În Monitorul Oficial nr. 888 din 26 noiembrie a.c. a fost publicată Hotărârea nr. 2/2015 a Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România pentru modificarea și completarea Statutului privind organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență, aprobat prin Hotărârea Congresului Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență și a Codului de etică profesională și disciplină ale Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România.
Nou în Legalis – Codul de procedură penală. Comentariu pe articole . Accesează volumul!
În extras
Articol unic.
Statutul privind organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență, aprobat prin Hotărârea Congresului Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență și a Codului de etică profesională și disciplină ale Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 33 din 15 ianuarie 2015, se modifică și se completează după cum urmează:
1. La articolul 24 alineatul (1), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:
„b) 25% din numărul membrilor compatibili ai Uniunii.”
2. Articolul 48 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 48
Secretariatul general al Uniunii este condus de un secretar general. Statele de funcții și de salarii ale personalului din cadrul Secretariatului general se stabilesc de președintele Uniunii.”
3. La articolul 52, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 52
(1) La examenul de definitivat pot participa numai practicienii în insolvență stagiari care au efectuat stagiul complet de pregătire profesională și care au urmat numărul minim de puncte de pregătire profesională stabilite în conformitate cu dispozițiile statutului I.N.P.P.I.”
4. La articolul 56 alineatul (1), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:
„b) 25% din numărul membrilor compatibili ai filialei.”
5. La articolul 73, litera d) se modifică și va avea următorul cuprins:
„d) achitarea taxei de înscriere în Tabloul UNPIR și a cotizației pe anul în curs în termen de 3 luni de la data comunicării deciziei de admitere;”.
6. La articolul 74, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 74
(1) Persoanele care au calitatea de avocat, judecător, judecător-sindic sau notar și care solicită primirea în profesie cu scutire de examen și de perioadă de stagiu vor solicita înscrierea în Tabloul UNPIR în termen de 3 luni de la primirea deciziei de admitere în profesie.”
7. La articolul 77, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(2) Structura cursurilor de formare profesională, precum și numărul punctelor de pregătire profesională se aprobă prin hotărârea Consiliului I.N.P.P.I.”
8. La articolul 78, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(4) Raporturile dintre stagiar și practicianul îndrumător de stagiu vor fi consemnate într-un document scris, reprezentând înțelegerea dintre părți, care va fi depus spre opozabilitate la Uniune împreună cu celelalte documente de înscriere.”
9. La articolul 84, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 84
(1) Radierea din Registrul formelor de organizare se realizează prin hotărâre a Consiliului național de conducere al UNPIR în următoarele situații:
a) la cererea practicianului în insolvență, în cazul cabinetului individual și IPURL sau la cererea formulată în baza hotărârii Adunării generale a asociaților conform contractului de societate, în cazul SPRL;
b) în cazul suspendării la cererea practicianului în insolvență, prevăzut la art. 12 alin. (5);
c) în cazul sancțiunii disciplinare de excludere definitivă din UNPIR, prevăzută la art. 74 alin. (1) lit. d) din O.U.G.;
d) în cazul în care, din orice motive, în societate rămâne un singur asociat pe o perioadă mai mare de 3 luni, fără transformarea în cabinet individual sau întreprindere profesională unipersonală cu răspundere limitată, prevăzut la art. 20 din O.U.G.;
e) în cazul fuziunii, divizării sau dizolvării (ce are ca efect încetarea existenței unei forme de exercitare a profesiei).”
10. La articolul 84, după alineatul (2) se introduc patru noi alineate, alineatele (3)-(6), cu următorul cuprins:
„(3) În cazul prevăzut de alin. (1) lit. b) operațiunea de radiere din Registrul formelor de organizare a cabinetului sau IPURL în care își desfășura activitatea practicianul în insolvență suspendat la cerere survine de drept.
(4) În cazul prevăzut de alin. (1) lit. c) operațiunea de radiere din registrul formelor de organizare a cabinetului sau IPURL în care își desfășura activitatea practicianul în insolvență sancționat disciplinar survine de drept la momentul rămânerii definitivă a hotărârii disciplinare, constatat prin decizie disciplinară sau, după caz, prin decizie definitivă și irevocabilă pronunțată de instanțele judecătorești.
(5) Se exceptează de la prevederile alin. (4) situația în care s-a pronunțat o hotărâre de suspendare a efectelor deciziei disciplinare de excludere din profesie sau situația în care nu a fost pronunțată o sentință judecătorească definitivă și irevocabilă ce are ca obiect anularea sancțiunii disciplinare.
(6) În cazul prevăzut de alin. (1) lit. d) operațiunea de radiere din Registrul formelor de organizare survine de drept, după trecerea termenului de 3 luni.”
11. După articolul 84 se introduce un nou articol, articolul 841, cu următorul cuprins:
„Art. 841
(1) Formele de exercitare a profesiei se dizolvă prin:
a) hotărârea luată în unanimitate de asociați;
b) radierea din profesie a tuturor asociaților;
c) decesul tuturor asociaților;
d) dobândirea tuturor părților sociale de către un singur asociat și păstrarea lor de către acesta o perioadă mai mare de 3 luni;
e) la cererea simultană de retragere din societate formulată de toți asociații:
f) trecerea timpului stabilit pentru durata societății;
g) imposibilitatea realizării obiectului de activitate al societății sau realizarea acestuia;
h) hotărârea tribunalului, la cererea oricărui asociat, pentru motive temeinice, precum neînțelegeri grave între asociați, care împiedică funcționarea societății;
i) falimentul societății;
j) alte cauze prevăzute de lege sau de actul constitutiv al societății.”