În Monitorul Oficial nr. 311 din 30 mai 2013 a fost publicata H.G. nr. 298/2013 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc şi pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 870/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc.

În cadrul actului normativ se arată:


Timp de 10 zile puteti evalua GRATUIT continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie


Art. 1

(1) Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc, denumit în continuare Oficiul, este organizat şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale cu atribuţii în domeniul jocurilor de noroc, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului României.

(2) Preşedintele Oficiului poate delega atribuţiile sale prin ordin vicepreşedintelui sau unuia dintre directorii direcţiilor generale din cadrul Oficiului.

(3) Structura organizatorică a Oficiului este prevăzută în anexa nr. 1.

 Art. 2

(1) Personalul necesar desfăşurării activităţii Oficiului este format din demnitari, funcţionari publici şi personal contractual, numit sau angajat, după caz, cu respectarea dispoziţiilor legale, în limita numărului maxim de 200 de posturi, inclusiv demnitarii şi cabinetul preşedintelui.

(2) Prin ordin al preşedintelui Oficiului se pot organiza servicii, birouri şi compartimente.

(3) Numirea şi eliberarea din funcţie a personalului Oficiului se fac cu respectarea condiţiilor legale în domeniu.

(4) Repartizarea posturilor corespunzătoare structurilor din componenţa Oficiului se realizează prin ordin al preşedintelui Oficiului, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat.

(5) Statul de funcţii al Oficiului se aprobă prin ordin al preşedintelui Oficiului.

(6) Atribuţiile şi responsabilităţile structurilor din cadrul Oficiului, circuitul intern al documentelor, precum şi alte dispoziţii privind organizarea activităţii se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin ordin al preşedintelui Oficiului.

(7) Atribuţiile şi răspunderile individuale ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din structura Oficiului se stabilesc prin fişa postului, în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare şi cu legislaţia în vigoare.

(8) Programul de lucru al personalului Oficiului se stabileşte, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Oficiului.

(9) Oficiul poate primi documentele prevăzute de legislaţia în domeniul jocurilor de noroc în format electronic, certificate prin semnătură electronică; procedura de transmitere se stabileşte prin ordin al preşedintelui Oficiului.

 Art. 3

(1) În cadrul Oficiului îşi desfăşoară activitatea Comitetul de supraveghere, denumit în continuare Comitetul, structură deliberativă şi decizională.

(2) Comitetul este prezidat de preşedintele Oficiului.

(3) Comitetul exercită atribuţiile prevăzute la art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 20/2013 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc.

(4) Activitatea Comitetului se realizează în baza regulamentului de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2.

 Art. 4

Pentru buna organizare şi funcţionare a Oficiului, precum şi pentru îmbunătăţirea activităţii Comitetului, preşedintele este sprijinit de un consiliu consultativ care are rolul de informare asupra problemelor din domeniul jocurilor de noroc. Consiliul consultativ poate fi format din specialişti din domeniul jocurilor de noroc, reprezentanţi ai asociaţiilor de profil, din persoane din mediul academic, precum şi din alte persoane a căror expertiză sau cunoştinţe pot conduce la îmbunătăţirea activităţii. Avizele Consiliului consultativ nu sunt obligatorii pentru activitatea preşedintelui, Oficiului sau Comitetului, după caz. Componenţa Consiliului consultativ, procedura de lucru, periodicitatea şedinţelor acestuia, precum şi orice alte dispoziţii privind activitatea Consiliului consultativ se stabilesc prin ordin al preşedintelui Oficiului.

 Art. 5

(1) În exercitarea atribuţiilor Oficiului, la solicitarea preşedintelui, vicepreşedintelui sau a directorului general al Direcţiei generale de supraveghere şi control, după caz, ţinând cont de repartizarea teritorială a structurilor aparţinând Inspectoratului General al Poliţiei Române din cadrul Ministerului Afacerilor Interne şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în cadrul activităţilor de control poate fi inclus şi personal specializat din cadrul acestor structuri, cu respectarea competenţelor legale.

(2) Oficiul organizează pregătirea personalului propriu direct sau poate colabora cu instituţii abilitate naţionale, din Uniunea Europeană sau internaţionale. Finanţarea activităţilor de pregătire se realizează din bugetul Oficiului, din surse puse la dispoziţie de alte instituţii sau din fondurile Uniunii Europene. Organizarea şi funcţionarea structurilor din cadrul Oficiului responsabile cu pregătirea profesională se stabilesc prin ordin al preşedintelui.

 Art. 6

(1) Activitatea de control în domeniul jocurilor de noroc se desfăşoară de către personalul cu competenţe în acest sens din cadrul Oficiului.

(2) În exercitarea atribuţiilor, personalul cu atribuţii de control în domeniul jocurilor de noroc din cadrul Oficiului este învestit cu exerciţiul autorităţii publice, având dreptul să constate şi să sancţioneze abaterile de la dispoziţiile legale în domeniul jocurilor de noroc sau să sesizeze organele competente, după caz.

(3) În exercitarea atribuţiilor proprii, personalul cu atribuţii de control în domeniul jocurilor de noroc din cadrul Oficiului încheie, ca urmare a controalelor efectuate, acte de control pentru stabilirea stării de fapt, pentru constatarea şi sancţionarea contravenţiilor, precum şi pentru constatarea împrejurărilor privind săvârşirea unor fapte prevăzute de legea penală, sesizând organele competente, conform prevederilor legale în vigoare.

(4) Acţiunile de control ale personalului cu atribuţii în acest sens în domeniul jocurilor de noroc din cadrul Oficiului se exercită asupra tuturor persoanelor fizice sau juridice, indiferent de forma de organizare, care au obligaţii prevăzute de dispoziţiile legale în domeniul jocurilor de noroc.

(5) În exercitarea atribuţiilor, personalul cu competenţe de control efectuează în mod permanent control operativ şi inopinat sau tematic, după caz.

(6) Controlul operativ şi inopinat se realizează de personalul cu competenţe de control pe bază de ordin de serviciu.

(7) Actele de control întocmite de personalul cu competenţe de control sunt acte administrative de control operativ şi inopinat şi se comunică direcţiei de specialitate din cadrul Oficiului cu atribuţii în asigurarea secretariatului Comitetului, organelor fiscale competente în administrarea din punct de vedere fiscal a operatorilor supuşi controlului, direcţiilor generale ale finanţelor publice în a căror rază teritorială se află sediul social al operatorului economic controlat pentru luarea măsurilor fiscale sau organelor de urmărire penală, după caz.

(8) Pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite prin lege, personalul Oficiului are acces la informaţiile necesare, în mod operativ şi gratuit, de la instituţii care deţin informaţii şi baze de date necesare bunei desfăşurări a activităţii Oficiului, în condiţiile legii sau a protocoalelor încheiate în acest sens.

(9) Actele prin care sunt dispuse măsurile cu caracter imediat rezultate din controlul efectuat de către personalul cu competenţe de control, a căror executare este în sarcina entităţilor verificate, constituie acte opozabile entităţilor respective.

(10) În îndeplinirea atribuţiilor ce le revin, persoanele cu competenţe de control sunt în drept:

a) să verifice respectarea reglementărilor legale privind activităţile din domeniul jocurilor de noroc, în scopul prevenirii, descoperirii şi combaterii oricăror acte şi fapte interzise de lege;

b) să efectueze controale în spaţiile în care se produc, sunt deţinute sau se depozitează, chiar şi temporar, ori se comercializează mijloace de joc, circulaţia şi valorificarea acestora, precum şi în orice spaţii în care se desfăşoară activităţi care intră sub incidenţa actelor normative în domeniul jocurilor de noroc în vigoare, cu privire la prevenirea, descoperirea şi combaterea oricăror acte şi fapte care sunt interzise de acestea;

c) să dispună măsuri cu privire la indisponibilizarea, în condiţiile legii, a mijloacelor de joc a căror fabricaţie, depozitare, transport sau desfacere este ilicită, precum şi a veniturilor realizate din activităţi comerciale sau prestări de servicii nelegale şi să ridice documentele financiar-contabile şi de altă natură care pot servi la dovedirea contravenţiilor sau, după caz, a infracţiunilor;

d) să legitimeze administratori sau reprezentanţi legali ai unităţilor controlate, precum şi orice alte persoane implicate în săvârşirea faptelor constatate şi să solicite acestora explicaţii scrise, după caz;

e) să ridice documente, înscrisuri şi bunuri, în condiţiile Codului de procedură fiscală şi ale Codului de procedură penală, să solicite copii certificate de pe documentele originale şi să solicite efectuarea constatărilor tehnico-ştiinţifice şi a expertizelor necesare finalizării actului de control;

f) să constate contravenţiile şi să aplice sancţiunile corespunzătoare, potrivit competenţelor prevăzute de lege în domeniul jocurilor de noroc;

g) să solicite autorităţilor publice, instituţiilor financiar-bancare, de asigurări şi reasigurări, operatorilor economici, în condiţiile legii sau ale protocoalelor încheiate în acest sens, date sau, după caz, documente, în scopul instrumentării şi fundamentării constatărilor cu privire la săvârşirea unor fapte ce contravin legislaţiei în vigoare;

h) să constituie şi să utilizeze baze de date necesare bunei desfăşurări a activităţii Oficiului;

i) să efectueze, în exercitarea controlului operativ şi inopinat, monitorizări şi verificări necesare prevenirii, descoperirii şi combaterii faptelor ilegale în domeniul jocurilor de noroc;

j) să participe, în colaborare cu organele de specialitate ale altor ministere şi instituţii specializate, la acţiuni de depistare şi combatere a activităţilor ilegale în domeniul jocurilor de noroc.

(11) Actele administrative încheiate de organele cu atribuţii de control din cadrul Oficiului, precum şi documentele, datele şi informaţiile avute în vedere de acestea la întocmirea actelor administrative în cauză constituie mijloace de probă în condiţiile Codului de procedură penală.