În Monitorul Oficial nr. 786 din 16 decembrie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 392/2013 al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor privind stabilirea condiţiilor pe care trebuie să le îndeplinească operatorii economici care comercializează produse de panificaţie pe teritoriul României.


Timp de 10 zile puteti evalua GRATUIT continutul Legalis 2.0 – Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie.
Afla totul despre cele mai noi module Legalis 2.0: Dreptul UE și CEDO | Drept Public


În extras

Art. 4

La comercializarea produselor de panificaţie neambalate pe teritoriul României, operatorii economici sunt obligaţi să afişeze în structurile de vânzare următoarele elemente pentru asigurarea informării corecte, complete şi precise a consumatorilor:

– denumirea produselor;

– denumirea furnizorului;

– cantitatea netă/bucată;

– preţul de vânzare cu amănuntul, exprimat în lei/bucată;

– preţul pe unitatea de măsură, exprimat în lei/kg;

– ingredientele cu efecte alergene cuprinse în anexa nr. 1f) la Normele metodologice privind etichetarea alimentelor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 106/2002 privind etichetarea alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare. Informarea se poate face prin înscrierea pe produs, pe un afiş, anunţ sau în orice altă formă – comunicare verbală –, fără risc de confuzie.

Art. 5

Produsele de panificaţie neambalate sunt scutite de indicarea datei durabilităţii minimale, având în vedere că, prin natura lor, sunt comercializate în 24 de ore de la fabricaţie.

Art. 6

(1) Produsele de panificaţie ambalate trebuie să prezinte prin etichetare următoarele elemente pentru asigurarea informării corecte, complete şi precise a consumatorilor:

– denumirea sub care se vinde produsul;

– lista cuprinzând ingredientele;

– cantitatea din anumite ingrediente sau categorii de ingrediente;

– cantitatea netă;

– data durabilităţii minimale;

– condiţiile de depozitare sau folosire atunci când acestea necesită indicaţii speciale;

– denumirea sau denumirea comercială şi sediul producătorului ori ale ambalatorului sau ale distribuitorului înregistrat în Uniunea Europeană;

– locul de origine sau de provenienţă dacă omiterea acestuia ar fi de natură să creeze confuzii în gândirea consumatorilor cu privire la originea sau provenienţa reală a produsului;

– instrucţiuni de utilizare, atunci când lipsa acestora poate determina o utilizare necorespunzătoare;

– o menţiune care să permită indicarea lotului;

– ingredientele cu efecte alergene cuprinse în anexa nr. 1f) la Normele metodologice privind etichetarea alimentelor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 106/2002, cu modificările şi completările ulterioare;

– preţul de vânzare cu amănuntul, exprimat în lei/bucată;

– preţul pe unitatea de măsură, exprimat în lei/kg.

(2) La comercializarea produselor de panificaţie ambalate, operatorii economici sunt obligaţi să afişeze în structurile de vânzare următoarele elemente:

– denumirea sub care se vinde produsul;

– denumirea furnizorului;

– cantitatea netă/bucată;

– preţul de vânzare cu amănuntul, exprimat în lei/bucată;

– preţul pe unitatea de măsură, exprimat în lei/kg.