In Monitorul Oficial 44/2011 a fost publicat Ordinul 11/2011 care aproba procedura de exploatare a aplicatiei informatice privind transmiterea in format electronic a informatiilor conform art. 761 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice.

Prezentam in continuare actul normativ asa cum acesta este gasit in aplicatia Legalis.ro:

MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
ORDIN Nr. 11/2011

pentru aprobarea procedurii de exploatare a aplicaţiei informatice privind transmiterea în format electronic a informaţiilor conform art. 761 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice

M.Of. nr. 44 din 18.01.2011

Având în vedere prevederile art. 761 şi 84 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin:

Art. 1

(1) Prin prezentul ordin se aprobă procedura de exploatare a aplicaţiei informatice privind transmiterea în format electronic a informaţiilor conform art. 761 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:

a) Aplicaţia informatică se accesează din pagina de internet a Ministerului Administraţiei şi Internelor (www.mai.gov.ro), sub link-ul „Aplicarea Legii nr. 273/2006“.

b) Pentru înregistrarea în aplicaţia informatică, în vederea încărcării documentelor electronice pe pagina de internet a Ministerului Administraţiei şi Internelor, fiecare ordonator principal de credite de la nivelul fiecărei unităţi administrativ-teritoriale/subdiviziuni administrativ-teritoriale, după caz, dispune parcurgerea următoarelor etape:

– etapa 1: îndeplinirea condiţiilor tehnice minime pentru aplicarea prevederilor art. 761 din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzute în anexa nr. 1;

– etapa 2: desemnarea unei persoane responsabile de aplicarea prevederilor art. 761 din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare. Persoana responsabilă, în calitate de utilizator, trebuie să deţină o adresă de e-mail validă care va fi utilizată şi pentru recuperarea parolei de acces;

– etapa 3: crearea de către utilizator, până la data de 26 ianuarie 2011, a unui cont de acces în numele unităţii administrativ-teritoriale/subdiviziunii administrativ-teritoriale, după caz, prin accesarea aplicaţiei informatice. În acest sens, va introduce datele necesare pentru crearea contului de utilizator;

– etapa 4: accesarea de către utilizator a aplicaţiei informatice de pe pagina de internet a Ministerului Administraţiei şi Internelor www.mai.gov.ro, sub link-ul „Aplicarea Legii nr. 273/2006“, şi completarea formularului de validare cont utilizator, prevăzut în anexa nr. 2. Formularul de validare se tipăreşte, se semnează, se ştampilează şi se transmite, până la data de 26 ianuarie 2011, pe fax, la Ministerul Administraţiei şi Internelor, Direcţia pentru politici fiscale şi bugetare locale. Numărul de fax se publică la acelaşi link sus-menţionat.

(2) Transmiterea informaţiilor în format electronic, prevăzute la art. 761 din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează prin încărcarea documentelor electronice, de către utilizatori, direct prin aplicaţie.

(3) Aplicaţia se utilizează conform Manualului de exploatare a aplicaţiei care se postează pe pagina de internet a Ministerului Administraţiei şi Internelor, sub link-ul „Aplicarea Legii nr. 273/2006“.

Art. 2

Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei are următoarele atribuţii:

a) pune la dispoziţie echipamentele hardware necesare, precum şi un server de publicare pentru procesarea informaţiilor transmise;

b) analizează periodic dinamica de dezvoltare a sistemului şi propune măsuri de susţinere tehnică pentru asigurarea continuităţii serviciilor IT bazate pe resursele menţionate la lit. a);

c) dezvoltă cu resurse proprii aplicaţia informatică menţionată la art. 1, care permite încărcarea documentelor în format electronic pe pagina de internet a Ministerului Administraţiei şi Internelor, de către autorităţile administraţiei publice locale;

d) asigură instalarea, configurarea şi administrarea componentelor hardware şi software doar la nivel central;

e) asigură dezvoltările ulterioare rezultate din necesităţi tehnice sau modificări legislative;

f) actualizează manualul on-line al aplicaţiei informatice;

g) susţine cu expertiză tehnică Direcţia pentru politici fiscale şi bugetare locale în exercitarea atribuţiilor ce îi revin prin prezentul ordin.

Art. 3

Direcţia pentru politici fiscale şi bugetare locale are următoarele atribuţii:

a) validează utilizatorii înscrişi pe pagina de internet a Ministerului Administraţiei şi Internelor;

b) actualizează nomenclatoarele aplicaţiei;

c) utilizează aplicaţia pentru realizarea de rapoarte diverse;

d) stabileşte cerinţele operaţionale în urma unor modificări legislative;

e) evaluează aplicaţia din punct de vedere operaţional.

Art. 4

Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 5

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul administraţiei şi internelor,

Constantin-Traian Igaş

ANEXA Nr. 1
CONDIŢII TEHNICE MINIME

Cerinţe tehnice minime necesare pentru accesarea aplicaţiei:

a) calculator de configuraţie minimă pentru navigare pe internet;

b) conexiune la internet;

c) aplicaţie informatică pentru navigare pe internet cu javascript activat (de exemplu: Internet Explorer, Mozilla Firefox etc.);

d) aplicaţie informatică pentru citirea documentelor .pdf (Adobe Reader).

Fişierele care urmează a fi transmise spre încărcare pe site-ul web trebuie să aibă următoarele caracteristici:

a) nu trebuie să depăşească dimensiunea totală de 5 megabytes;

b) să fie în format .pdf.

ANEXA Nr. 2
FORMULAR VALIDARE CONT UTILIZATOR

pentru accesul în aplicaţia de încărcare a documentelor pe site-ul public al Ministerului Administraţiei şi Internelor

Instituţia ………., judeţul ………., localitatea ………., codul SIRUTA ……….,

Numele ………., prenumele ………., funcţia ………., departamentul/direcţia ………., telefon ………., fax ………., adresă de e-mail*)………. .

Ordonator principal de credite,

……….

(numele şi prenumele în clar)

(semnătura şi ştampila)

Data

……….

NOTĂ:

Contul de utilizator este creat on-line, din aplicaţie, însă nu va putea fi folosit pentru accesul în aplicaţie până la activarea acestuia de către administratorul aplicaţiei.

*)Formularul va fi completat obligatoriu cu litere de tipar.

*)Formularul va fi completat obligatoriu cu litere de tipar.