În Monitorul Oficial nr. 65 din 28 ianuarie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 111/2016 al Ministerului Finanțelor Publice privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice şi al ministrului întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri nr. 2.225/994/2009 pentru aprobarea Convenţiei privind implementarea programului „Prima casă“ şi a Convenţiei de garantare şi pentru reglementarea unor măsuri necesare pentru aplicarea prevederilor art. 10 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă“.
În extras
Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri nr. 2.225/994/2009 pentru aprobarea Convenţiei privind implementarea programului „Prima casă“ şi a Convenţiei de garantare şi pentru reglementarea unor măsuri necesare pentru aplicarea prevederilor art. 10 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă“, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 469 din 7 iulie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. În anexa nr. 2, la articolul 7.2, alineatele (10), (12) şi (13) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(10) În termen de 5 zile de la aprobarea repunerii, Finanţatorul restituie MFP sumele încasate reprezentând valoarea de executare a garanţiei şi completează şi transmite către FNGCIMM solicitarea privind repunerea beneficiarului în drepturile şi obligaţiile aferente contractului de garantare, utilizând formularul prevăzut în anexa nr. 10, însoţită de documentul de plată din care să reiasă suma restituită MFP.
…
(12) Sumele restituite de Finanţator sunt considerate o reîntregire a plăţilor efectuate reprezentând valoarea de executare a garanţiei şi vor fi achitate într-un cont comunicat de MFP. Finanţatorul transmite la MFP – Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică o copie a ordinului de plată la numărul de fax ce urmează a fi comunicat.
(13) În termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii de la organele fiscale competente ale ANAF a confirmării privind scăderea din evidenţă a sumelor individualizate în înscrisul transmis de către FNGCIMM şi a exemplarului original al contractului de garantare, după analiza documentelor justificative, FNGCIMM emite o decizie privind repunerea beneficiarului în drepturile şi obligaţiile aferente contractului de garantare pe care o transmite de îndată MFP şi Finanţatorului. Exemplarul transmis Finanţatorului va fi însoţit şi de originalul declaraţiei/declaraţiilor pe propria răspundere transmise odată cu cererea de plată, după caz“
2. În anexa nr. 2, la articolul 11.5, după liniuţa a noua se introduce o nouă liniuţă, cu următorul cuprins:
„– anexa nr. 10 – Solicitare de repunere a beneficiarului … în drepturile şi obligaţiile Contractului de garantare nr. …, emis în cadrul programului «Prima cas㻓.
3.În anexa nr. 2, după anexa nr. 9 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 10, având conţinutul prevăzut în anexa nr. 1.
4. În anexa nr. 3, la articolul 3, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„b) în situaţia prevăzută la art. 2 lit. b), să transmită MFP propuneri de alocare pro rata, pe finanţatori, a plafonului de garantare stabilit la art. 2 lit. a), să evalueze cel puţin o dată la 3 luni gradul de utilizare a acestor plafoane, efectuând eventuale realocări ale plafonului pe finanţatori, şi să comunice MFP până la data de 1 februarie a fiecărui an valoarea de reîntregire a plafoanelor pentru prima perioadă de referinţă cuprinsă între data implementării programului şi 31 decembrie 2015, respectiv valoarea de reîntregire a plafonului anual, pentru intervalul cuprins între data de 1 ianuarie şi 31 decembrie a fiecărui an;“.
5. În anexa nr. 4, la articolul 7.2, alineatele (11), (13) şi (14) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(11) În termen de 5 zile de la aprobarea repunerii, Finanţatorul restituie MFP sumele încasate reprezentând valoarea de executare a garanţiei şi completează şi transmite către FNGCIMM solicitarea privind repunerea beneficiarului în drepturile şi obligaţiile aferente contractului de garantare, utilizând formularul prevăzut în anexa nr. 8, însoţită de documentul de plată din care să reiasă suma restituită MFP.
…
(13) Sumele restituite de Finanţator sunt considerate o reîntregire a plăţilor efectuate reprezentând valoarea de executare a garanţiei şi vor fi achitate într-un cont comunicat de MFP. Finanţatorul transmite la MFP – Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică o copie a ordinului de plată la numărul de fax ce urmează a fi comunicat.
(14) În termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii de la organele fiscale competente ale ANAF a confirmării privind scăderea din evidenţă a sumelor individualizate în înscrisul transmis de către FNGCIMM şi a exemplarului original al contractului de garantare, după analiza documentelor justificative, FNGCIMM emite o decizie privind repunerea beneficiarului în drepturile şi obligaţiile aferente contractului de garantare pe care o transmite de îndată MFP şi Finanţatorului. Exemplarul transmis Finanţatorului va fi însoţit şi de originalul declaraţiei/declaraţiilor pe propria răspundere transmise odată cu cererea de plată, după caz.“
6. În anexa nr. 4, la articolul 11.7, după liniuţa a şaptea se introduce o nouă liniuţă, cu următorul cuprins:
„– anexa nr. 8 – Solicitare de repunere a beneficiarului … în drepturile şi obligaţiile Contractului de garantare nr. …, emis în cadrul programului «Prima cas㻓
7.În anexa nr. 4, după anexa nr. 7 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 8, având conţinutul prevăzut în anexa nr. 2.
8. În anexa nr. 5, la articolul 7.2, alineatele (13), (15) şi (16) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(13) În termen de 5 zile de la aprobarea repunerii, Finanţatorul restituie MFP sumele încasate reprezentând valoarea de executare a garanţiei şi completează şi transmite către FNGCIMM solicitarea privind repunerea beneficiarului în drepturile şi obligaţiile aferente contractului de garantare utilizând formularul prevăzut în anexa nr. 8, însoţită de documentul de plată din care să reiasă suma restituită MFP.
…
(15) Sumele restituite de Finanţator sunt considerate o reîntregire a plăţilor efectuate reprezentând valoarea de executare a garanţiei şi vor fi achitate într-un cont comunicat de MFP. Finanţatorul transmite la MFP – Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică o copie a ordinului de plată la numărul de fax ce urmează a fi comunicat.
(16) În termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii de la organele fiscale competente ale ANAF a confirmării privind scăderea din evidenţă a sumelor individualizate în înscrisul transmis de către FNGCIMM şi a exemplarului original al contractului de garantare, după analiza documentelor justificative, FNGCIMM emite o decizie privind repunerea beneficiarului în drepturile şi obligaţiile aferente contractului de garantare pe care o transmite de îndată MFP şi Finanţatorului. Exemplarul transmis Finanţatorului va fi însoţit şi de originalul declaraţiei/declaraţiilor pe propria răspundere transmise odată cu cererea de plată, după caz.“
9. În anexa nr. 5, la articolul 11.5, după liniuţa a şaptea se introduce o nouă liniuţă, cu următorul cuprins:
„– anexa nr. 8 – Solicitare de repunere a beneficiarului … în drepturile şi obligaţiile Contractului de garantare nr. …, emis în cadrul programului «Prima casă».“
10.În anexa nr. 5, după anexa nr. 7 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 8, având conţinutul prevăzut în anexa nr. 3.
11. În anexa nr. 6, la articolul 2.7, alineatele (3) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(3) Valoarea de reîntregire a plafonului se stabileşte şi se comunică de către FNGCIMM finanţatorilor şi MFP până la data de 1 februarie a anului următor perioadei de referinţă şi se afişează pe site-ul oficial al FNGCIMM şi MFP.
…
(5) Începând cu data de 1 ianuarie a fiecărui an, FNGCIMM este abilitat să acorde garanţii în limita valorii preliminate de reîntregire comunicate fiecărui Finanţator potrivit alin. (4). După data de 1 februarie a fiecărui an, FNGCIMM poate acorda garanţii în limita valorii de reîntregire a plafonului stabilite conform prevederilor alin. (3).“