În Monitorul Oficial nr. 398 din 29 mai a.c. a fost publicată Decizia nr. 207/2014 a Primului-Ministru privind înfiinţarea Comitetului interministerial pentru implementarea priorităţilor ca parte a Sistemului de implementare a priorităţilor.


Timp de 10 zile puteti evalua GRATUIT continutul Legalis 2.0 – Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie.
Afla totul despre cele mai noi module Legalis 2.0: Dreptul UE si CEDO | Drept Public


În extras

Art. 1

(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii se înfiinţează Comitetul interministerial pentru implementarea priorităţilor, denumit în continuare Comitetul.

(2) Scopul Comitetului este de a sprijini activitatea Unităţii de implementare a priorităţilor (Delivery Unit — DU), înfiinţată în cadrul Cancelariei Primului-Ministru, ca parte a unui sistem de implementare a priorităţilor, în baza unui proiect finanţat din fonduri europene care vizează obţinerea de rezultate de politici publice într-un număr restrâns de sectoare prioritare, respectiv energie, achiziţii publice, locuri de muncă, taxe şi impozite, precum şi dezvoltarea pe domeniile prioritare stabilite a unui mecanism de intervenţie rapidă la nivelul întregului Guvern, prin transfer de expertiză facilitat de Banca Mondială, ce va permite implementarea cu celeritate a obiectivelor majore stabilite.

Art. 2

(1) Comitetul este condus de şeful Unităţii de implementare a priorităţilor, secretar de stat din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, care are calitatea de preşedinte.

(2) Comitetul este alcătuit din câte un reprezentant la nivel de secretar de stat sau conducător de instituţie/autoritate publică din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Fondurilor Europene, Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Ministerului pentru Societatea Informaţională, Departamentului pentru Energie, Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice.

(3) În termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, conducătorii entităţilor prevăzute la alin. (2) desemnează, prin ordin, reprezentanţii în cadrul Comitetului.

(4) La nivel tehnic, pentru fiecare dintre cele 4 domenii prioritare, se înfiinţează câte un grup tehnic de lucru, a căror activitate va fi coordonată la nivel tehnic de Cancelaria Primului-Ministru, iar la nivel operativ de către Comitet. În acest sens, instituţiile menţionate la alin. (2) desemnează, în cadrul fiecărui grup tehnic, cel puţin două persoane responsabile pe domeniu, care să poată furniza expertiza şi sprijinul necesare realizării obiectivelor fiecărui grup tehnic.

(5) Acţiunile prioritare ce urmează să fie implementate în cadrul celor 4 domenii menţionate, termenele aferente acestora, precum şi principalele instituţii implicate sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. Comitetul poate decide actualizarea anexei, la propunerea grupurilor de lucru, cu respectarea calendarului de implementare a proiectului.

(6) Comitetul şi grupurile tehnice de lucru vor elabora planuri de acţiuni detaliate pentru fiecare domeniu prioritar, care vor cuprinde măsurile preconizate, indicatorii şi termenele aferente, precum şi mecanismul de monitorizare şi evaluare a acestor planuri.

(7) Comitetul asigură corelarea măsurilor stabilite în planurile de acţiuni cu celelalte angajamente asumate de Guvern în domeniile prioritare.

Art. 3

(1) Comitetul se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar.

(2) Stadiul progreselor realizate în implementarea planurilor de acţiuni este prezentat periodic prim-ministrului.

Art. 4

(1) Secretariatul tehnic al Comitetului este asigurat de către Unitatea de implementare a priorităţilor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru.

(2) La propunerea oricărui membru al Comitetului, în cadrul grupurilor tehnice de lucru pot fi cooptaţi şi reprezentanţi ai altor entităţi publice, desemnaţi prin ordin al conducătorului de instituţie/autoritate publică.

(3) În cadrul primei reuniuni a Comitetului, acesta aprobă, prin hotărâre, propriul regulament de organizare şi funcţionare.