În Monitorul Oficial nr. 559 din 28 iulie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 118/2015 al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei privind aprobarea Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice.


Cea mai așteptată lucrare a acestui an. Codul de procedură penală. Comentariu pe articole , disponibilă acum în Legalis® . Accesează volumul!


În extras

CAPITOLUL I – Dispoziţii generale

SECŢIUNEA 1 – Scop

Art. 1

Prezentul standard de performanţă are ca scop reglementarea calităţii activităţii de furnizare a energiei electrice prin:

a) stabilirea unor prevederi referitoare la calitatea activităţii de furnizare;

b) definirea indicatorilor de performanţă ce caracterizează calitatea activităţii de furnizare;

c) stabilirea nivelurilor garantate ale indicatorilor de performanţă garantaţi şi a compensaţiilor pe care furnizorii le plătesc clienţilor finali în cazul nerespectării acestora;

d) stabilirea modului de înregistrare şi de raportare a indicatorilor de performanţă aferenţi activităţii de furnizare.

SECŢIUNEA a 2-a

Domeniu de aplicare

Art. 2

Prezentul standard de performanţă se aplică în relaţiile dintre furnizor şi:

a) clienţii finali cu ocazia derulării contractului de furnizare a energiei electrice;

b) clienţii finali care solicită furnizorului contractarea furnizării energiei electrice;

c) clienţii finali care solicită intermedierea relaţiei cu operatorul de reţea;

d) operatorii de reţea;

e) Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei.

SECŢIUNEA a 3-a

Definiţii şi abrevieri

Art. 3

(1) Abrevierile utilizate în cadrul prezentului standard de performanţă au următoarele semnificaţii:

ANRE – Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei;

CF – client final;

FUI – furnizor de ultimă instanţă;

OR – operator de reţea;

OM – operator de măsurare.

(2) În înţelesul prezentului standard de performanţă, termenii de mai jos au semnificaţiile următoare:

1.compensaţie – sumă de bani pe care FUI o plăteşte CF beneficiari ai serviciului universal în cazul în care nivelul garantat al unui indicator de performanţă nu este atins;

2.indicator de performanţă – expresia cantitativă a gradului în care este satisfăcută o anumită necesitate a CF referitoare la calitatea activităţii de furnizare a energiei electrice;

3.indicator de performanţă garantat – indicator de performanţă individual pentru care reglementările impun un anumit nivel şi care trebuie să fie respectat de către furnizor, denumit nivelul garantat. CF beneficiari ai serviciului universal pentru care nivelul garantat nu este realizat sunt îndreptăţiţi să primească compensaţii de la FUI;

4.indicator de performanţă general – indicator de performanţă care se referă la o componentă a calităţii activităţii de furnizare, ca valoare generală, la nivelul tuturor CF sau al unei anumite categorii a acestora;

5.indicator statistic – mărime care cuprinde o informaţie cantitativă referitoare la o anumită componentă a activităţii furnizorului, fără să constituie un criteriu de evaluare a calităţii activităţii prestate;

6.Serviciul clienţi – structura organizatorică a furnizorului, ce oferă CF posibilitatea prezentării într-o locaţie prestabilită sau/şi adresării prin căi de comunicare cunoscute public, pentru serviciile prevăzute în licenţa de furnizare a energiei electrice acordată (contractare, facturare, încasare, informare, preluarea şi soluţionarea reclamaţiilor/sesizărilor/cererilor de natura serviciilor prestate);

7.zi lucrătoare – orice zi calendaristică, alta decât sâmbăta, duminica sau zilele declarate libere la nivel naţional.

(3) Definiţiile prevăzute la alin. (2) se completează cu definiţiile din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu definiţiile din Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienţii finali, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 64/2014, şi din Regulamentul privind racordarea utilizatorilor la reţelele electrice de interes public, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 59/2013, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL II – Indicatori de performanţă

SECŢIUNEA 1 – Răspuns la solicitările privind asigurarea furnizării energiei electrice

Art. 4

(1) Furnizorul pune la dispoziţia celor interesaţi, în scris, prin intermediul Serviciului clienţi, şi în format electronic, pe pagina proprie de internet, următoarele documente:

a) condiţiile generale pentru asigurarea furnizării energiei electrice;

b) ofertele-tip definite pe fiecare categorie de CF, conform prevederilor Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali;

c) lista cu informaţiile/documentele pe care solicitantul trebuie să le pună la dispoziţia furnizorului pentru elaborarea unei oferte personalizate.

(2) La o solicitare de contractare a furnizării energiei electrice, furnizorul pune la dispoziţia solicitantului următoarele documente:

a) lista cu informaţiile/documentele pe care solicitantul trebuie să le pună la dispoziţia furnizorului în vederea întocmirii ofertei şi a contractului de furnizare a energiei electrice – la data depunerii solicitării la Serviciul clienţi, respectiv în 3 zile lucrătoare, în situaţia în care solicitarea este transmisă prin poştă, fax sau poştă electronică;

b) o ofertă privind condiţiile echitabile de furnizare a energiei electrice, care conţine, obligatoriu, preţul de furnizare, termenii de plată şi data-limită de încheiere a contractului de furnizare, elaborat în conformitate cu reglementările în vigoare – în maximum 15 zile lucrătoare de la înregistrarea la furnizor a solicitării privind asigurarea furnizării energiei electrice şi a documentaţiei menţionate la lit. a);

c) propunerea de contract de furnizare, semnată de furnizor, după primirea acceptului CF pentru oferta transmisă de furnizor şi a documentelor necesare încheierii contractului de furnizare a energiei electrice.