Sistemul National Electronic de Plata online a taxelor si impozitelor (SNEP), anuntat la finele anului trecut de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale  ca fiind in stadiu functional, a intrat in prima etapa de inregistrare a municipiilor resedinta de judet si a municipiilor/oraselor cu populatie mai mare de 150.000 locuitori.
Procedura se va derula in termen de 7 luni de la intrarea in vigoare a HG nr.1235, insa in cazul in care o institutie publica isi exprima intentia de a se inregistra mai repede in sistem, exista posibilitatea ca, de comun acord cu Ministerul Comunicatiilor, procedurile de inregistrare sa fie accelerate.
Dupa finalizarea primei etape, urmeaza cea in care municipiile si orasele cu populatie de pana la 150.000 locuitori se pot inregistra in sistem in termen de 5 luni de la finalizarea primei etape, ‘dar nu mai tarziu de un an de la data intrarii in vigoare a prezentei Hotarari’.
Ultima etapa este inregistrarea comunelor si a institutiilor publice nevizate de primele doua etape, in termen de 6 luni de la incheierea celei de a doua etape, ‘dar nu mai tarziu de 18 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei Hotarari’.
Potrivit MCSI la nivel national, institutiile publice care utilizeaza sau au testat deja sistemul, sunt pregatite pentru migrarea pe platforma nationala de plati, celelalte fiind in etapa de finalizare a bazelor de date pentru inrolarea in SNEP
In data de 29 decembrie 2010, MCSI anunta ca SNEP este 100% functional si poate fi accesat la pagina de internet www.ghiseul.ro.
La ora actuala nu se poate efectua niciun fel de plata online, in ciuda faptului ca pe mai multe instiintari de plata adresate cetatenilor se mentioneaza ca orice taxa, impozit sau amenda se poate achita si prin ghiseul de plati online.
Sursa: www.agerpres.ro