În Monitorul Oficial nr. 932 din 16 decembrie a.c. a  fost publicat Ordinul nr. 773/2015 al Agenției Naționale pentru Achiziții Publice privind unele măsuri de eficientizare a activității de evaluare ex-ante a documentațiilor de atribuire.


Nou în Legalis – Noul Cod de procedură civilă. Comentariu pe articole. Ediția 2. Accesează volumul!


În extras

Art. 1.

(1) Se consideră documentație de atribuire retransmisă de către autoritatea contractantă în conformitate cu prevederile art. 331alin. (2) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, documentația reîncărcată în SEAP în termen de maximum 15 zile de la respingere, ca urmare a neconformităților constatate la nivelul acesteia.

(2) În cazul în care autoritatea contractantă nu reîncarcă în SEAP documentația de atribuire în termenul prevăzut la alin. (1), se consideră că modificările necesare sunt substanțiale și astfel documentația de atribuire reîncărcată va fi considerată una nouă, necesitând reluarea întregului proces de evaluare prevăzut la art. 331din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 2.

(1) În aplicarea prevederilor art. 331din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, operatorul din cadrul Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP) are obligația să evalueze documentațiile de atribuire în ordinea primirii acestora în cadrul aplicației informatice specifice.

(2) Autoritatea contractantă va lua în calcul și perioada de timp alocată ANAP pentru verificarea documentației, atunci când elaborează calendarul procedurii de atribuire a contractului de achiziție publică.

Art. 3.

(1) Modificarea sau corectarea informațiilor cuprinse în documentația de atribuire se admite doar în secțiunile ce fac obiectul deblocării ca urmare a formulării de observații și recomandări de către ANAP rezultate din procesul de evaluare a documentației de atribuire în conformitate cu prevederile art. 331din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Prin excepție, se admit modificări sau corectări de informații în alte secțiuni ale documentației de atribuire în situația în care este necesară efectuarea unor corelări între informațiile ce fac obiectul observațiilor cu cele precizate în cadrul altor secțiuni, sub rezerva indicării exprese și motivate a acestora, printr-o solicitare transmisă prin intermediul sistemului informatic de tip portal care asigură schimbul de informații dintre ANAP și autoritățile contractante.

Art. 4.

Orice solicitare formulată de autoritatea contractantă, indiferent de mijlocul de comunicare, cu privire la modificarea/corectarea/adăugarea de noi cerințe sau informații în alte secțiuni decât cele asupra cărora au fost formulate observații și recomandări ca urmare a evaluării documentației de atribuire de către ANAP, conduce la încadrarea documentației de atribuire în cauză în categoria celor noi intrate în sistemul electronic specific, necesitând reluarea întregului proces de evaluare în condițiile art. 331 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare.