“Din 100 de credite restructurate de CEC la companii, 25% dintre clienti nu mai reusesc sa continue, desi li s-a dat o gura de oxigen. Totusi, 75% se salveaza. La persoane fizice procentul e mult mai bun. Un numar foarte mic de clienti carora li s-a dat o gura de oxigen nu reusesc sa mai tina pasul”, a spus Ghetea la seminarul “Mediafax talks about banking“.
El a aratat ca primele sase luni ale acestui an au fost caracterizate de continuarea impactului crizei asupra firmelor si populatiei, care s-a simtit si la nivelul bancilor.
“La companii avem o dezvoltare sau o evolutie destul de diversa. Asistam la unele succese inregistrate de unele companii care au reusit in perioade de criza sa gaseasca acele iesiri prin gasirea unor produse si a unor piete care, chiar daca nu mai sunt cele traditionale, sunt solutii pentru supravietuire”, a adaugat Ghetea.
Totodata, presedintele CEC Bank a mentionat ca este dificil de estimat care va fi profitabilitatea sistemului bancar la finalul primul semestru.
Sursa: www.medifax.ro