Ordinul 1927/2011 modifica si completeaza Ordinul 120/C/2011 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Ministerului Justitiei.

Va prezentam formele consolidate/actualizate ale articolelor din Regulament, care au suferit modificari, asa cum pot fi acestea vizualizate in Biblioteca Legislativa online Legalis 2.0:


 Timp de 14 zile puteti testa GRATUIT tot continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie


Regulament ….. Art. 115

Biroul resurse umane îndeplineşte următoarele atribuţii:

a) întocmeşte lucrările necesare organizării concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din aparatul propriu al ministerului;

b) întocmeşte lucrările necesare organizării examenului sau concursului de promovare pentru personalul din aparatul propriu al ministerului;

c) întocmeşte lucrările necesare numirii, delegării, detaşării, transferului şi eliberării din funcţie a personalului din aparatul propriu al ministerului;

d) organizează procesul de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale personalului din aparatul propriu al ministerului;

e) organizează, în condiţiile legii, activitatea de formare şi perfecţionare profesională a personalului din aparatul propriu al ministerului;

f) primeşte şi rezolvă corespondenţa privind drepturile ce decurg din executarea unui raport de muncă/de serviciu;

g) efectuează lucrările privind acordarea unor drepturi de personal;

h) colaborează cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici din punctul de vedere al gestionării funcţiilor publice şi al carierei funcţionarilor publici;

i) întocmeşte Planul anual de ocupare a funcţiilor publice, potrivit legii;

j) păstrează carnetele de muncă ale personalului din minister, efectuează operaţiile legale în aceste carnete şi asigură securitatea păstrării acestora;

j) abrogată;

k) face recomandări cu privire la modul de întocmire a fişelor de post, verifică, din punct de vedere formal, corectitudinea întocmirii şi ţine evidenţa acestora;

k) face recomandări cu privire la modul de întocmire a fişelor de post şi ţine evidenţa acestora;

l) efectuează lucrările necesare referitoare la stabilirea, recalcularea sau, după caz, actualizarea pensiilor pentru personalul din aparatul propriu al ministerului şi înaintează documentaţia la Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale;

m) întocmeşte proiectele de ordin de stabilire a drepturilor salariale pentru judecători, asistenţi judiciari şi personalul de probaţiune şi colaborează, după caz, cu direcţiile de specialitate din cadrul aparatului tehnico-administrativ al Consiliului Superior al Magistraturii şi cu instanţele judecătoreşti;

n) elaborează sau, după caz, analizează proiectele de ordin de numire, de eliberare din funcţie, precum şi de modificare a raporturilor de serviciu pentru directorul general şi directorii generali adjuncţi ai Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

o) elaborează sau, după caz, analizează proiectele de ordin de numire şi de eliberare din funcţie a directorului general şi a directorului general adjunct ai Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, precum şi cele de numire şi de eliberare din funcţie a directorilor oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale;

p) elaborează sau, după caz, analizează proiectele de ordin de numire şi de eliberare din funcţie a directorului şi directorului adjunct ai Institutului Naţional de Expertize Criminalistice;

q) elaborează sau, după caz, analizează proiectele de ordin de numire şi de eliberare din funcţie a directorului Spitalului „Prof. Dr. Constantin Angelescu“ şi a directorului-medic şef al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;

r) efectuează lucrările necesare privind numirea, transferul şi eliberarea din funcţie a asistenţilor judiciari;

s) efectuează, în colaborare cu Direcţia de probaţiune, lucrările necesare privind numirea, delegarea, detaşarea, transferul şi eliberarea din funcţie a personalului de probaţiune;

s) colaborează cu Direcţia de probaţiune în vederea întocmirii lucrărilor necesare privind numirea, delegarea, detaşarea, transferul şi eliberarea din funcţie a personalului de probaţiune;

t) întreprinde demersuri în vederea efectuării testării psihologice, la încadrarea în funcţie, potrivit legii;

u) asigură ţinerea la zi a evidenţei personalului din cadrul ministerului, cu modificările ce intervin în statutul acestuia;

v) ţine evidenţa asistenţilor judiciari şi a personalului de probaţiune şi gestionează dosarele profesionale ale acestora;

w) alcătuieşte şi gestionează dosarele profesionale ale personalului numit prin ordin al ministrului justiţiei, cu excepţia celui din unităţile subordonate ministerului, asigurând confidenţialitatea datelor cuprinse în acestea;

x) întocmeşte, păstrează şi arhivează, potrivit Nomenclatorului arhivistic al Ministerului Justiţiei, aprobat prin ordin al ministrului justiţiei, registrele, opisele, documentele proprii, precum şi dosarele profesionale pe care le gestionează până la data predării la arhiva ministerului.

y) colaborează cu compartimentul de statistică din cadrul ministerului în activităţile de colectare, centralizare şi analiză a datelor statistice referitoare la activităţile specifice biroului.

modificat de
Ordin nr. 1927/2011 – privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 120/C/2011 din 22 septembrie 2011, M. Of. 707/2011 ;


Regulament ….. Art. 118

Dosarele profesionale cuprind:

a) fişa de evidenţă;

b) cererea de înscriere la concurs/examen sau de numire în funcţie, după caz;

c) actele de stare civilă, în copie;

d) actele de studii, în copie;

e) curriculum vitae;

f) carnetul de muncă, după caz, în copie;

g) cazierul judiciar;

h) adeverinţele medicale, potrivit legii, precum şi rezultatele testelor psihologice, după caz;

i) declaraţiile cu privire la respectarea interdicţiilor prevăzute de Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, după caz;

j) rezultatele obţinute la concursul de admitere, examenul de capacitate, lucrările scrise susţinute la concursuri sau examene, rezultatele privind cursurile de perfecţionare, alte diplome şi certificate, precum diplome de absolvire a cursurilor postuniversitare, de absolvire a unor cursuri în străinătate, diplome de master şi alte cursuri, diplome de doctorat, în copie;

k) ordinele şi celelalte documente, precum şi comunicările privind numirea, delegarea, detaşarea, transferul, promovarea şi eliberarea din funcţie, în copie;

l) rezultatele evaluărilor performanţelor profesionale individuale;

m) fişa postului, în copie;

m) fişa postului, în original;

n) hotărârea definitivă privind aplicarea unei sancţiuni disciplinare;

o) actele încheiate ca urmare a verificărilor efectuate în urma eventualelor sesizări privind activitatea profesională.

modificat de
Ordin nr. 1927/2011 – privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 120/C/2011 din 22 septembrie 2011, M. Of. 707/2011 ;


Regulament …. Art. 120

(1) Biroul Consiliul Superior al Magistraturii, organizare instanţe şi Ministerul Public îndeplineşte următoarele atribuţii:

a) examinează solicitările privind înfiinţarea de noi instanţe judecătoreşti şi formulează propuneri corespunzătoare;

b) fundamentează propunerile referitoare la circumscripţiile teritoriale ale instanţelor judecătoreşti, în funcţie de volumul de activitate, particularităţile cazuistice şi gradul de procesivitate estimat;

c) formulează propuneri privind înfiinţarea de sedii secundare cu activitate permanentă la tribunale, pe care le înaintează spre aprobare Consiliului Superior al Magistraturii;

d) elaborează proiecte de regulamente sau instrucţiuni care interesează organizarea şi funcţionarea ministerului şi a instanţelor judecătoreşti;

e) verifică, în colaborare cu Direcţia financiar-contabilă, statele de funcţii ale instanţelor judecătoreşti şi ale unităţilor subordonate ministerului, pe care le supune spre aprobare ministrului justiţiei, după obţinerea avizului conform al Consiliului Superior al Magistraturii, după caz;

f) urmăreşte permanent echilibrarea statului de funcţii cu volumul de activitate al instanţelor judecătoreşti şi, după caz, face propuneri pentru redistribuirea unor posturi între instanţe, întocmind lucrările necesare, cu avizul conform al Consiliului Superior al Magistraturii;

g) efectuează lucrările necesare privind propunerile de transformare a posturilor din cadrul unităţilor subordonate ministerului şi al instanţelor judecătoreşti, pe care le supune, spre aprobare, ministrului justiţiei, cu avizul conform al Consiliului Superior al Magistraturii, după caz;

h) efectuează ori participă la efectuarea unor sinteze privind activitatea instanţelor judecătoreşti, pe care le înaintează conducerii ministerului, propunând măsurile ce se impun;

i) formulează, la solicitarea Direcţiei elaborare acte normative, puncte de vedere privind proiectele de acte normative întocmite de aceasta, în domeniul său de activitate;

j) întocmeşte, la solicitarea altor compartimente din minister şi a instanţelor judecătoreşti, puncte de vedere privind problemele de drept ce se ivesc în activitatea de aplicare a unor acte normative;

k) formulează, la solicitarea altor compartimente din minister şi a unităţilor subordonate acestuia, observaţii şi propuneri la proiectele de regulamente întocmite de acestea;

l) asigură ţinerea la zi a evidenţei posturilor de la instanţele judecătoreşti;

m) rezolvă cererile, sesizările şi memoriile care îi sunt repartizate pentru soluţionare;

n) colaborează cu compartimentul de statistică din cadrul ministerului în activităţile de colectare, centralizare şi analiză a datelor statistice referitoare la activităţile specifice biroului.

(2) Biroul Consiliul Superior al Magistraturii, organizare instanţe şi Ministerul Public propune, în colaborare cu celelalte compartimente din minister, măsurile ce urmează a fi cuprinse în Programul de guvernare şi în programul legislativ al Guvernului în domeniul justiţiei şi colaborează cu Consiliul Superior al Magistraturii, Ministerul Public, celelalte compartimente din minister, precum şi cu orice alte autorităţi dintre cele prevăzute la art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009, cu modificările şi completările ulterioare, pentru elaborarea strategiilor de dezvoltare a sistemului judiciar, coordonează şi monitorizează implementarea acestora.

(3) În vederea îndeplinirii atribuţiilor, Biroul Consiliul Superior al Magistraturii, organizare instanţe şi Ministerul Public colaborează cu Consiliul Superior al Magistraturii şi Ministerul Public.

(4) Biroul Consiliul Superior al Magistraturii, organizare instanţe şi Ministerul Public coordonează, în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 75/2000 privind autorizarea experţilor criminalişti care pot fi recomandaţi de părţi să participe la efectuarea expertizelor criminalistice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 488/2002, cu modificările şi completările ulterioare, activitatea de autorizare şi evidenţă a experţilor criminalişti autorizaţi.

modificat de
Ordin nr. 1927/2011 – privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 120/C/2011 din 22 septembrie 2011, M. Of. 707/2011 ;


Regulament….. Art. 131

Direcţia de probaţiune îndeplineşte următoarele atribuţii:

a) exercită, prin intermediul inspectorilor de probaţiune, controlul activităţii serviciilor de probaţiune;

b) coordonează activitatea serviciilor de probaţiune;

c) asigură organizarea serviciilor de probaţiune în vederea exercitării atribuţiilor specifice;

d) realizează analize şi formulează propuneri de ordin administrativ şi financiar în vederea optimizării condiţiilor de lucru ale serviciilor de probaţiune;

e) elaborează strategia de dezvoltare a sistemului de probaţiune, planul anual de acţiune aferent acesteia şi monitorizează adaptarea şi implementarea planurilor de acţiune ale serviciilor de probaţiune, în funcţie de obiectivele stabilite la nivel naţional;

f) iniţiază procesul de elaborare a legislaţiei în domeniu, în colaborare cu direcţiile de specialitate din minister;

g) elaborează standarde de lucru, identifică şi diseminează modele de bune practici, în scopul uniformizării practicii în activitatea de probaţiune;

h) avizează programele de reintegrare socială derulate de serviciile de probaţiune;

i) colaborează cu Administraţia Naţională a Penitenciarelor în vederea atingerii obiectivelor comune;

j) colaborează cu instituţiile şi organizaţiile guvernamentale şi neguvernamentale, naţionale şi internaţionale;

k) iniţiază şi asigură derularea programelor interne şi internaţionale de asistenţă tehnică şi financiară în domeniul probaţiunii;

l) coordonează activitatea de colectare, centralizare şi analiză a datelor referitoare la activităţile specifice ale serviciilor de probaţiune;

l) colaborează cu compartimentul de statistică din cadrul ministerului în activităţile de colectare, centralizare şi analiză a datelor statistice referitoare la activităţile specifice ale serviciilor de probaţiune;

m) promovează imaginea sistemului de probaţiune;

n) estimează necesarul de personal de probaţiune, realizează demersuri privind suplimentarea schemei de personal şi distribuie posturile între serviciile de probaţiune;

o) realizează, în colaborare cu Direcţia resurse umane, recrutarea şi selecţia personalului de probaţiune, precum şi definitivarea şi promovarea în grade profesionale a acestuia;

p) organizează activitatea de formare şi perfecţionare profesională a personalului de probaţiune, în colaborare cu alte compartimente din cadrul ministerului;

q) efectuează lucrările necesare realizării procesului de evaluare a performanţelor profesionale ale personalului de probaţiune;

r) realizează demersuri în vederea evaluării medicale şi psihologice a personalului din sistemul de probaţiune;

s) efectuează, în colaborare cu Direcţia resurse umane, lucrările necesare numirii, delegării, detaşării, transferului, suspendării şi eliberării din funcţie a personalului de probaţiune;

t) pune în aplicare, potrivit competenţelor, dispoziţiile legale referitoare la cercetarea abaterilor disciplinare ale personalului de probaţiune;

u) rezolvă cererile, sesizările şi memoriile care îi sunt repartizate spre soluţionare.

modificat de
Ordin nr. 1927/2011 – privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 120/C/2011 din 22 septembrie 2011, M. Of. 707/2011 ;


Regulament …. Art. 137

Serviciul achiziţii publice îndeplineşte următoarele atribuţii:

a) solicită necesarul de achiziţii pentru anul următor de la fiecare compartiment din minister, centralizează acest necesar şi face propuneri privind necesarul de credite pentru achiziţii de bunuri, servicii şi lucrări, cu ocazia întocmirii proiectului de buget anual previzionat;

b) întocmeşte programul anual al achiziţiilor publice al aparatului propriu al ministerului, în funcţie de bugetul aprobat, pe coduri C.P.V., în raport cu propunerile compartimentelor de specialitate, precum şi listele de dotări independente pentru aparatul propriu al ministerului, pe baza propunerilor formulate de compartimente, în conformitate cu prevederile bugetare şi le supune aprobării ordonatorului principal de credite;

c) în baza solicitărilor compartimentelor din cadrul ministerului, pe parcursul anului, face propuneri către Serviciul financiar-contabilitate şi Serviciul buget privind efectuarea de rectificări bugetare şi întocmirea unei noi file de buget;

d) efectuează modificări în programul anual al achiziţiilor publice, respectiv introducerea de noi poziţii sau modificarea celor existente, şi monitorizează permanent achiziţiile efectuate conform planului de achiziţii aprobat;

e) organizează şi efectuează toate operaţiunile necesare desfăşurării procedurilor de achiziţii publice, altele decât cele care fac obiectul cumpărării directe, inclusiv a celor electronice, de la întocmirea documentaţiei de elaborare şi prezentare a ofertelor şi până la încheierea contractelor, a actelor adiţionale ale acestora, finanţate din creditele bugetare proprii ale ministerului, conform actelor normative în vigoare, pe baza specificaţiilor tehnice, termenelor şi condiţiilor specifice în baza cărora se va atribui contractul de achiziţie publică, precum şi a caietului de sarcini, întocmite de compartimentele ce solicită achiziţia;

f) organizează şi efectuează toate operaţiunile necesare pentru demararea şi derularea procedurilor de achiziţii centralizate la nivelul ministerului pentru diferite produse sau servicii ai căror beneficiari finali sunt unităţile aflate în subordinea ministerului;

g) efectuează activităţile necesare desfăşurării operaţiunilor de cumpărare directă, în condiţiile legii, pentru aprovizionarea cu bunuri şi servicii necesare desfăşurării activităţii aparatului propriu al ministerului, în baza referatelor de necesitate aprobate, întocmite de compartimentele de specialitate;

h) întocmeşte rapoarte trimestriale către conducătorul ierarhic privind situaţia achiziţiilor existente în programul anual al achiziţiilor publice, efectuate în baza solicitărilor primite de la compartimentele de specialitate şi, în acest sens, urmăreşte monitorizarea acestuia în baza situaţiilor primite de la Serviciul financiar-contabilitate şi de la Serviciul patrimoniu-administrativ;

i) întocmeşte şi înaintează periodic, conform legii, situaţia privind achiziţiile publice din bugetul propriu al ministerului către Autoritatea Naţională de Reglementare şi Monitorizare a Achiziţiilor Publice şi alte autorităţi competente, în funcţie de obiectul achiziţiei;

j) furnizează date de specialitate în baza Legii nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, ca urmare a cererilor formulate de petenţi;

k) face propuneri şi participă la modificarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice;

l) monitorizează contractele încheiate prin consemnarea acestora într-un registru de evidenţă;

m) răspunde de păstrarea în condiţii de siguranţă a contractelor şi a dosarelor de achiziţie, în vederea prezentării acestora în faţa organelor de control competente, a factorilor de conducere din cadrul ministerului, precum şi a terţilor, după caz;

n) avizează referatele de necesitate pe baza cărora se demarează procedura de atribuire, întocmite de către compartimentele solicitante. Avizul serviciului va specifica: existenţa sumelor estimate aferente pentru achiziţia bunului, serviciului sau lucrării în programul anual al achiziţiilor publice, numărul poziţiei, codul C.P.V., disponibilul existent;

o) elaborează notele de estimare a valorii contractului şi stabilirea procedurii de atribuire, notele justificative de alegere a procedurii de atribuire, altele decât licitaţia deschisă sau restrânsă, notele justificative privind criteriile minime de calificare şi notele privind alegerea criteriului de atribuire „oferta cea mai avantajoasă tehnico-economică“, împreună cu compartimentele de specialitate care au solicitat achiziţia în cauză şi care au participat la întocmirea caietului de sarcini şi cu Direcţia contencios şi le înaintează spre avizare ordonatorului principal de credite;

p) întocmeşte proiectul de ordin al ministrului justiţiei privind componenţa comisiei de evaluare sau negociere, după consultarea conducătorilor compartimentelor din care fac parte persoanele propuse;

q) participă în comisiile de evaluare şi asigură activitatea de secretariat a comisiei, respectiv întocmirea proceselor-verbale de deschidere, transmiterea solicitărilor de clarificări către ofertanţi din partea comisiei de evaluare, a proceselor-verbale intermediare, precum şi a rapoartelor procedurii finale;

r) întocmeşte şi transmite anunţurile de intenţie sau anunţurile de participare în SEAP, JOUE, pe site-ul ministerului şi, după caz, în publicaţii de interes naţional, precum şi invitaţiile de participare în JOUE, pe site-ul ministerului şi, după caz, în publicaţii de interes naţional;

s) întocmeşte şi transmite solicitări de ofertă către operatorii economici, în vederea întocmirii studiilor de piaţă pentru cumpărarea directă de bunuri sau servicii, ca urmare a solicitărilor compartimentelor de specialitate şi a specificaţiilor tehnice transmise de acestea;

t) înştiinţează, în conformitate cu prevederile legale în domeniul achiziţiilor, Unitatea de coordonare şi verificare a achiziţiilor publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice despre demararea procedurilor în vederea numirii de observatori; pune la dispoziţia acestui organism documentele solicitate şi colaborează cu aceştia pe parcursul desfăşurării procedurii;

u) întocmeşte, împreună cu compartimentul de specialitate care a redactat caietul de sarcini, răspunsul la cererile de clarificări cu privire la documentaţia de atribuire în etapa prealabilă depunerii ofertelor şi asigură transmiterea răspunsului către solicitanţi, precum şi publicarea acestuia pe SEAP şi pe site-ul ministerului;

v) înaintează Direcţiei contencios contestaţiile formulate de operatorii economici, împreună cu dosarul achiziţiei publice, în vederea formulării unui punct de vedere cu privire la obiectul contestaţiei; în cazul în care contestaţia vizează aspecte economice sau tehnice, odată cu înaintarea dosarului achiziţiei publice se vor transmite şi opiniile direcţiilor de specialitate necesare pentru redactarea punctului de vedere sau a rezoluţiei motivate a autorităţii contractante. Punctul de vedere sau rezoluţia motivată se va înainta de către Serviciul achiziţii publice sub semnătura conducătorului instituţiei sau a coordonatorului Direcţiei investiţii, la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;

w) întocmeşte, împreună cu Direcţia contencios, contractul de achiziţie publică şi obţine avizele sau vizele necesare încheierii contractului; înregistrează contractul de achiziţie publică, urmăreşte semnarea acestuia de către operatorul economic, urmăreşte constituirea garanţiei de bună execuţie a contractului şi colaborează cu direcţia de specialitate care a întocmit caietul de sarcini şi cu operatorul economic pentru clarificarea anumitor clauze contractuale: termen de livrare, prestare sau execuţie, modalitatea constituirii garanţiei de bună execuţie a contractului, termenele de efectuare a plăţii, precum şi orice alte clauze care pot apărea, după caz;

x) înaintează câte o copie a contractului, inclusiv anexele şi eventualele acte adiţionale, atât compartimentului de specialitate care a întocmit caietul de sarcini şi care va urmări derularea sau executarea contractului, cât şi Serviciului financiar-contabilitate;

y) colaborează cu Direcţia contencios pentru încheierea actelor adiţionale la contractele de achiziţie publică, în baza solicitărilor compartimentelor de specialitate;

z) transmite către Serviciul financiar-contabilitate, la solicitarea acestuia, deschiderile lunare de credite bugetare, în funcţie de contractele încheiate, de referatele de necesitate şi de notele de comandă. La solicitarea acestuia, transmite necesarul de virări de credite de la un articol bugetar la altul prin diminuare sau suplimentare, în vederea finanţării unor nevoi de achiziţii suplimentare apărute pe parcursul anului bugetar, precum şi disponibilizarea anumitor sume rămase necheltuite.

aa) arhivează documentele ce compun dosarul achiziţiei conform legislaţiei privind achiziţiile publice.

modificat de
Ordin nr. 1927/2011 – privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 120/C/2011 din 22 septembrie 2011, M. Of. 707/2011 ;


Regulament …. Art. 148

Serviciul financiar-contabilitate îndeplineşte următoarele atribuţii:

1. atribuţii referitoare la formarea, administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor publice alocate pentru aparatul propriu al ministerului:

a) întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli pentru activităţile cu finanţare de la bugetul de stat, precum şi pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii pentru aparatul propriu al ministerului;

b) întocmeşte cererile de credite pentru aparatul propriu al ministerului şi le înaintează Serviciului buget; analizează permanent situaţia utilizării creditelor aprobate prin buget şi face propuneri de redistribuire, retragere sau anulare, în condiţiile legii finanţelor publice, şi le înaintează, cu aprobarea directorului direcţiei, Serviciului buget;

c) întocmeşte documentele privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea cheltuielilor în baza propunerilor compartimentelor de specialitate, în limita şi pe structura bugetului repartizat, cu aprobarea ordonatorului de credite şi numai pentru efectuarea acelor cheltuieli permise de actele normative în vigoare;

d) efectuează plăţi din creditele bugetare, în limita şi pe structura bugetului aprobat, după ce au fost angajate, lichidate şi ordonanţate de ordonatorul de credite;

e) întocmeşte situaţia privind execuţia cheltuielilor bugetare angajate;

f) evidenţiază şi utilizează veniturile proprii obţinute conform normelor legale în vigoare;

2. atribuţii referitoare la încasări şi plăţi:

a) întocmeşte documentele de încasări şi plăţi pentru operaţiunile care se efectuează prin conturile curente sau prin casieria proprie;

b) verifică documentele justificative în baza cărora se efectuează operaţiunile de încasări şi plăţi;

c) asigură decontarea la timp a obligaţiilor faţă de furnizori, cu respectarea scadenţelor legal prevăzute;

d) asigură, în limita bugetului aprobat, fondurile necesare pentru deplasările în ţară ale salariaţilor aparatului propriu al ministerului, în interesul serviciului, pe baza ordinelor de deplasare prezentate; ţine evidenţa operativă a acestora şi verifică deconturile, conform reglementărilor în vigoare, urmărind încadrarea corectă în cheltuielile aprobate;

e) asigură, în limita bugetului aprobat, fondurile necesare pentru deplasările în străinătate, atât pentru personalul aparatului propriu, cât şi pentru personalul Institutului Naţional de Expertize Criminalistice şi pentru personalul din instanţele judecătoreşti, cu respectarea prevederilor legale în vigoare; ţine evidenţa operativă a acestora, verifică deconturile şi urmăreşte încadrarea în cheltuielile aprobate prin buget;

f) asigură fondurile necesare privind cofinanţarea naţională, în limita bugetului aprobat şi cu respectarea normelor legale în vigoare, pentru activităţile desfăşurate în cadrul proiectelor cu finanţare nerambursabilă;

g) asigură programarea tuturor plăţilor la Trezoreria Statului, conform prevederilor legale;

h) verifică deconturile de cheltuieli prezentate de titulari şi efectuează operaţiunile de regularizare a avansurilor încasate;

i) face propuneri ordonatorului principal de credite pentru numirea prin ordin al ministrului justiţiei a unui responsabil cu evidenţa avansurilor acordate, conform art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 264/2003 privind stabilirea acţiunilor şi categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor şi limitelor pentru efectuarea de plăţi în avans din fonduri publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

j) încasează şi virează la bugetul de stat sumele provenite din vânzarea, închirierea, concesionarea bunurilor din patrimoniul ministerului, precum şi din venituri realizate care se constituie ca sursă la bugetul de stat;

k) urmăreşte şi efectuează plata obligaţiilor financiare ale ministerului faţă de organismele şi structurile internaţionale la care România este membră prin intermediul ministerului;

l) acordă viza „Bun de plată“ pentru deconturile de medicamente, dispozitive medicale şi asistenţă medicală ale salariaţilor proprii ai ministerului şi ale personalului pensionat din cadrul ministerului – aparat propriu, deconturi în prealabil avizate cu „Certificat în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii pentru suma de ……….lei“ de către Direcţia asistenţă medicală din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

l) acordă, prin intermediul personalului de specialitate medicală care îşi desfăşoară activitatea în cadrul serviciului, viza „Certificat în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii pentru suma de ………. lei” pentru salariaţii proprii ai ministerului şi personalul pensionat din cadrul ministerului – aparat propriu şi al instanţelor judecătoreşti pentru care ministerul are calitatea de ordonator principal de credite şi acordă viza «Bun de plată» pentru deconturile de medicamente, dispozitive medicale şi asistenţă medicală ale salariaţilor proprii ai ministerului şi ale personalului pensionat din cadrul ministerului – aparat propriu, deconturi în prealabil avizate cu „Certificat în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii pentru suma de ………. lei” de către personalul de specialitate medicală care îşi desfăşoară activitatea în cadrul serviciului;.

3. atribuţii referitoare la casierie:

a) organizează activitatea casieriei, în conformitate cu prevederile legale;

b) ia măsuri pentru efectuarea tuturor plăţilor în numerar, precum şi pentru efectuarea operaţiunilor curente cu Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti şi cu alte instituţii bancare la care sunt deschise conturi curente în lei sau în valută;

4. atribuţii în domeniul contabilităţii:

a) organizează şi conduce contabilitatea generală bazată pe principiul constatării drepturilor şi obligaţiilor, asigurând efectuarea înregistrării operaţiunilor economico-financiare pe baza principiilor contabilităţii de angajamente; asigură organizarea contabilităţii cheltuielilor şi veniturilor bugetare, care să reflecte încasarea veniturilor şi plata cheltuielilor aferente exerciţiului bugetar;

b) asigură ţinerea corectă şi la zi a evidenţei financiarcontabile a aparatului propriu al ministerului, conform prevederilor legii contabilităţii şi planului de conturi aprobat pentru instituţiile publice;

c) verifică documentele justificative primite şi întocmeşte notele contabile pentru toate operaţiunile economico-financiare;

d) asigură evidenţa contabilă a debitorilor şi colaborează cu Direcţia contencios pentru recuperarea creanţelor exigibile;

e) asigură evidenţa contabilă a împrumuturilor şi a datoriilor asimilate;

f) asigură evidenţa contabilă a imobilizărilor necorporale, imobilizărilor corporale, imobilizărilor în curs şi a imobilizărilor financiare;

g) asigură evidenţa contabilă a materialelor şi a obiectelor de inventar;

h) asigură evidenţa contabilă a furnizorilor;

i) asigură evidenţa contabilă a drepturilor de personal şi a conturilor asimilate;

j) asigură evidenţa contabilă a datoriilor către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, protecţie socială şi conturi asimilate;

k) asigură evidenţa contabilă a conturilor de trezorerie;

l) asigură evidenţa contabilă a fondurilor externe nerambursabile de preaderare, ale altor donatori şi din alte facilităţi şi instrumente postaderare;

m) asigură evidenţa contabilă a cheltuielilor aferente programelor cu finanţare rambursabilă;

n) asigură evidenţa contabilă a fondurilor cu destinaţie specială;

o) asigură evidenţa contabilă a disponibilului din împrumuturi;

p) asigură evidenţa contabilă a cheltuielilor;

q) asigură evidenţa contabilă a finanţărilor şi a veniturilor;

r) asigură evidenţa rezultatului patrimonial;

s) asigură înregistrarea în contabilitate a obligaţiilor financiare ale ministerului faţă de organismele şi structurile internaţionale la care România este membră prin intermediul ministerului;

t) asigură evidenţa contabilă a conturilor în afara bilanţului, conform prevederilor legale;

5. atribuţii referitoare la evidenţa patrimoniului:

a) organizează şi efectuează operaţiunile prevăzute de lege privind evidenţa contabilă a patrimoniului din aparatul propriu al ministerului;

b) îndrumă activitatea de inventariere;

c) analizează şi avizează, în limitele competenţelor, propunerile făcute de comisia de inventariere privind scoaterea din funcţiune a unor mijloace fixe, casarea şi declasarea mijloacelor fixe şi a altor bunuri materiale fără mişcare, potrivit reglementărilor în vigoare;

d) completează Registrul inventar, conform prevederilor legale;

e) înregistrează în evidenţa contabilă rezultatele inventarierii, în baza procesului-verbal de inventariere, aprobat de ordonatorul principal de credite, şi conform prevederilor legale;

f) coordonează operaţiunile de valorificare a bunurilor prevăzute la lit. c);

6. atribuţii referitoare la situaţiile financiare:

a) organizează evidenţa sintetică şi analitică, întocmeşte balanţe de verificare lunare, pentru activitatea aparatului propriu;

b) întocmeşte situaţiile financiare trimestriale şi anuale, precum şi alte raportări lunare şi trimestriale, conform prevederilor legale;

c) răspunde de întocmirea registrelor contabile obligatorii: Registrul jurnal, Registrul inventar, Cartea mare;

d) întocmeşte situaţia privind execuţia cheltuielilor bugetare angajate;

7. atribuţii faţă de comisii de inspecţie, control, audit:

– are obligaţia de a asigura organelor de control condiţiile necesare desfăşurării activităţii, punându-le la dispoziţie documentele necesare pentru îndeplinirea misiunilor;

8. alte atribuţii:

a) stabileşte necesarul de timbre judiciare şi îl transmite Serviciului achiziţii publice, în funcţie de situaţia stocurilor de timbre judiciare transmisă de Compania Naţională „Poşta Română“ – S.A., potrivit legislaţiei în vigoare;

b) întocmeşte şi transmite, la termenele comunicate de către compartimentele de specialitate, situaţia financiară a cheltuielilor efectuate din fonduri nerambursabile acordate ministerului sau din fondurile alocate cofinanţării proiectelor nerambursabile, în vederea raportării acestora către instituţiile finanţatoare şi/sau către alte instituţii competente, după caz;

c) colaborează cu direcţia de specialitate la elaborarea proiectelor de acte normative specifice, în domeniul său de competenţă;

d) întocmeşte proiectele de ordin privind stabilirea competenţelor pentru angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor pe parcursul exerciţiului bugetar, în limita bugetului aprobat conform prevederilor legale;

e) se ocupă de încheierea contractelor pentru constituirea de garanţii gestionare în numerar, evidenţa, păstrarea, actualizarea, utilizarea, reconstituirea şi restituirea acestora;

f) face propuneri către Direcţia resurse umane pentru organizarea de cursuri de pregătire şi perfecţionare a cunoştinţelor profesionale pentru personalul din cadrul serviciului, pe baza unei analize prealabile a nevoilor de pregătire şi perfecţionare;

g) furnizează datele de specialitate solicitate prin compartimentul înfiinţat în baza Legii nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, ca urmare a cererilor formulate de petenţi;

h) elaborează puncte de vedere la cererile, sesizările şi memoriile primite, în domeniul specific de activitate.

modificat de
Ordin nr. 1927/2011 – privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 120/C/2011 din 22 septembrie 2011, M. Of. 707/2011 ;


Regulament … Art. 152

Unitatea de management public şi planificare strategică îndeplineşte următoarele atribuţii:

a) coordonează, la propunerea conducerii ministerului, ansamblul proceselor şi componentelor administrative necesare documentării, implementării şi menţinerii unor sisteme de management în cadrul ministerului;

b) coordonează elaborarea şi actualizarea documentelor sistemului de management al calităţii;

c) face propuneri de îmbunătăţire a documentelor sistemului de management al calităţii;

d) iniţiază şi monitorizează, la propunerea conducerii ministerului, acţiunile corective şi preventive, precum şi analize anuale pentru dezvoltarea/îmbunătăţirea sistemului de management al calităţii;

e) elaborează documente de monitorizare privind sistemul de management al calităţii;

f) reprezintă ministerul în relaţii externe în probleme privind sistemul de management al calităţii, în baza mandatului/dispoziţiei conducerii ministerului;

g) gestionează aspectele organizaţionale privind elaborarea planului strategic de management pe termen mediu al ministerului;

h) acordă asistenţă tehnică compartimentelor din cadrul ministerului în vederea elaborării şi implementării planului strategic de management pe termen mediu al ministerului;

i) asigură expertiza necesară cu privire la utilizarea diferitelor instrumente şi metode necesare elaborării, implementării şi monitorizării rezultatelor planului strategic de management pe termen mediu al ministerului;

j) asigură expertiza necesară compartimentelor din cadrul ministerului pentru elaborarea, implementarea şi monitorizarea strategiilor şi planurilor de acţiune în domeniile de competenţa ministerului;

k) elaborează rapoarte de monitorizare periodice, la solicitarea conducerii ministerului, cu privire la stadiul îndeplinirii obiectivelor şi activităţilor prevăzute în strategiile şi planurile de acţiune, în domeniile de competenţa ministerului;

l) formulează propuneri cu privire la funcţionarea eficace şi eficientă a compartimentelor din cadrul ministerului şi la îmbunătăţirea practicilor manageriale, la solicitarea conducerii ministerului şi cu consultarea compartimentelor respective;

m) coordonează elaborarea raportărilor periodice prevăzute de reglementările în vigoare, solicitate de Secretariatul General al Guvernului;

m) coordonează elaborarea rapoartelor privind gradul de îndeplinire a obiectivelor prevăzute în Programul de guvernare, solicitate de Secretariatul General al Guvernului;

n) formulează puncte de vedere, la solicitarea conducerii ministerului, cu privire la lucrările de competenţa ministerului;

o) formulează, la solicitarea altor compartimente din minister şi a unităţilor subordonate acestuia, propuneri şi observaţii la proiectele de regulamente întocmite de acestea în domeniul de activitate;

p) asigură consultanţă compartimentelor de specialitate din cadrul ministerului în ceea ce priveşte elaborarea propunerilor de politici publice;

q) elaborează rapoarte de monitorizare şi evaluare cu privire la politicile publice iniţiate şi implementate la nivelul ministerului, la solicitarea Secretariatului General al Guvernului sau a conducerii ministerului, în colaborare cu compartimentele de specialitate din minister;

r) elaborează, în colaborare cu Direcţia financiar-contabilă, documentul „Sinteză a politicilor publice finanţate din proiectul de buget de stat“ pentru anul bugetar următor;

s) soluţionează cererile, sesizările şi memoriile care îi sunt repartizate pentru soluţionare, în domeniul său de activitate;

t) îndeplineşte atribuţiile referitoare la activitatea de statistică judiciară, începând cu data de 1 ianuarie 2011.

t) elaborează raportul anual de activitate, cu acordul conducerii ministerului, în baza informaţiilor transmise de compartimentele din cadrul ministerului.

modificat de
Ordin nr. 1927/2011 – privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 120/C/2011 din 22 septembrie 2011, M. Of. 707/2011 ;


Regulament ….. Art. 1521

(1) În cadrul Unităţii de management public şi planificare strategică funcţionează compartimentul de statistică.

(2) Compartimentul de statistică este structura de specialitate care, în baza datelor statistice specifice sistemului judiciar, respectiv activităţii interne a ministerului, centralizate prin aplicaţiile informatice existente, furnizează date statistice în scopul fundamentării politicilor publice şi/sau deciziilor specifice domeniului de activitate al ministerului şi răspunde solicitărilor adresate în domeniu de către terţi.

(3) Compartimentul de statistică îndeplineşte următoarele atribuţii:

a) coordonează activitatea de statistică la nivelul ministerului;

b) cooperează cu Institutul Naţional de Statistică, denumit în continuare INS, în vederea asigurării conformităţii cadrului metodologic pentru statistică judiciară, la standardele de statistică existente la nivel naţional şi internaţional;

c) cooperează cu ceilalţi producători de statistici oficiale pentru efectuarea cercetărilor statistice prevăzute în programul statistic naţional anual şi/sau multianual;

d) centralizează datele statistice oficiale elaborate la nivelul Ministerului Public, Consiliului Superior al Magistraturii, Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi altor compartimente din cadrul ministerului, pentru care acesta are obligaţia de raportare către alte organisme naţionale şi/sau internaţionale;

e) în colaborare cu instituţiile din sistemul judiciar şi cu celelalte compartimente din minister, defineşte indicatorii statistici referitori la fenomenul judiciar, datele necesare pentru calcularea acestor indicatori şi stabileşte modul de colectare a acestor date;

f) propune actualizarea aplicaţiilor informatice, în colaborare cu Direcţia tehnologia informaţiei, atunci când este cazul;

g) participă la realizarea unor studii privind funcţionalitatea sistemului judiciar şi evoluţia fenomenelor judiciare;

h) furnizează date statistice existente în bazele de date gestionate compartimentelor din minister, precum şi altor instituţii şi/sau organisme naţionale şi/ori internaţionale, la solicitarea acestora;

i) colaborează cu INS pentru armonizarea sistemelor informaţionale ale ministerului cu Sistemul statistic naţional;

j) contribuie la promovarea şi dezvoltarea sistemului informatic statistic, inclusiv prin transmiterea fişierelor de date statistice, în cadrul Sistemului statistic naţional;

k) cooperează cu instituţiile din sistemul judiciar în vederea îmbunătăţirii procesului de statistică judiciară;

l) asigură participarea la comisiile/grupurile de lucru de la nivel naţional şi/sau internaţional din aria de competenţă.

modificat de
Ordin nr. 1927/2011 – privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 120/C/2011 din 22 septembrie 2011, M. Of. 707/2011 ;


Timp de 14 zile puteti testa GRATUIT tot continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie