În Monitorul Oficial nr. 942 din 23 decembrie 2014 a fost publicată Norma nr. 26/2014 a Autorităţii de Supraveghere Financiară privind transferul participanţilor între fondurile de pensii administrate privat.


Codul penal. Comentariu pe articole – Comandă acum în Legalis®


În extras

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1.

Prezenta normă reglementează procedura care trebuie îndeplinită de către administratorii de fonduri de pensii administrate privat şi de către participantul la un fond de pensii administrat privat în vederea realizării transferului activului personal de la un fond de pensii administrat privat la un alt fond de pensii administrat privat.

Art. 2.

(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţia prevăzută la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege.

(2) În înţelesul prezentei norme, prin notificare se înţelege documentul prin care participantul înştiinţează administratorul fondului de pensii administrat privat al cărui participant este, cu privire la transferul său la un alt fond de pensii administrat privat.

Art. 3.

(1) Transferul participantului între fonduri de pensii administrate privat este o opţiune individuală şi se realizează cu îndeplinirea procedurii de transfer prevăzute la art. 39 şi 40 din Lege şi de prezenta normă.

(2) Până la plata primei contribuţii la un fond de pensii administrat privat, participantului îi este interzis să solicite transferul la un alt fond de pensii administrat privat.

(3) În cazul în care un participant înscris în Registrul participanţilor la mai multe instituţii de evidenţă a solicitat transferul la un alt fond de pensii administrat privat, toate instituţiile de evidenţă validează transferul, indiferent dacă participantul figurează cu contribuţii virate numai de către una dintre acestea.

CAPITOLUL II

Transferul participanţilor între fonduri de pensii administrate privat

Art. 4.

(1) Obţinerea acordului de aderare la un fond de pensii administrat privat în vederea transferului de la un alt fond de pensii administrat privat se face exclusiv de administratorul fondului la care participantul doreşte să se transfere.

(2) Este interzisă implicarea agenţilor de marketing în operaţiunile de transfer.

Art. 5.

(1) Un participant se poate transfera de la un fond de pensii administrat privat la un alt fond de pensii administrat privat dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

  1. a) a semnat actul individual de aderare la fondul de pensii administrat privat la care doreşte să se transfere, marcând opţiunea referitoare la transfer;
  2. b) a notificat administratorul de la care se transferă, în termenul prevăzut la art. 39 alin. (1) din Lege.

(2) Administratorul fondului de pensii administrat privat la care doreşte să se transfere participantul pune la dispoziţia solicitantului actul individual de aderare şi formularul de notificare conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.

(3) Formularul de notificare poate fi procurat de participant şi prin descărcarea acestui document de pe pagina de internet a Autorităţii de Supraveghere Financiară, denumită în continuare Autoritatea.

(4) Notificarea va fi întocmită în două exemplare originale, dintre care:

  1. a) un exemplar va fi păstrat de către participant;
  2. b) un exemplar va fi transmis administratorului fondului de la care participantul doreşte să se transfere.

(5) După semnarea actului individual de aderare la fondul la care doreşte să se transfere, participantul transmite notificarea la administratorul fondului de pensii administrat privat de la care doreşte să se transfere, la care anexează o copie a actului individual de aderare prevăzut la alin. (1) lit. a) şi o copie a actului de identitate valabil la data depunerii documentaţiei, cu semnătura în original, pe aceeaşi pagină cu imaginea reprodusă prin copiere.

(6) În cazul în care documentaţia prevăzută la alin. (5) nu este întocmită în conformitate cu prezenta normă, administratorul solicită participantului completarea acesteia, cu precizarea informaţiilor necesare.

(7) Dacă documentaţia necesită completări care nu mai permit procesarea acestora în termenul prevăzut la art. 39 alin. (1) din Lege, notificarea se soluţionează la următorul termen de depunere a documentaţiei.

(8) În cazul în care documentaţia completă nu este depusă până la data de 15 inclusiv a lunii în curs, termenul de depunere a documentaţiei se prelungeşte până la data de 15 inclusiv a lunii următoare.

(9) În situaţia în care administratorul de la care s-a solicitat transferul doreşte clarificări referitoare la identificarea corectă a participantului aflat în baza sa de date, comunică acest aspect participantului şi administratorului la care s-a solicitat transferul.

Art. 6.

Informaţiile privind transferul participanţilor de la un fond de pensii administrat privat la un alt fond de pensii administrat privat sunt procesate şi validate lunar de către instituţiile de evidenţă, cu respectarea procedurii prevăzută în prezenta normă.

Art. 7.

(1) Pe data de 1 a fiecărei luni, administratorul fondului la care participantul doreşte să se transfere transmite către Autoritate, pentru fiecare participant care a solicitat transferul, pe suport electronic, sub semnătură electronică extinsă, câte un fişier care conţine imaginea scanată a documentului conform prevederilor art. 5 alin. (1) lit. a).

(2) Imaginea scanată a documentelor prevăzute la alin. (1) este memorată în fişiere de tip TIF, denumite în formatul „xxx CNP”, unde xxx reprezintă seria unică alocată de Autoritate administratorului la momentul alocării seriilor şi numerelor cu care urmează a fi marcate actele individuale de aderare, iar CNP reprezintă codul numeric personal al persoanei ale cărei documente sunt înregistrate în fişier.