In MO 523/2012 a fost publicat Ordinul 2465/2012 al ministrului Justitiei pentru modificarea si completarea Regulamentului privind atribuirea locuintelor de serviciu din fondul locativ al Ministerului Justitiei, aprobat prin Ordinul 927/2006.

Solicitarile privind atribuirea unei locuinţe de serviciu sunt luate in evidenta comisiei pe baza unei cereri-tip, conform modelului prevăzut in anexa care face parte integranta din regulament.

 Cererile privind atribuirea unei locuinţe de serviciu vor fi depuse la cabinetul secretarului general al Ministerului Justiţiei şi vor fi însoţite de următoarele înscrisuri:

a) declaraţie autentică pe propria răspundere a solicitantului că nici el şi nici copiii aflaţi în întreţinere nu au înstrăinat după numirea sa în funcţie, nu deţin în proprietate şi nu li s-a atribuit de către autorităţile administraţiei publice locale o locuinţă în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea solicitantul şi, după caz, aceeaşi declaraţie a soţului/ soţiei;

b) declaraţie autentică pe propria răspundere a soţului/ soţiei că nu deţine locuinţă de serviciu în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea solicitantul;

c) actul de identitate (buletin/ carte de identitate) al solicitantului şi, după caz, al soţului/ soţiei, în fotocopie;

d) adeverinţă de la locul de muncă al soţului/ soţiei, în original;

e) certificatul de naştere al copilului, în fotocopie;

f) certificatul de căsătorie al solicitantului, în fotocopie, sau hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, după caz;

g) adeverinţă de la unitatea de învăţământ frecventată de copilul major, în original, dacă este cazul;

h) înscrisuri cu caracter medical, în fotocopie, inclusiv o adeverinţă din partea medicului din care să rezulte categoria în care se încadrează afecţiunea, dacă este cazul.

 Comisia poate solicita orice alte înscrisuri necesare pentru determinarea punctajului solicitantului sau, după caz, în procedura de departajare.

 Refuzul unei locuinţe de serviciu care corespunde cerinţelor minimale de suprafaţă locativă, prevăzute de Legea 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, conduce la respingerea cererii. Acest fapt nu împiedică formularea unei noi cereri de către solicitant în vederea atribuirii unei locuinţe de serviciu, conform prezentului regulament. Se asimilează refuzului şi netransmiterea de către solicitant a unui răspuns în termen de 5 zile de la comunicarea ofertei.

 Persoanele care beneficiază de locuinţă de serviciu în temeiul regulamentului pot solicita schimbul de locuinţe de serviciu. Schimbul de locuinţe de serviciu se poate face numai la solicitarea titularilor contractelor de închiriere sau, după caz, cu acordul acestora.

 Persoanele cărora li s-a atribuit o locuinţă de serviciu în condiţiile regulamentului pot solicita schimbarea acesteia şi atribuirea unei alte locuinţe disponibile din fondul locativ al Ministerului Justiţiei care să corespundă cerinţelor minimale de suprafaţă locativă astfel cum sunt prevăzute de Legea 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

 Cererea privind schimbul unei locuinţe de serviciu urmează procedura de soluţionare prevăzută de regulament, fiind similară unei cereri de atribuire a unei locuinţe de serviciu.

Georgiana Matache, Editor Infolegal