În Monitorul Oficial nr. 266 din 7 aprilie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 476/2016 al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale privind sistemul de sancțiuni aplicabil schemelor de plăți directe și ajutoarelor naționale tranzitorii în sectoarele vegetal și zootehnic, aferente cererilor unice de plată depuse la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, începând cu anul de cerere 2015.


BECK HANDBOOK – Călăuza juristului. Cereri și acțiuni în justiție. Ediție online martie 2016. DOAR ÎN LEGALIS! Cere accesul la noua ediție!


În extras

CAPITOLUL 1

Domeniul de aplicare și definiții

Art. 1.

(1) Prezentul ordin reglementează sistemul de sancțiuni aplicabil următoarelor scheme de plăți directe:

a) schema de plată unică pe suprafață;

b) plata redistributivă;

c) plata pentru practici agricole benefice pentru climă și mediu;

d) plata pentru tinerii fermieri;

e) schema de sprijin cuplat;

f) schema simplificată pentru micii fermieri.

(2) Prezentul ordin reglementează sistemul de sancțiuni aplicabil ajutoarelor naționale tranzitorii în sectorul vegetal și ajutoarelor naționale tranzitorii în sectorul zootehnic pentru speciile ovine și caprine, denumite în continuare ANTOC, aferente cererilor unice de plată depuse la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, denumită în continuare APIA, începând cu anul de cerere 2015.

(3) Pentru a se asigura protecția eficace a intereselor financiare ale Uniunii Europene se respectă principiile prevăzute la art. 58 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2.799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1.290/2005 și (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului, cu modificările și completările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013.

(4) Sistemul integrat de administrare și control include atât controlul administrativ sistematic al tuturor cererilor de ajutor și de plată, cât și controalele la fața locului. În ceea ce privește controalele la fața locului, APIA extrage un eșantion pentru control din întreaga populație de solicitanți.

(5) Prin excepție de la alin. (3), solicitările privind schema de ajutoare naționale tranzitorii din sectorul zootehnic pentru specia bovine prevăzută la art. 12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăți care se aplică în agricultură în perioada 2015—2020 și pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societățile agricole și alte forme de asociere în agricultură, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanță, nu se supun controalelor la fața locului, ci doar controalelor administrative.

(6) Conform art. 12 alin. (1) și (2) din Ordonanță, ajutoarele naționale tranzitorii se acordă fermierilor din sectoarele care au beneficiat de plăți naționale directe complementare în anul 2013, condițiile de acordare fiind identice cu cele pentru acordarea plăților naționale directe complementare aferente anului 2013.

Art. 2.

(1) În sensul prezentului ordin se aplică definițiile prevăzute la art. 2 alin. (1) din Ordonanță, la art. 2 din Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 619/2015 pentru aprobarea criteriilor de eligibilitate, condițiilor specifice și a modului de implementare a schemelor de plăți prevăzute la art. 1 alin. (2) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăți care se aplică în agricultură în perioada 2015—2020 și pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societățile agricole și alte forme de asociere în agricultură, precum și a condițiilor specifice de implementare pentru măsurile compensatorii de dezvoltare rurală aplicabile pe terenurile agricole, prevăzute în Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014— 2020, cu modificările și completările ulterioare, denumit în continuare Ordinul nr. 619/2015.

(2) În înțelesul prezentului ordin, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:

a) Registrul național al exploatațiilor, denumit în continuare RNE, înseamnă colecția de date în format electronic care cuprinde informațiile de identificare a fiecărei exploatații din România, conform definiției prevăzute la art. 1 pct. 15 din Norma sanitară veterinară pentru implementarea procesului de identificare și înregistrare a suinelor, ovinelor, caprinelor și bovinelor, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 40/2010, cu modificările și completările ulterioare, denumit în continuare Ordinul ANSVSA nr. 40/2010;

b) Registrul individual al exploatației, denumit în continuare RIE, înseamnă colecția de date în format hârtie și/sau electronic care cuprinde informații despre animalele identificate din exploatația respectivă și despre mișcarea acestora, conform definiției prevăzute la art. 1 pct. 16 din Norma sanitară veterinară pentru implementarea procesului de identificare și înregistrare a suinelor, ovinelor, caprinelor și bovinelor, aprobată prin Ordinul ANSVSA nr. 40/2010;

c) beneficiar este definit la art. 7 alin. (1), (2) și (21) din Ordonanță și care trebuie să respecte normele privind ecocondiționalitatea, în sensul art. 91 și 92 din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013;

d) beneficiari ANTZ înseamnă fermieri crescători de animale din speciile, bovine, ovine/caprine;

e) cod de identificare înseamnă codul de identificare, menționat la art. 4 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.760/2000 și/sau codurile menționate la pct. A.2. din anexa la Regulamentul (CE) nr. 21/2004, inscripționat pe crotalie, care permite identificarea individuală a fiecărui animal și a exploatației în care s-a născut;

f) crotalie înseamnă marca aplicată pe ureche care permite identificarea individuală a animalelor menționată la art. 3 lit. (a) și la art. 4 din Regulamentul (CE) nr. 1.760/2000, respectiv crotalia utilizată pentru identificarea individuală a animalelor din speciile ovină și caprină menționată la pct. A.3. din anexa la Regulamentul (CE) nr. 21/2004;

g) crotalie auriculară simplă înseamnă mijloc de identificare a animalelor, confecționat din material plastic, care poartă înregistrat prin imprimare numărul unic de identificare a animalului;

h) crotalie auriculară electronică înseamnă mijloc de identificare a animalelor, confecționat din material plastic, care poartă înregistrat prin imprimare numărul unic de identificare a animalului și care are încorporat prin procesul de fabricație un transponder;

i) crotalie duplicat înseamnă mijloc oficial de identificare a animalului care este imprimat cu același număr unic de identificare a acestuia imprimat pe mijlocul oficial de identificare care s-a pierdut;

j) depunerea cu întârziere a cererii unice de plată și/sau a formularelor de modificare a acesteia înseamnă depunerea cererii unice de plată și/sau a formularelor de modificare a cererii unice de plată, după data- limită de depunere fără penalizări;

k) nedeclarare înseamnă omisiunea declarării unor parcele sau a unor suprafețe din exploatația fermierului;

l) pașaport pentru animale înseamnă documentul oficial care înregistrează identitatea fiecărui animal din specia bovine, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 7 la Ordinul ANSVSA nr. 40/2010 și care este prevăzut la art. 3 lit. (c) și la art. 6 din Regulamentul (CE) nr. 1.760/2000;

m) reducerea lineară înseamnă aplicarea unei reduceri proporționale a sumelor de plată rezultate după aplicarea reducerilor de supradeclarare, întârziere și nedeclarare pentru toate cererile unice de plată, în cazul în care se depășește plafonul național stabilit sau plafoanele fiecărei măsuri. Nu se aplică în cazul ajutoarelor naționale tranzitorii în sectorul zootehnic, denumite în continuare ANTZ;

n) reducerea plăților înseamnă procesul de diminuare a plăților în urma aplicării sancțiunilor de supradeclarare, întârziere, nedeclarare, reducere lineară și ecocondiționalitate;

o) reducerea suprafețelor înseamnă diminuarea suprafețelor utilizate la calculul plății pe baza neconformităților constatate;

p) schemă de ajutoare pentru animale înseamnă o măsură de sprijin cuplat prevăzută la cap. VIII din Ordonanță și la art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 219/2015 privind stabilirea sectoarelor, culturilor și speciilor de animale pentru care se acordă sprijin cuplat în perioada 2015—2020, denumită în continuare Hotărârea nr. 219/2015, precum și schemele de ajutoare naționale tranzitorii în sectorul zootehnic prevăzute la cap. IV din Ordonanță;

q) neconformitate înseamnă orice nerespectare a criteriilor de eligibilitate, a angajamentelor sau a altor obligații legate de condițiile de acordare a ajutorului sau sprijinului menționat la art. 67 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013;

r) animale declarate înseamnă animalele care fac obiectul unei cereri de ajutor pentru animale în cadrul schemei de ajutoare pentru animale sau care fac obiectul unei cereri de sprijin pentru o măsură de sprijin legată de animale;

s) sistem de identificare și înregistrare a animalelor înseamnă sistemul de identificare și înregistrare a bovinelor instituit de Regulamentul (CE) nr. 1.760/2000, respectiv sistemul de identificare și înregistrare a animalelor din speciile ovină și caprină instituit de Regulamentul (CE) nr. 21/2004;

ș) supradeclarare înseamnă diferența între suprafața solicitată pentru plată și suprafața determinată pentru plată.

CAPITOLUL 2

Dispoziții generale privind aplicarea respingerilor și sancțiunilor administrative

Art. 3.

(1) Pentru fiecare schemă de plăți directe și pentru ajutoare naționale tranzitorii care se acordă în agricultură în perioada 2015—2020, conform Ordonanței, se aplică un sistem de sancțiuni care constă în:

  1. a) respingerea plății;
  2. b) sancțiuni administrative, care pot lua următoarele forme:

(i) reducerea valorii ajutorului/sprijinului;

(ii) reducerea suprafețelor pentru care se calculează ajutorul/sprijinul;

(iii) neacordarea ajutorului/sprijinului;

(iv) sancțiuni suplimentare;

(v) retragerea sumelor acordate.

(2) Respingerea plății survine în următoarele situații:

a) neîndeplinirea calității de fermier activ conform art. 6 din Ordonanță, cu excepția ANTZ și a ANT în sectorul vegetal;

b) nerespectarea prevederilor art. 9 din Ordonanță pentru plățile directe și ale art. 33 din Ordinul nr. 619/2015 pentru ANT în sectorul vegetal, respectiv a prevederilor referitoare la suprafața minimă a exploatației;

c) pentru suprafețele pe care nu se realizează o activitate minimă, așa cum este definită la art. 2 alin. 2 lit. c)—e) din OUG nr. 3/2015;

d) pentru neîndeplinirea condițiilor de eligibilitate prevăzute la cap. II, IX și X din Ordinul nr. 619/2015;

e) pentru crearea în mod artificial de condiții pentru obținerea plății, așa cum acestea sunt prevăzute la cap. XV din Ordinul nr. 619/2015;

f) dacă beneficiarul sau reprezentatul acestuia nu permite efectuarea controlului la fața locului, cu excepția cazurilor de forță majoră și a circumstanțelor excepționale, conform art. 59 alin. 7 din Regulamentul nr. 1.306/2013.

(3) Sancțiunile care se aplică schemelor de plăți directe pe suprafață și ajutoarelor naționale tranzitorii în sectorul vegetal se aplică în următoarea ordine:

a) sancțiuni pentru supradeclararea suprafețelor la care se adaugă, după caz, sancțiunile suplimentare specifice schemei pentru tinerii fermieri, în temeiul titlului III cap. V din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor norme privind plățile directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 637/2008 al Consiliului și a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului, cu modificările și completările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013, cu excepția plății pentru practicile agricole benefice pentru climă și mediu, denumită în continuare plata pentru înverzire. Supradeclarările referitoare la o parcelă pot fi compensate de subdeclarările privind alte parcele din aceeași grupă de plată. În cazul în care aceeași suprafață servește drept bază pentru o cerere de ajutor și/sau o cerere de plată în cadrul mai multor scheme de ajutoare sau măsuri de sprijin pe suprafață, suprafața respectivă este luată în considerare separat pentru fiecare dintre schemele de ajutoare sau măsurile de sprijin în cauză;

b) sancțiuni administrative, altele decât cele privind supradeclarările suprafețelor, referitoare la:

(i) reducerea plății pentru înverzire în cazul nerespectării diversificării culturilor, a cerințelor privind pășunile permanente și a zonelor de interes ecologic;

(ii) sancțiuni administrative referitoare la plata pentru înverzire, aplicate conform art. 28 din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014, începând cu anul de cerere 2017;

c) sancțiuni pentru depunerea cu întârziere a cererii unice de plată, a documentelor justificative aferente cererii de plată și, după caz, a documentelor de modificare a cererii de plată;

d) sancțiuni pentru nedeclararea suprafețelor;

e) reducerea lineară se aplică, după caz:

(i) pentru tinerii fermieri — conform art. 6 alin. (2) lit. f) pct. (ii) din Regulamentul (UE) nr. 809/2014 al Comisiei din 17 iulie 2014 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a unor norme în ceea ce privește sistemul integrat de administrare și control, măsurile de dezvoltare rurală și ecocondiționalitatea,

denumit în continuare Regulamentul (UE) nr. 809/2014, respectiv art. 51 alin. (3) și art. 50 alin. (7) din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013;

(ii) pentru plata redistributivă — conform art. 41 alin. (4) și (6) din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013;

(iii) pentru toate schemele — conform art. 7 din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013;

f) sancțiuni pentru nerespectarea normelor privind ecocondiționalitatea.

(4) Sancțiunile care se aplică schemelor de sprijin cuplat în sectorul zootehnic și ajutoarelor naționale tranzitorii în sectorul zootehnic se aplică în următoarea ordine:

a) sancțiuni pentru animale cu neconformități;

b) sancțiuni pentru depunerea cu întârziere a cererii unice de plată, a documentelor justificative aferente cererii de plată și, după caz, a documentelor de modificare a cererii de plată;

c) reducere lineară, cu excepția ANTZ;

d) sancțiuni pentru nerespectarea ecocondiționalității, doar pentru SCZ.

Art. 4.

(1) Baza de calcul pentru plățile directe pe suprafață și ajutoarele naționale tranzitorii, denumite în continuare ANT, în sectorul vegetal reprezintă:

a) În cazul plății pentru tinerii fermieri, dacă suprafața declarată în cadrul schemei unice de plată pe suprafață depășește limita de 60 hectare, plata se acordă pentru suprafața maximă de 60 hectare.

b) În cazul plății redistributive, dacă suprafața declarată în cadrul schemei unice de plată pe suprafață depășește limita de 30 hectare, plata se acordă pentru suprafața maximă de 30 hectare.

c) În cazul schemelor de plată prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a), b), d)—f) și alin. (3) din Ordonanță, dacă se constată că suprafața determinată a unei grupe de plată este mai mare decât suprafața declarată în cererea de ajutor, pentru calcularea ajutorului se utilizează suprafața declarată.

d) În cazul schemelor de plată prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a), b), d)— f) și alin. (3) din Ordonanță, dacă suprafața declarată este mai mare decât suprafața determinată pentru un grup de plată, ajutorul se calculează pe baza suprafeței determinate pentru grupul de plată în cauză.

(2) Dacă diferența dintre suprafața totală determinată și suprafața totală declarată pentru plată în cadrul schemelor de plată prevăzute la art. 1 alin. (2) și alin. (3) din Ordonanță sau suprafața totală declarată pentru plată în cadrul unei măsuri de sprijin pe suprafață este mai mică sau egală cu 0,1 hectare, suprafața determinată este considerată egală cu suprafața declarată. Pentru acest calcul se iau în considerare doar supradeclarările suprafețelor la nivelul unui grup de plată. Această prevedere nu se aplică dacă diferența reprezintă mai mult de 20% din suprafața totală declarată pentru plăți.

Art. 5.

Baza de calcul pentru schemele de sprijin cuplat în sectorul zootehnic, SCZ, și ajutoarele naționale tranzitorii pentru speciile ovine și caprine, ANTOC:

a) Sprijinul/Ajutorul nu se acordă pentru un număr de animale mai mare decât cel declarat în cererea unică de plată, pentru categoria solicitată.

b) Dacă numărul animalelor declarate în cererea unică de plată depășește numărul de animale determinat în urma unor controale administrative sau a unor controale la fața locului, sprijinul/ajutorul se calculează pe baza numărului de animale determinat.

c) Pentru fiecare categorie de animale, solicitanții beneficiază de SCZ pentru efectivul maxim de animale prevăzut la art. 71—75 din Ordinul nr. 619/2015.

d) SCZ pentru taurine din rase de carne și metișii acestora se acordă pentru numărul de animale determinat, în limita maximă prevăzută la art. 74 alin. (1) lit. a) și în ordinea categoriilor prevăzută la art. 74 alin. (2) din Ordinul nr. 619/2015.

e) În cazul în care se constată neconformități în ceea ce privește sistemul de identificare și înregistrare a bovinelor, se aplică următoarele dispoziții:

(i) o bovină prezentă în exploatație care și-a pierdut una dintre cele două crotalii este considerată determinată cu condiția să poată fi identificată în mod clar și individual cu ajutorul celorlalte elemente ale sistemului de identificare și înregistrare a bovinelor, menționate la art. 3 primul paragraf lit. b)—d) din Regulamentul (CE) nr. 1.760/2000;

(ii) dacă o singură bovină prezentă în exploatație și-a pierdut ambele crotalii, bovina respectivă este considerată determinată cu condiția ca animalul să poată fi totuși identificat cu ajutorul RIE, al pașaportului animalului, al RNE sau al altor mijloace prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 1.760/2000 și cu condiția ca deținătorul de animale să poată dovedi că a luat deja măsuri pentru remedierea situației înaintea anunțării controlului la fața locului;

(iii) în cazul în care neconformitățile constatate sunt legate de înregistrări incorecte în registrul individual al exploatației sau în pașaportul animalului, animalul în cauză este considerat nedeterminat numai dacă aceste erori se constată în cadrul a cel puțin două controale efectuate pe parcursul unei perioade de 24 de luni. În orice alt caz, animalele respective sunt considerate nedeterminate după prima constatare. Intrările și notificările din sistemul de identificare și înregistrare a bovinelor pot fi adaptate în orice moment în caz de erori evidente recunoscute de APIA;

(iv) un animal din specia ovină sau caprină prezent în exploatație care a pierdut o crotalie este considerat determinat cu condiția ca animalul să mai poată fi identificat cu ajutorul unui prim mijloc de identificare în conformitate cu art. 4 alin. (2) lit. a) din Regulamentul (CE) nr. 21/2004 și cu condiția ca toate celelalte cerințe ale sistemului de identificare și înregistrare a animalelor din speciile ovină și caprină să fie îndeplinite.

f) Pentru schemele de plată ale sprijinului cuplat din sectorul zootehnic prevăzut la art. 1 alin. (2) lit. e) din Ordonanță și reglementate prin prevederile cap. X din Ordinul nr. 619/2015, dacă atât numărul de animale solicitat pentru o categorie a sprijinului cuplat, cât și numărul de animale determinat sunt mai mari decât limita maximă pentru care se acordă sprijinul cuplat, nu se aplică nicio sancțiune, iar valoarea sprijinului cuplat se acordă pentru limita maximă, prevăzută la art. 71 lit. b), art. 72 lit. b), art. 73 lit. b), art. 74 alin. (1) lit. b) și art. 75 lit. b) din Ordinul nr. 619/2015, din numărul de animale determinate.

Art. 6.

Sancțiunile pentru supradeclararea suprafețelor în cazul schemelor de plată prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a), b), d)—f) și alin. (3) din Ordonanță sunt următoarele:

a) Dacă suprafața determinată este mai mare decât suprafața declarată în cererea de sprijin/grup de plată, nu se aplică nicio penalizare, iar plata se calculează pentru suprafața declarată.

b) Dacă diferența dintre suprafața declarată pentru plată și suprafața determinată la nivelul unui grup de plată este mai mică sau egală cu 0,1 ha, suprafața determinată se va considera egală cu suprafața declarată. Această prevedere nu se aplică în cazul în care diferența reprezintă mai mult de 20% din suprafața totală declarată pentru plată.

c) Dacă în cazul unui grup de plată suprafața declarată pentru plată depășește suprafața determinată cu un procent mai mare de 3% din suprafața determinată sau 2 ha, dar mai mică sau egală cu 20% din suprafața determinată, plata se calculează pe baza suprafeței determinate, din care se scade dublul diferenței constatate.

d) Dacă suprafața declarată pentru plată depășește suprafața determinată cu un procent mai mare de 20% din suprafața determinată, pentru anul în cauză nu se acordă nicio plată pentru grupul de plată în cauză.

e) Dacă suprafața declarată pentru plată depășește suprafața determinată cu un procent mai mare de 50% din suprafața determinată, fermierul este exclus de la plată pentru grupul de plată în cauză și, în plus, acesta este supus unei sancțiuni suplimentare egale cu cuantumul ajutorului sau sprijinului care corespunde diferenței dintre suprafața declarată și suprafața determinată. Dacă suma calculată ca sancțiune suplimentară nu poate fi reținută în totalitate în cei trei ani calendaristici care urmează anului calendaristic al constatării, soldul se anulează.

Art. 7.

Sancțiunile pentru depunerea cu întârziere a cererii unice de plată în cazul schemelor de plată prevăzute la art. 1 alin. (2) și alin. (3) din Ordonanță sunt următoarele:

a) Depunerea unei cereri unice de plată după data-limită de depunere fără penalizări de întârziere, în conformitate cu prevederile art. 13 alin. (1) din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește Sistemul Integrat de Administrare și Control, denumit în continuare Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014, determină o reducere de 1% pe zi lucrătoare a sumelor la care ar fi avut dreptul beneficiarul în cazul în care cererea ar fi fost depusă până la termenul stabilit. Dacă o astfel de întârziere depășește 25 de zile calendaristice, cererea unică de plată este considerată inadmisibilă, iar solicitantului nu i se acordă niciun ajutor sau sprijin.

b) Modificările privind cererea de plată pot fi admise până la ultima dată de depunere a cererilor unice de plată sau până la data-limită de depunere fără penalizări de întârziere a modificărilor cererii unice de plată, cu excepția cazurilor de forță majoră și a circumstanțelor excepționale.

Depunerea unei modificări a cererii unice de plată după data-limită pentru o astfel de depunere, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (2) și (21) din Ordonanță, determină o reducere de 1% pe zi lucrătoare a sumelor la care fermierul ar fi avut dreptul dacă cererea unică de plată ar fi fost depusă până la termenul stabilit. Modificările referitoare la o cerere unică de plată nu sunt admise după ultima dată posibilă pentru depunerea întârziată a cererilor unice. Dacă o astfel de întârziere depășește ultima dată posibilă pentru depunerea întârziată a cererilor unice, modificarea adusă cererii unice de plată este considerată inadmisibilă, iar beneficiarului nu i se acordă niciun ajutor sau sprijin pentru modificarea în cauză. În sensul prezentului alineat, modificările privind cererea unică de plată includ modificări ale suprafețelor/numărului de animale sau culturilor declarate în cerere, adăugări/retrageri ale unor scheme de plată/măsuri de sprijin sau adăugări ale unor parcele în cadrul unor scheme de plată/măsuri de sprijin.

c) O cerere unică de plată poate fi retrasă total sau parțial în condițiile prevăzute de art. 12 din Ordinul nr. 619/2015.

d) În situația în care se depune o cerere/documente aferente cererii/documente de modificare a cererii cu întârziere, într-o zi nelucrătoare, se ia în considerare că acest document a fost depus în următoarea zi lucrătoare.

Art. 8.

Sancțiunile pentru nedeclararea suprafețelor în cazul schemelor de plată prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a)—e) și alin. (3) din Ordonanță sunt următoarele:

a) În cazul în care, pentru un anumit an, un fermier nu declară toate suprafețele, iar diferența dintre suprafața totală declarată în cererea unică mde plată, pe de o parte, și suma dintre suprafața declarată și suprafața mtotală a parcelelor nedeclarate, pe de altă parte, este mai mare de 3% din msuprafața totală declarată, valoarea totală a plăților directe pe suprafață și/sau a sprijinului în cadrul măsurilor de sprijin pe suprafață cuvenite fermierului pentru anul în care s-a constatat neregula se reduce cu până la 3%, astfel:

(i) dacă suma suprafețelor parcelelor nedeclarate reprezintă un procent mai mare de 3%, dar mai mic sau egal cu 30% din suprafața totală declarată, fermierul va fi sancționat cu un procent de 1%;

(ii) dacă suma suprafețelor parcelelor nedeclarate reprezintă un procent mai mare de 30%, dar mai mic sau egal cu 50% din suprafața totală declarată, fermierul va fi sancționat cu un procent de 2%;

(iii) dacă suma suprafețelor parcelelor nedeclarate reprezintă un procent mai mare de 50% din suprafața totală declarată, fermierul va fi sancționat cu un procent de 3%.

b) În cazul în care diferența dintre suprafața totală declarată în cererea de plată, pe de o parte, și suma dintre suprafața declarată și suprafața totală a parcelelor nedeclarate, pe de altă parte, este mai mică sau egală cu 3% din suprafața totală declarată, fermierul nu va fi sancționat.

Art. 9.

În situația în care cuantumul total al plăților directe care urmează să fie acordate este mai mare decât plafonul alocat României, se efectuează o reducere lineară a cuantumurilor plăților directe pentru toți beneficiarii eligibili la plată, conform art. 7 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013.

Art. 10.

În cazul în care terenul este transferat în cursul anului calendaristic în cauză sau al anilor în cauză, sancțiunea administrativă se aplică prin reducerea plăților sau excluderea de la întreaga sumă a plăților care au fost acordate sau urmează a fi acordate cesionarului pentru suprafețele transferate sau care urmează să fie transferate în cursul anului calendaristic în care a avut loc constatarea neconformității.

CAPITOLUL 3

Dispoziții specifice privind aplicarea sistemului de reduceri și sancțiuni aplicabil schemelor de plată prevăzute la art. 1 alin. (2) și alin. (3) din OUG nr. 3/2015

Art. 11.

(1) Pentru a beneficia de plată în cadrul schemei unice de plată pe suprafață, fermierii trebuie să respecte condițiile de eligibilitate prevăzute la art. 8 din Ordonanță și la art. 5—7 și 9—15 din Ordinul nr. 619/2015.

(2) În cazul plății schemei de plată unică pe suprafață, baza de calcul este stabilită la art. 4 alin.(1) lit. c) și d).

(3) Sancțiunile aplicabile în cadrul schemei unice de plată pe suprafață sunt stabilite la art. 3.

Art. 12.

(1) Plata redistributivă se acordă pentru două intervale de suprafață, în conformitate cu prevederile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 216/2016 privind stabilirea pentru anul 2015 a cuantumului plății unice pe suprafață, plății redistributive și intervalele de suprafață pentru care se acordă aceasta, plății pentru practici agricole benefice pentru climă și mediu, plății pentru tinerii fermieri și a plafonului și cuantumului ajutoarelor naționale tranzitorii în sectorul vegetal pentru culturile amplasate pe teren arabil.

(2) În cadrul plății redistributive se aplică sistemul de sancțiuni administrative prevăzut la art. 3, astfel:

  1. a) În cazurile în care se constată că s-au creat condiții artificiale de acordare a sprijinului, prevăzute la art. 31 din Ordinul nr. 619/2015, sprijinul pentru această schemă de plată este respins.
  2. b) În cazul transferului de exploatație între doi fermieri, plata redistributivă se acordă pentru suprafața totală rezultată în urma transferului, fără a depăși plata pentru suprafața maximă de 30 ha.

(3) Dacă suprafața declarată în cadrul schemei unice de plată pe suprafață depășește limita de 30 ha, suprafața declarată pentru plata redistributivă se reduce la 30 ha.

(4) În cazul sancțiunilor pentru supradeclararea suprafețelor, se aplică următoarele prevederi:

  1. a) În situația în care atât suprafața declarată, cât și suprafața determinată a unei exploatații depășesc limita maximă de 30 ha, chiar dacă pe total exploatație se înregistrează supradeclarare pentru plata redistributivă, nu se aplică sancțiuni pentru supradeclarare pentru această schemă de plată.
  2. b) În situația în care suprafața determinată se situează sub limita maximă de 30 ha și se constată o supradeclarare, se aplică sancțiuni pentru supradeclararea suprafețelor, conform art. 6. Modul de aplicare a acestor sancțiuni este gradual, pe intervale de suprafață, astfel:

(i) dacă suprafața determinată este mai mare decât limita maximă a primului interval de suprafață pentru care se acordă această plată, sancțiunile pentru supradeclarare se vor calcula pentru intervalul al doilea;

(ii) dacă suprafața declarată și suprafața determinată sunt mai mici sau egale decât limita maximă a primului interval de suprafață pentru care se acordă această plată, sancțiunile pentru supradeclarare se vor calcula pentru primul interval;

(iii) dacă suprafața declarată este mai mare decât limita maximă a primului interval și suprafața determinată este mai mică decât limita maximă a primului interval de suprafață pentru care se acordă această plată, sancțiunile pentru supradeclarare se vor calcula astfel:

  • se calculează procentul de supradeclarare pentru primul interval luând în considerare diferența dintre limita maximă a primului interval de suprafață pentru care se acordă această plată și suprafața determinată, apoi se calculează sancțiunile de supradeclarare folosind cuantumul stabilit pentru primul interval de suprafață;
  • se calculează procentul de supradeclarare pentru cel de-al doilea interval, luând în considerare diferența dintre suprafața declarată și limita maximă a primului interval de suprafață pentru care se acordă această plată și apoi se calculează sancțiunile de supradeclarare folosind cuantumul stabilit pentru cel de-al doilea interval de suprafață;

(iv) dacă suprafața declarată este mai mare decât limita maximă a primului interval și dacă suprafața determinată este mai mică decât limita maximă a primului interval de suprafață pentru care se acordă această plată, sancțiunea suplimentară se va calcula folosind cuantumul stabilit pentru primul interval de suprafață pentru diferența dintre suprafața limită maximă a primului interval și suprafața determinată și, respectiv, folosind cuantumul aferent celui de-al doilea interval pentru diferența dintre suprafața declarată și limita maximă a primului interval.

(5) Calculul penalizărilor de întârziere se efectuează pentru suprafața declarată, fără a se depăși suprafața maximă de 30 ha.

Art. 13.

(1) În cazul plății pentru înverzire, baza de calcul se stabilește conform art. 23 din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014:

a) dacă suprafața declarată într-o cerere unică de plată pentru plata unică pe suprafață depășește suprafața determinată, suprafața determinată este utilizată pentru calcularea plății pentru înverzire;

b) dacă se constată că suprafața declarată pentru schema de plată unică pe suprafață este mai mică decât suprafața determinată în cererea unică de plată, pentru calcularea plății pentru înverzire se utilizează suprafața declarată.

(2) Nu se aplică sancțiuni pentru situațiile în care fermierii, datorită condițiilor climatice nefavorabile, decid următoarele:

a) înființarea culturilor pentru zonele cu strat vegetal pe alte parcele din cadrul exploatației decât pe cele declarate în cererea unică de plată sau în formularele de modificare a acesteia;

b) înființarea altor culturi pentru zonele cu strat vegetal decât cele declarate în cererea unică de plată sau în formularele de modificare a acesteia, dintre culturile secundare prevăzute în anexa nr. 9 la Ordinul nr. 619/2015.

(3) Prevederile alin. (2) se aplică numai în situația în care fermierii notifică APIA cu privire la aceste modificări, conform angajamentului semnat la depunerea cererii unice de plată, în termen de 15 zile de la înființarea culturii secundare, dar nu mai târziu de data de 15 octombrie a anului de cerere. Modificările prevăzute la alin. (2) nu vor putea schimba proporția zonelor de interes ecologic din suprafața de teren arabil declarată la depunerea cererii unice de plată și/sau a formularelor de modificare a cererii.

(4) În cazul plății pentru înverzire se aplică următoarele reduceri și sancțiuni specifice:

a) reduceri de suprafață aplicate conform art. 24—27 din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014;

b) sancțiuni administrative aplicate conform art. 28 din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014, începând cu anul de cerere 2017.

(5) Conform art. 24 din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014, reducerea plății pentru înverzire, în cazul nerespectării diversificării culturilor, se aplică având în vedere următoarele considerente:

a) Cultura principală nu trebuie să acopere mai mult de 75% din suprafața totală de teren arabil, dar dacă suprafața care a fost determinată pentru grupa de culturi principală acoperă mai mult de 75%, suprafața de utilizat pentru calcularea plății pentru înverzire se reduce cu 50% din suprafața totală de teren arabil determinată, înmulțită cu procentajul de diferență. Procentajul de diferență este proporția reprezentată de suprafața principalei grupe de culturi care depășește 75% din terenul arabil total determinat în suprafața totală impusă pentru celelalte grupe de culturi.

b) Principalele două culturi nu trebuie să acopere mai mult de 95% din suprafața totală de teren arabil determinată, dar dacă suprafața care a fost determinată pentru cele două grupe de culturi principale acoperă mai mult de 95%, suprafața de utilizat pentru calcularea plății pentru înverzire se reduce cu 50% din suprafața totală de teren arabil determinată, înmulțită cu procentajul de diferență. Procentajul de diferență este proporția reprezentată de suprafața celor două grupe de culturi principale care depășește 95% din suprafața totală de teren arabil determinată în suprafața totală impusă pentru celelalte grupe de culturi.

c) Cultura principală nu trebuie să acopere mai mult de 75% din suprafața totală de teren arabil determinată și cele două culturi principale nu trebuie să acopere mai mult de 95%, dar dacă suprafața care a fost determinată pentru grupa de culturi principală acoperă mai mult de 75% și suprafața care a fost determinată pentru cele două grupe de culturi principale acoperă mai mult de 95%, suprafața de utilizat pentru calcularea plății pentru înverzire se reduce cu 50% din suprafața totală de teren arabil determinată, înmulțită cu procentajul de diferență. Procentajul de diferență este suma procentajelor de diferență menționate la lit. a) și b), iar valoarea acestui procentaj nu trebuie să depășească 1.

Dacă s-a constatat că un beneficiar nu a respectat, timp de trei ani, obligația privind diversificarea culturilor descrisă, suprafața de utilizat pentru calcularea plății pentru înverzire pentru anii următori se reduce cu suprafața totală de teren arabil determinată, înmulțită cu procentajul de diferență aplicabil.

(6) Conform art. 25 din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014, reducerea plății pentru înverzire în cazul nerespectării cerințelor privind pășunile permanente se calculează având în vedere următoarele considerente:

a) Dacă s-a constatat neconformitatea prevăzută la art. 45 alin. (1) al treilea paragraf din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013, suprafața de utilizat pentru calcularea plății pentru înverzire se reduce cu suprafața pe care s-a constatat că nu se îndeplinesc cerințele stabilite.

b) Dacă s-a constatat neîndeplinirea obligațiilor prevăzute la art. 44 din Regulamentul delegat (UE) nr. 639/2014, suprafața de utilizat pentru calcularea plății pentru înverzire se reduce cu suprafața pe care s-a constatat că nu se îndeplinesc obligațiile stabilite.

c) Neconformitățile sunt considerate „constatate” dacă sunt stabilite în urma oricărui tip de controale efectuate sau după ce au fost aduse la cunoștința autorității de control competente sau a APIA în orice alt mod.

(7) Reducerea plății pentru înverzire în cazul neîndeplinirii cerințelor privind zonele de interes ecologic se face conform art. 26 din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014, astfel:

a) Zona de interes ecologic, denumită în continuare zona de interes ecologic prevăzută, se calculează pe baza suprafeței totale de teren arabil determinate, incluzând și suprafețele determinate menționate la art. 46 alin. (2) primul paragraf lit. c), d), g) și h) din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013.

b) Dacă zona de interes ecologic prevăzută depășește zona de interes ecologic determinată prin luarea în calcul a ponderării zonelor de interes ecologic, suprafața de utilizat pentru calcularea plății pentru înverzire se reduce cu 50% din suprafața totală determinată a terenurilor arabile, incluzând și suprafețele determinate menționate la art. 46 alin. (2) primul paragraf lit. c), d), g) și h) din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013, înmulțită cu procentajul de diferență.

Procentajul de diferență este ponderea diferenței dintre zona de interes ecologic prevăzută și zona de interes ecologic determinată în zona de interes ecologic prevăzută.

c) Dacă s-a constatat că un beneficiar nu a respectat, timp de trei ani, cerințele referitoare la zona de interes ecologic descrisă, suprafața de utilizat pentru calcularea plății pentru înverzire pentru anii următori se reduce cu suprafața totală de teren arabil determinată, incluzând și suprafețele determinate menționate la art. 46 alin. (2) primul paragraf literele c), d), g) și h) din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013, înmulțită cu procentajul de diferență.

(8) Conform art. 27 din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014, reducerea maximă a plății pentru ecologizare este suma reducerilor calculate în conformitate cu art. 24 și 26 din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014, exprimată în hectare. Reducerea maximă nu depășește numărul total al hectarelor de teren arabil determinate, incluzând și suprafețele determinate menționate la art. 46 alin. (2) primul paragraf lit. c), d), g) și h) din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013.

Fără a se aduce atingere aplicării sancțiunilor administrative aplicabile în conformitate cu art. 28 din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014, reducerea totală calculată în conformitate cu art. 24 și 26 nu depășește plata pentru înverzire calculată în conformitate cu art. 23.

(9) Conform art. 28 din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014, sancțiunile administrative referitoare la plata pentru înverzire sunt următoarele:

a) Dacă suprafața de utilizat pentru calcularea plății pentru înverzire în conformitate cu art. 23 din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014 diferă de suprafața de utilizat pentru calcularea plății pentru înverzire după aplicarea art. 24—27 din Regulamentul (UE) nr. 640/2014, plata pentru înverzire se calculează pe baza acestei din urmă suprafețe, redusă cu de două ori diferența constatată dacă diferența respectivă depășește fie 3%, fie două hectare, dar este mai mică sau egală cu 20% din suprafața de utilizat pentru calcularea plății pentru înverzire după aplicarea art. 24—27 din Regulamentul (UE) nr. 640/2014. Dacă diferența este de peste 20%, nu se acordă niciun ajutor. Dacă diferența este de peste 50%, nu se acordă niciun ajutor. Mai mult, beneficiarul este supus unei sancțiuni suplimentare egale cu cuantumul ajutorului corespunzător diferenței dintre suprafața de utilizat pentru calcularea plății pentru înverzire în conformitate cu art. 23 din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014 și suprafața de utilizat pentru calcularea plății pentru înverzire după aplicarea art. 24—27 din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014.

b) Dacă beneficiarul nu își declară toată suprafața cu teren arabil, rezultatul fiind că ar fi fost scutit de obligațiile prevăzute la art. 44—46 din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013, și/sau nu își declară toate pășunile permanente care sunt sensibile din punct de vedere ecologic în conformitate cu art. 45 alin. (1) din regulamentul menționat, iar suprafața nedeclarată depășește 0,1 ha, suprafața de utilizat pentru calcularea plății pentru înverzire după aplicarea reducerilor menționate mai sus se reduce cu încă 10%. Cuantumul aferent acestei reduceri se scade din cuantumul sancțiunii aplicate în conformitate art. 8.

c) În conformitate cu art. 77 alin. (6) din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013, sancțiunea administrativă calculată în conformitate cu lit. a) și b) din prezentul alineat nu se aplică în anii de cerere 2015 și 2016. Sancțiunea administrativă calculată în conformitate cu lit. a) și b) se împarte la 5 și se limitează la 20% din cuantumul plății pentru înverzire la care fermierul ar avea dreptul în anul de cerere 2017, se împarte la 4 și se limitează la 25% din același cuantum pentru anul de cerere 2018 și anii următori.

(10) În cazurile în care se constată că s-au creat condiții artificiale de acordare a sprijinului, se aplică prevederile art. 95 din Ordinul nr. 619/2015.

Art. 14.

(1) Pentru plata pentru tinerii fermieri se aplică sistemul de sancțiuni administrative prevăzut la art. 3, cu următoarele particularități:

a) În situația în care un fermier nu îndeplinește condițiile privind vârsta maximă de 40 de ani și nu face dovada instalării ca șef de exploatație, se respinge plata pentru această schemă.

b) În situația prevăzută la art. 108 alin. (2) din Ordinul nr. 619/2015, se aplică în plus o sancțiune echivalentă cu 20% din cuantumul pe care beneficiarul l-a primit sau l-ar fi primit, în caz contrar, ca plată pentru tinerii fermieri.

c) În situația în care atât suprafața declarată, cât și suprafața determinată a exploatației se situează peste limita maximă de 60 ha, dacă se constată o supradeclarare a suprafețelor în cadrul schemei de plată unică pe suprafață, nu se aplică sancțiuni pentru supradeclararea suprafețelor în cadrul plății pentru tinerii fermieri.

d) Dacă suprafața declarată este de peste 60 ha și suprafața determinată este sub 60 ha, constatându-se o supradeclarare a suprafeței, se aplică sancțiuni pentru supradeclararea suprafețelor, luând în considerare diferența între suprafața determinată și limita maximă de 60 ha în cadrul acestei scheme de plată.

e) Dacă suprafața declarată este sub 60 ha, suprafața determinată este sub 60 ha și se constată o supradeclarare a suprafeței, se aplică sancțiunile pentru supradeclararea suprafețelor.

(2) Calculul penalizărilor de întârziere se efectuează pentru suprafața declarată în cadrul acestei scheme, fără a se depăși suprafața maximă de 60 ha.

(3) Indiferent de numărul și forma de organizare a exploatațiilor pe care le administrează tânărul fermier, plata pentru tinerii fermieri se acordă pentru o singură exploatație.

Art. 15.

(1) Pentru a beneficia de plată în cadrul schemei de plată pentru micii fermieri, fermierii trebuie să respecte condițiile de eligibilitate prevăzute la art. 8 din Ordonanță și la art. 5—7 și art. 9—15 din Ordinul nr. 619/2015.

(2) Stabilirea sumei cuvenite în cadrul schemei de plată pentru micii fermieri are la bază calculul efectuat pentru fiecare schema solicitată, respectiv: schema de plată unică pe suprafață, plata redistributivă, plata pentru înverzire, plata pentru tinerii fermieri și sprijinul cuplat, după caz.

(3) Pentru fiecare plată solicitată se aplică sistemul de sancțiuni administrative aplicabile fiecarei scheme de plăți directe, cu excepția sancțiunilor pentru nedeclararea tuturor suprafețelor conform art. 8, sancțiunilor pentru nerespectarea normelor de ecocondiționalitate. Fermierii care au accesat schema pentru micii fermieri sunt exceptați de la utilizarea practicilor agricole benefice pentru climă și mediu conform art. 13.

(4) În cazul în care suma calculată pentru schema de plată pentru micii fermieri este mai mare de 1.250 de euro, suma de plată cuvenită fiecărei scheme de plată se reduce în mod proporțional conform art. 65 alin. (1) paragraful 2 din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013.

(5) În cazul în care fermierii incluși în schema de mici fermieri, în timpul anului de cerere își măresc suprafața exploatației, nu pot beneficia de o plată mai mare de 1.250 euro.

Art. 16.

(1) Pentru a beneficia de plată în cadrul schemei de plată pentru sprijinul cuplat în sectorul vegetal, fermierii trebuie să respecte condițiile de eligibilitate prevăzute la art. 8 din Ordonanță și la art. 5—7 și art. 9—15, precum și condițiile specifice prevăzute la cap. VIII din Ordinul nr. 619/2015.

(2) În cazul schemei de plată pentru sprijinul cuplat în sectorul vegetal, baza de calcul este stabilită la art. 4 lit. c) și d).

(3) Sancțiunile aplicabile în cadrul schemei de plată pentru sprijinul cuplat în sectorul vegetal sunt stabilite la art. 3.

(4) Cu excepția cazurilor de forță majoră sau circumstanțelor excepționale definite la cap. XI din Ordonanță, în situația în care un fermier nu îndeplinește condițiile privind realizarea producției minime si comercializarea/utilizarea în scopul furajării animalelor proprii/depozitarea, după caz, la nivelul fiecărui sector, așa cum este prevăzut la cap. VIII din Ordinul nr. 619/2015, sprijinul pentru această schemă de plată este respins.

(5) Nu sunt eligibile la plată suprafețele de sere în care legumele nu sunt cultivate pe pământ și nu se acordă niciun ajutor pentru aceste suprafețe.

(6) Neprezentarea sau prezentarea după termenele stabilite la cap. VIII din Ordinul nr. 619/2015 a documentelor specifice de eligibilitate în cadrul schemelor de sprijin cuplat în sectorul vegetal atrage de la sine neeligibilitatea la plată a schemei solicitate.

(7) Beneficiază de plata sprijinului cuplat în sectorul vegetal fermierii activi cărora li se determină suprafețe eligibile la schema de plată unică pe suprafață pe care sunt cultivate culturile solicitate pentru schema de sprijin cuplat, chiar dacă schema de plată unică pe suprafață este respinsă la plată.

(8) În cazul culturilor cultivate în sere și solarii, pentru care beneficiarii solicită plata pentru schema de sprijin cuplat, prevăzute la art. 53 și 54 din Ordinul nr. 619/2015, nerealizarea și comercializarea producției minime prevăzută pentru una dintre culturi, atrage respingerea plății pentru cultura respectivă.

Art. 17.

(1) Valoarea sprijinului cuplat în sectorul zootehnic, cuvenit pe fiecare categorie, se reduce în baza unui procent calculat ca raport între numărul animalelor declarate, în cazul cărora s-au constatat neconformități și numărul animalelor determinate.

(2) Dacă numărul de animale cu neconformități este de maximum 3, valoarea sprijinului cuplat cuvenit pe fiecare categorie se reduce cu un procent stabilit în conformitate cu alin. (1).

(3) În cazul în care numărul de animale cu neconformități este mai mare de 3, valoarea sprijinului cuplat cuvenit pe fiecare categorie, pentru anul de cerere în cauză se reduce astfel:

a) cu un procent stabilit în conformitate cu alin. (1), dacă acesta nu depășește 10%;

b) cu de două ori procentul prevăzut la alin. (1), dacă acesta este mai mare de 10%, dar de maximum 20%.

c) dacă procentul prevăzut la alin. (1) depășește 20%, nu se acordă sprijinul cuplat la care ar fi avut dreptul beneficiarul în cadrul categoriei pentru anul de cerere în cauză.

d) dacă procentul prevăzut la alin. (1) depășește 50%, nu se acordă sprijinul cuplat la care ar fi avut dreptul beneficiarul în cadrul categoriei pentru anul de cerere în cauză. În plus, beneficiarul este supus unei sancțiuni suplimentare în cuantum egal cu cel care corespunde numărului de animale cu neconformități.

(4) În cazul în care neconformitățile constatate sunt legate de înregistrări incorecte în RIE sau în pașapoartele animalelor, animalul în cauză este considerat nedeterminat numai dacă aceste erori se constată în cadrul a cel puțin două controale efectuate pe parcursul unei perioade de 24 de luni.