În Monitorul Oficial nr. 668 din 2 septembrie a.c. a fost publicat Ordinul nr. M.82/2015 al Ministerului Apărării Naționale pentru aprobarea Instrucţiunilor privind modalităţile tehnice de întocmire şi transmitere a documentelor şi datelor necesare stabilirii drepturilor de pensie.


Nou în Legalis – Codul de procedură penală. Comentariu pe articole . Accesează volumul!


În extras

Art. 1.

(1) Reglementările din cuprinsul prezentelor instrucţiuni au ca scop:

a) corelarea şi transpunerea în mod unitar a prevederilor legale de nivel superior referitoare la întocmirea şi transmiterea documentelor şi datelor necesare stabilirii drepturilor de pensie;

b) fluidizarea circuitului documentelor şi datelor prevăzute la lit. a), ţinând cont de specificul atribuţiilor în domeniu ale unităţilor/structurilor Ministerului Apărării Naţionale, denumit în continuareAp.N.;

c) asigurarea transparenţei în cadrul activităţilor de stabilire a drepturilor de pensii.

(2) Prin documente şi date necesare stabilirii drepturilor de pensie, în sensul prezentelor instrucţiuni, se înţelege dosarul de pensie.

Art. 2.

(1) Prelucrarea datelor cu caracter personal efectuată în baza prezentelor instrucţiuni se realizează ţinând cont de prevederile art. 15 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 263/2010.

(2) Actele care alcătuiesc dosarul de pensie şi care se transmit Casei de pensii sectoriale a M.Ap.N. nu pot fi documente clasificate.

CAPITOLUL II

Dosarul de pensie

Art. 3.

(1) Pentru acordarea pensiei pentru limită de vârstă, a pensiei anticipate şi a pensiei anticipate parţiale, cererea de pensionare prevăzută la anexa nr. 6 la Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 257/2011, denumite în continuare normele de aplicare, se depune însoţită de actele prevăzute de art. 76 alin. (1) lit. a) din normele de aplicare.

(2) În categoria actelor doveditoare necesare stabilirii drepturilor de pensie, prevăzute generic la art. 76 alin. (1) lit. a) ultima liniuţă din normele de aplicare, se includ şi următoarele documente:

a) brevetul/atestatul de conferire, în original şi în copie, sau adeverinţa, în original, din care să rezulte conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei/Ordinului Meritul Militar;

b) adeverinţe, întocmite în condiţiile legii, privind câştigul salarial lunar brut/net până la 1 aprilie 2001, în cazul persoanelor care au avut vechime în muncă şi au fost asigurate în sistemul public de pensii — în original;

c) adeverinţe, întocmite în condiţiile legii, privind veniturile realizate lunar în unităţile militare ale M.Ap.N. pentru perioadele anterioare datei de 1 ianuarie 2011 — în original;

d) adeverinţe, întocmite în condiţiile legii, privind desfăşurarea activităţii în locuri de muncă încadrate în grupele I şi a II-a de muncă, potrivit legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau, după caz, adeverinţe, întocmite în condiţiile legii, privind condiţiile de muncă deosebite, speciale şi/sau alte condiţii pentru persoanele care au realizat stagii de cotizare în instituţii ale sistemului/în afara sistemului de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională — în original.

Art. 4.

Pentru acordarea pensiei de invaliditate, cererea de pensionare prevăzută în anexa nr. 7 la normele de aplicare se depune însoţită de actele prevăzute de art. 76 alin. (1) lit. b) din acestea şi, după caz, de cele prevăzute la art. 3 alin. (2) din prezentele instrucţiuni.

Art. 5.

Pentru acordarea pensiei de urmaş, cererea de pensionare prevăzută în anexa nr. 8 la normele de aplicare se depune însoţită de actele prevăzute de art. 76 alin. (1) lit. c) din acestea, precum şi de următoarele documente:

a) actele prevăzute la art. 3 alin. (2) din prezentele instrucţiuni, pentru cazurile în care susţinătorul decedat nu avea calitatea de pensionar;

b) în situaţia prevăzută la art. 84 lit. c) din Legea nr. 263/2010, înscrisuri din care să rezulte că invaliditatea s-a ivit în perioada în care copiii se aflau în una dintre situaţiile prevăzute la art. 84 lit. a) sau b) din Legea nr. 263/2010 — în original şi copie.

Art. 6.

(1) În situaţia în care dosarul de pensie este înaintat conform art. 74 din normele de aplicare, copiile documentelor ce însoţesc cererea de pensionare se certifică pentru conformitate cu originalul de către structura de resurse umane a unităţii militare.

(2) Copiile documentelor depuse direct de solicitant la Casa de pensii sectorială a M.Ap.N. se certifică pentru conformitate cu originalul de către persoana căreia i-au fost prezentate documentele originale, potrivit procedurilor interne ale acestei instituţii.

(3) După certificarea copiilor, documentele depuse în original, pentru care nu există obligaţia transmiterii/păstrării la Casa de pensii sectorială a M.Ap.N., se restituie solicitantului.

Deschide Ordinul nr. M.82/2015 în Legalis