Totodata, 78% dintre comerciantii care nu au crescut preturile la 1 iulie intentioneaza sa le majoreze in momentul in care vor primi marfa mai scumpa de la furnizori.
Studiul arata ca in Bucuresti rata de mentinere a preturilor de vanzare este mai mare decat media pe tara, procentul ridicandu-se la 44,87%. Aceasta situatie se explica printr-un mediu concurential accentuat in capitala, unde micii comercianti incearca sa tina pasul cu marile lanturi de magazine.
“Micii comercianti nu dispun de mijloace umane si financiare suficiente care sa le permita schimbarea tuturor etichetelor de pret peste noapte, ceea ce ii determina sa mareasca preturile si sa reeticheteze marfurile gradual” a declarat intr-un comunicat Marius Vetrici, directorul general al Soft Mentor.
Dintre firmele care au decis sa nu majoreze preturile, 95% au invocat ca motiv secundar aceste aspecte logistice. Comerciantii s-au vazut in imposibilitatea ajustarii in timp util a tuturor etichetelor de raft si de produs, declarand ca efortul financiar si uman prilejuit de schimbarea acestor etichete nu isi poate gasi compensare in cresterea preturilor.

Sursa: www.mediafax.ro