În Monitorul Oficial nr. 877 din 24 noiembrie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 1733/2015 al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor privind modificarea și completarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 576/2009 pentru aprobarea Metodologiei, criteriilor de atestare și a Comisiei de atestare a persoanelor fizice și juridice care realizează proiectarea de drumuri forestiere.
Nou în Legalis – Codul de procedură penală. Comentariu pe articole . Accesează volumul!
În extras
Art. I.
Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 576/2009 pentru aprobarea Metodologiei, criteriilor de atestare și a Comisiei de atestare a persoanelor fizice și juridice care realizează proiectarea de drumuri forestiere, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 639 din 28 septembrie 2009, se modifică și se completează după cum urmează:
1. Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 2.
Direcția de specialitate cu atribuții în domeniul accesibilizării fondului forestier național din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.”
2. În metodologie, la articolul 4, litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:
„b) să aibă experiență de minimum 3 ani în proiectarea de drumuri forestiere sau în elaborarea a cel puțin 5 studii de fezabilitate/documentații de avizare a lucrărilor de intervenții/proiecte tehnice de drumuri forestiere.”
3. În metodologie, la articolul 5 alineatul (1), literele b) și c) se modifică și vor avea următorul cuprins:
„b) să aibă ca obiect de activitate ingineria și consultanța tehnică;
c) să aibă încheiat un contract individual de muncă pe durată nedeterminată/o convenție civilă de prestări servicii, cu o persoană fizică atestată pentru proiectarea de drumuri forestiere;”.
4. În metodologie, articolul 8 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 8.
Documentele necesare atestării persoanelor fizice sunt următoarele:
a) cerere pentru atestare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;
b) actul de identitate al solicitantului, în copie;
c) curriculum vitae;
d) lista documentațiilor tehnico-economice realizate prin forțe proprii sau în colaborare, din care să rezulte experiența prevăzută la art. 4 lit. b);
e) diploma de licență cu foaia matricolă prin care se atestă că solicitantul a urmat cursul de drumuri forestiere sau drumuri, în copie;
f) extras de pe carnetul de muncă, în copie, sau un alt document din care să rezulte îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 4 lit. b);
g) certificatul de cazier judiciar;
h) documentul care dovedește achitarea tarifului stabilit pentru atestare, potrivit prevederilor art. 31 alin. (1) si (2).”
5. În metodologie, articolul 9 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 9.
Documentele necesare în vederea atestării persoanelor juridice sunt următoarele:
a) cerere pentru atestare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;
b) actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice, în copie;
c) memoriu de activitate care să conțină: lista principalelor documentații executate în domeniul proiectării de drumuri forestiere, personalul tehnic și economic angajat și experiența acestuia, lista mijloacelor tehnice deținute pentru proiectarea de drumuri forestiere, în special a celor necesare pentru măsurătorile de teren, în stare de funcționare;
d) certificatul de înregistrare la registrul comerțului sau, după caz, un document echivalent eliberat de autoritatea competentă în țara de origine membră a Uniunii Europene, însoțit de traducerea în limba română, în copie;
e) contractul individual de muncă pe durată nedeterminată sau convenția civilă pentru persoanele fizice atestate, conform art. 5 alin. (1) lit. c), în copie;
f) atestatul persoanei fizice care îndeplinește condiția de angajat/administrator/asociat la persoana juridică, în copie.
g) documentul care dovedește achitarea tarifului stabilit pentru atestare, potrivit prevederilor art. 31 alin. (1) și (2).”
6. În metodologie, la articolul 10, alineatele (1) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins:
„Art. 10.
(1) Documentele prevăzute la art. 8 și 9 se depun prin delegat sau se trimit prin poștă, în dosare de atestare cu mențiunea «Pentru comisia de atestare în proiectarea de drumuri forestiere», la sediul Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva, str. Petricani nr. 9A, sectorul 2, cod 023841, București și se înregistrează într-un registru special al Comisiei de atestare.
………………………………………………..
(4) Rezultatele analizării dosarelor se consemnează în procesul-verbal de ședință sub forma «admis/respins» și se comunică în scris de către secretariatul comisiei solicitanților, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data analizării, cu motivarea respingerii dacă este cazul.”
7. În metodologie, articolul 11 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 11.
În termen de 30 de zile de la data ședinței de atestare, persoanele fizice și juridice îndreptățite primesc certificatul de atestare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4.”
8. În metodologie, articolul 12 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 12.
Persoanele fizice atestate sunt obligate să își confecționeze parafa având dimensiunile 7 cm/4 cm, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, și să înainteze Comisiei de atestare specimenul acesteia în cadrul unei declarații pe propria răspundere al cărei model este prevăzut în anexa nr. 6.”
9. În metodologie, la articolul 13, alineatele (1) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:
„Art. 13.
(1) Comisia de atestare este formată din 7 membri care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 85 alin. (4) din Legea nr. 46/2008 – Codul silvic, republicată.
……………………………………………..
(4) Secretariatul Comisiei de atestare este asigurat de reprezentantul Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva, acesta având și calitatea de membru al Comisiei de atestare.”
10. În metodologie, la articolul 14, litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:
„c) semnează, în conformitate cu hotărârile Comisiei de atestare, certificatele de atestare, precum și corespondența Comisiei de atestare.”
11. În metodologie, la articolul 19, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 19.
(1) Contestațiile împotriva deciziilor Comisiei de atestare se depun în termen de 3 zile lucrătoare de la comunicarea rezultatelor și se adresează conducătorului direcției de specialitate cu atribuții în domeniul accesibilizării fondului forestier național din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, care le și soluționează.”
12. În metodologie, la articolul 21, literele b) și c) se modifică și vor avea următorul cuprins:
„b) să parafeze documentațiile tehnico-economice pe care le elaborează în domeniul proiectării de drumuri forestiere, prin aplicarea parafei prevăzute la art. 12;
c) să informeze comisia cu privire la orice schimbare în urma căreia condițiile inițiale de acordare a atestatului nu mai sunt îndeplinite.”
13. În metodologie, articolul 25 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 25.
Certificatul de atestare al persoanelor fizice și juridice se retrage în următoarele cazuri:
a) când a fost suspendat de două ori, iar a treia oară se săvârșesc abateri similare celor pentru care s-au dispus suspendările anterioare ale acestuia;
b) când persoanele fizice atestate semnează și parafează documentații pe care nu le-au elaborat, precum și atunci când elaborează documentații pentru domenii de activitate în care nu au fost atestate;
c) când persoanele fizice și cele juridice atestate își continuă activitatea în perioada de suspendare a certificatului de atestare.”
14. În metodologie, articolul 27 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 27.
(1) Certificatele de atestare ale persoanelor fizice sunt valabile pentru o perioadă nedeterminată.
(2) Certificatele de atestare ale persoanelor juridice sunt valabile pentru o perioadă de 5 ani, cu condiția îndeplinirii cu continuitate a cerințelor prevăzute la art. 5.
(3) În cazul persoanelor juridice atestate care au solicitat și obținut viza anuală, perioada de valabilitate a certificatelor de atestare prevăzută la alin. (2) începe de la 1 ianuarie a anului imediat următor anului în care a fost obținută viza.”
15. În metodologie, articolul 28 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 28.
O persoană fizică atestată poate desfășura activități în domeniul proiectării de drumuri forestiere în cadrul a cel mult două persoane juridice atestate.”
16. În metodologie, la articolul 30, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 30.
(1) Degradarea, distrugerea sau pierderea certificatului de atestare ori a parafei se declară, în scris, la Comisia de atestare în termen de 48 de ore de la constatare și totodată va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, de către persoana în cauză.”
17. În metodologie, la articolul 30, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
„(3) În cazul în care persoana fizică/juridică atestată își schimbă numele/denumirea, aceasta solicită Comisiei de atestare un nou certificat, anexând la cerere certificatul de atestare inițial, în original, documentul care justifică schimbarea numelui/denumirii, în copie, precum și o declarație pe propria răspundere pentru confecționarea unei noi parafe în cazul persoanelor fizice, dacă este cazul.”
18. În metodologie, la articolul 31, alineatele (1) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:
„Art. 31.
(1) Tariful pentru atestare se stabilește diferențiat pentru persoanele fizice și juridice, astfel: 300 lei pentru persoanele fizice și 600 lei pentru persoanele juridice.
………………………………..
(3) Sumele încasate din tarifele prevăzute la alin. (1) sunt destinate acoperirii cheltuielilor referitoare la organizarea și funcționarea Comisiei de atestare, decontării cheltuielilor de deplasare și plății indemnizației de participare a membrilor Comisiei de atestare.”
19. În metodologie, articolul 32 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 32.
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta metodologie.”
20. Anexele nr. 1-5 la metodologie se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1-5, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
21. După anexa nr. 5 la metodologie se introduce o nouă anexă, anexa nr. 6, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 6, care face parte integrantă din prezentul ordin.