În Monitorul Oficial nr. 306 din 25 aprilie a.c. a fost publicată Norma nr. 8/2014 a Autorităţii de Supraveghere Financiară pentru modificarea şi completarea Normei nr. 8/2006 privind auditorul financiar pentru fondurile de pensii facultative.


Timp de 10 zile puteti evalua GRATUIT continutul Legalis 2.0 – Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie.
Afla totul despre cele mai noi module Legalis 2.0: Dreptul UE si CEDO | Drept Public


În extras

Art. I

Norma nr. 8/2006 privind auditorul financiar pentru fondurile de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 20/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 784 din 15 septembrie 2006, cu completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. După articolul 12 se introduce un nou articol, articolul 121, cu următorul cuprins:

„Art. 121
Auditorul financiar va efectua auditul financiar al situaţiilor financiare anuale ale fondurilor de pensii facultative, cu respectarea standardelor internaţionale de audit adoptate de Camera Auditorilor Financiari din România.“

2. La articolul 13 alineatul (1), literele f)–h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„f) o referire cu privire la aspectele asupra cărora auditorii financiari atrag atenţia printr-un paragraf distinct, fără ca opinia de audit să fie cu rezerve;

g) o referire cu privire la gradul de conformitate a raportului administratorului cu situaţiile financiare anuale pentru acelaşi exerciţiu financiar;

h) o referire cu privire la respectarea prevederilor legale în ceea ce priveşte:

  1. (i)calcului, convertirea şi evidenţa contribuţiilor individuale ale participanţilor la fondurile de pensii facultative;
  2. (ii)calculul şi evidenţa comisionului constituit conform art. 92 alin. (2) din Lege;
  3. (iii)calculul şi evidenţa activelor fondurilor de pensii facultative, inclusiv a dividendelor de încasat;
  4. (iv)calculul şi evidenţa operaţiunilor de încasări şi plăţi efectuate prin conturile fondurilor de pensii facultative;
  5. (v)calculul şi evidenţa transferurilor participanţilor între fondurile de pensii facultative;
  6. (vi)calculul şi evidenţa utilizării activului personal net al participantului la un fond de pensii facultative, în caz de invaliditate şi în caz de deces;
  7. (vii)calculul şi evidenţa rezervelor tehnice ale fondului de pensii facultative, precum şi a categoriilor de active admise să acopere rezervele tehnice şi regulile de dispersie a plasamentelor;“.

3.La articolul 13 alineatul (1), litera i) se abrogă.

4. La articolul 13 alineatul (1), litera j) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„j) o referire cu privire la practicile şi procedurile controlului şi auditului intern al administratorului, precum şi eventualele deficienţe constatate şi recomandările făcute pentru remedierea acestora. Această precizare, cuprinsă în raportul de audit, trebuie înaintată administratorului printr-un document separat de opinia de audit, denumit «Scrisoare către conducerea societăţii».“