mare sau egală cu: 10 ani de la anul fabricaţiei; 5 ani de la anul fabricaţiei, în cazul celui/celei aflat/aflate în proprietatea persoanei juridice prevăzute la art. 26 alin. (2) lit. a) şi c);
i)colector – persoană juridică română, operator economic autorizat să desfăşoare activităţi de colectare a vehiculelor scoase din uz, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz, cu modificările şi completările ulterioare;
j)colector validat – colectorul al cărui dosar de validare a fost aprobat de Autoritate;
k)criterii de eligibilitate – cerinţe, norme sau principii care trebuie îndeplinite cumulativ;
l)documente aferente tichetului valoric – documentele care însoţesc, cumulativ şi în mod obligatoriu, tichetul valoric în vederea achiziţionării autovehiculului nou: certificat de înmatriculare a autovehiculului uzat, în copie legalizată, certificat de distrugere a autovehiculului uzat, în copie legalizată, şi certificat de radiere din evidenţa circulaţiei a autovehiculului uzat, în original;
m)persoană eligibilă – persoana fizică, persoana juridică sau operatorul economic fără personalitate juridică, care îndeplineşte criteriile de eligibilitate;
n)proprietar – persoana fizică având domiciliul sau reşedinţa în România, care deţine în proprietate, indiferent de data dobândirii acestui drept, un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său, ori, după caz, moştenitorii săi; persoana juridică română care deţine în proprietate, indiferent de data dobândirii acestui drept, un autovehicul uzat înmatriculat/înregistrat în sistem propriu pe numele său; operatorul economic fără personalitate juridică, cu sediul profesional în România, care deţine în proprietate, indiferent de data dobândirii acestui drept, un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său;
o)autovehicul uzat înregistrat în sistem propriu – autovehiculele din dotarea Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi cele ale Serviciului Român de Informaţii, care sunt înregistrate la aceste instituţii.
p)proprietar acceptat – proprietarul persoană juridică sau proprietarul operator economic fără personalitate juridică, al cărui dosar de acceptare a fost aprobat de Autoritate;
q)proprietar înscris – orice proprietar care a obţinut de la producătorul validat nota de înscriere;
r)prima de casare – parte din preţul de achiziţie a unui autovehicul nou, susţinută prin modalitate nerambursabilă din Fondul pentru mediu şi exprimată printr-un tichet valoric;
s)producător – persoană juridică română, operator economic producător de autovehicule sau importator autorizat de autovehicule noi ori reprezentant autorizat al acestora;
t)producător validat – producătorul al cărui dosar de validare a fost aprobat de Autoritate;
u)sesiune de înscriere – perioadă de timp determinată, în interiorul căreia: colectorul poate depune la Autoritate dosarul de validare; producătorul poate depune la Autoritate dosarul de validare; proprietarul, persoană juridică sau operator economic fără personalitate juridică, poate depune la Autoritate dosarul de acceptare;
v)tichet valoric – documentul a cărui valoare nominală reprezintă echivalentul primei de casare;
w)utilizarea tichetului valoric – depunerea tichetului valoric la un producător validat până cel mai târziu la data înscrisă în cuprinsul său, în scopul achiziţionării unui autovehicul nou.
(2) În cuprinsul prezentului ghid sunt utilizate următoarele acronime:
a)A – autoturism;
b)AU – autoutilitară uşoară;
c)ASU – autospecială uşoară.
modificat de
Ordin nr. 2691/2012 – pentru modificarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 981/2012 din 27 iulie 2012, M. Of. 605/2012;
„O 981/2012….. Ghidul de Finantare…. ARTICOLUL 3
Obiectul, scopul şi obiectivele programului
(1) Obiectul programului îl reprezintă finanţarea nerambursabilă din Fondul pentru mediu, acordată sub forma primei de casare, pentru achiziţionarea autovehiculelor noi, mai puţin poluante, în schimbul predării spre casare a autovehiculelor uzate.
(2) Scopul programului îl constituie îmbunătăţirea calităţii mediului prin înnoirea Parcului auto naţional.
(3) Programul vizează atingerea următoarelor obiective de protecţie a mediului de interes general:
a) diminuarea efectelor poluării aerului asupra mediului şi sănătăţii populaţiei, cauzate de emisiile de gaze de eşapament de la autovehiculele uzate;
b) diminuarea efectelor poluării solului şi apei cauzate de scurgerile de substanţe periculoase de la autovehiculele uzate;
c) prevenirea generării deşeurilor şi atingerea obiectivelor privind recuperarea şi valorificarea deşeurilor provenite de la vehiculele scoase din uz.
(4) Nu intră sub incidenţa prevederilor prezentului ghid:
a) autovehiculul uzat a cărui primă înmatriculare în România a avut loc ulterior datei de 31 decembrie 2006;
a) autovehiculul uzat a cărui primă înmatriculare în România a avut loc ulterior datei de 31 decembrie 2006, cu excepţia celui aflat în proprietatea persoanei juridice prevăzute la art. 26 alin. (2) lit. a) şi c);
b) autovehiculul uzat, cu număr de înmatriculare şi/sau certificat de înmatriculare modele/model vechi, radiat de drept prin efectul prevederilor art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 189/2005 pentru stabilirea unor măsuri privind vehiculele rutiere înmatriculate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 432/2006.
modificat de
Ordin nr. 2691/2012 – pentru modificarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 981/2012 din 27 iulie 2012, M. Of. 605/2012;