În Monitorul Oficial nr. 686 din 10 septembrie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 1964/2015 al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale privind aprobarea criteriilor şi a condiţiilor pentru aprobarea şi desemnarea entităţilor mandatate potrivit art. 6 alin. (4) din Legea nr. 101/2014 privind măsuri de reglementare a depozitării seminţelor de consum şi a regimului certificatelor de depozit pentru acestea.


Nou în Legalis – Codul de procedură penală. Comentariu pe articole . Accesează volumul!


În extras

Criteriile obiective şi transparente pe baza cărora sunt aprobate şi desemnate entităţile mandatate potrivit art. 6 alin. (4) din Legea nr. 101/2014 privind măsuri de reglementare a depozitării seminţelor de consum şi a regimului certificatelor de depozit pentru acestea

1. Criterii generale

Nr. crt.

Criteriul

Documente solicitate

0

1

2

1.

Este persoană juridică de drept privat constituită potrivit prevederilor Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

a) copia certificatului de înregistrare şi a certificatului constatator eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, certificate pentru conformitate cu originalul;

b) copia actului constitutiv şi/sau documentele statutare, certificate pentru conformitate cu originalul

2.

Are o vechime de peste 3 ani de la înfiinţarea firmei în domeniul agricol.

copia certificatului de înregistrare şi a certificatului constatator eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, certificate pentru conformitate cu originalul

3.

Este independentă faţă de toate părţile implicate: fermieri, comercianţi agricoli, depozitari, procesatori, bănci sau entităţi de garantare, este imparţială şi integră; entitatea mandatată şi personalul său nu trebuie să fie supuşi niciunei presiuni comerciale sau financiare care ar putea să le influenţeze deciziile.

declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului/ reprezentanţilor

4.

Deţine expertiză în domeniul agricol, echipament şi infrastructura necesară pentru a îndeplini atribuţiile.

a) scurtă prezentare a societăţii candidate, a infrastructurii acesteia şi a experienţei în domeniul agricol, precum şi obiectivele stabilite pentru activităţile pentru care va fi aprobată;

b) contracte executate şi portofoliu de client.

5.

Deţine laborator acreditat RENAR sau contract de colaborare cu un laborator acreditat RENAR în domeniu.

autorizare RENAR laborator propriu sau contracte de colaborare cu un laborator acreditat RENAR şi documente în acest sens1.

6.

Dispune de un număr suficient de personal tehnic şi economic, minimum 5 persoane, angajate cu contract de muncă sau colaboratori, care să aibă calificarea şi competenţele corespunzătoare pentru efectuarea verificării şi certificării îndeplinirii condiţiilor/obligaţiilor financiare şi tehnice prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 101/2014 privind măsuri de reglementare a depozitării seminţelor de consum şi a regimului certificatelor de depozit pentru acestea, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 169/2015, pentru licenţele de depozit, şi monitorizării la depozitele licenţiate a stocurilor de seminţe de consum, inclusiv a celor pentru care s-au emis certificate de depozit şi pe seama cărora s-au acordat credite.

copie a organigramei, însoţită de dosarul personalului tehnic şi economic (contracte de muncă, copii ale diplomelor care atestă specializarea, CV), după caz, certificate pentru conformitate cu originalul

7.

Nominalizează o persoană responsabilă de ansamblul activităţilor din domeniu şi de legătura cu Comisia pentru acordarea licenţelor de depozit.

a) hotărâre/decizie privind nominalizarea persoanei responsabile;

b) angajamentul scris al persoanei responsabile, din care să rezulte că respectă legislaţia comunitară şi naţională din domeniu;

c) cazier judiciar al persoanei fizice.

8.

Dispune de proceduri interne de lucru.

a) procedura standard de verificare şi certificare a îndeplinirii condiţiilor/obligaţiilor financiare şi tehnice pentru acordarea licenţei de depozit, precum şi pentru monitorizarea permanentă la depozitele licenţiate a stocurilor de seminţe de consum, inclusiv a celor pentru care s-au emis certificate de depozit şi pe seama cărora s-au acordat credite, pe care entitatea mandatată se angajează să o pună în aplicare;

b) modelul raportului de audit ce se va întocmi în urma verificării condiţiilor prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 101/2014 privind măsuri de reglementare a depozitării seminţelor de consum şi a regimului certificatelor de depozit pentru acestea, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 169/2015.

9.

Răspunde la orice solicitare/sesizare/comunicare de date, situaţii primite din partea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi, respectiv, a Comisiei pentru acordarea licenţelor de depozit, în termen legal.

declaraţie pe propria răspundere

2. Criterii financiare2

Nr. crt.

Criteriul

Documente solicitate

0

1

2

1.

Dovedeşte prin documente că nu au fost săvârşite fapte sancţionate de legile fiscale, financiare, vamale, precum şi de cele care privesc disciplina financiară, inactivitatea fiscală şi neatragerea răspunderii solidare.

cazierul fiscal eliberat în condiţiile legii din care să rezulte că nu au fost săvârşite fapte sancţionate de legile fiscale, financiare, vamale, precum şi de cele care privesc disciplina financiară, inactivitatea fiscală şi neatragerea răspunderii solidare

2.

Prezintă dovezi privind stabilitatea financiară a societăţii, respectiv un capital social de minimum 20.000 lei sau echivalentul în euro.

a) copia actului constitutiv şi/sau documentele statutare, certificate pentru conformitate cu originalul;

b) certificatul de atestare fiscală valabil, din care să rezulte că nu înregistrează obligaţii fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;

c) contracte executate anterior, portofoliu client.

3.

Nu înregistrează datorii scadente la bugetul general consolidat în luna anterioară depunerii documentului la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

certificatul de atestare fiscală, în original, eliberat de organul fiscal al unităţii administrativ-teritoriale pe raza căreia îşi are sediul social

4.

Nu este în insolvenţă sau în procedură de lichidare judiciară.

a) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului/ reprezentanţilor;

b) certificat constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.

5.

Are o situaţie financiară stabilă.

a) copia bilanţului contabil pentru anul fiscal precedent, înregistrat la organul fiscal competent, certificată pentru conformitate cu originalul;

b) balanţa contabilă din luna anterioară depunerii documentului la ministerul de resort, semnată de reprezentanţii persoanei juridice şi verificată de un contabil.

6.

Respectă criteriile financiare şi după desemnarea ca entitate mandatată.

angajamentul scris al persoanei responsabile a societăţii solicitante că va respecta criteriile financiare şi după desemnarea ca entitate mandatată şi că va comunica Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale orice modificare a situaţiei financiare a entităţii mandatate

Deschide Ordinul nr. 1964/2015 în Legalis