In aceste conditii, toate amendamentele aduse proiectului, printre care si neimpozitarea tichetelor de masa, au ramas fara obiect, deoarece, conform procedurii legislative, in cazul in care prima Camera sesizata nu adopta proiectul de lege in termenul prevazut de Constitutie, acesta se considera adoptata in forma depusa spre dezbatere de initiator.

Proiectul de lege vizeaza aprobarea O.U.G. nr. 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale.

Comisia economica, industrii si servicii a transmis aviz negativ, iar senatorii din Comisia pentru buget, finante, activitate bancara si piata de capital au adus o serie de amendamente la proiectul de lege supus votului, printre cele mai importante numarandu-se neimpozitarea tichetelor de masa si eliminarea nedeductibilitatii la cheltuielile cu combustibilul.

Tichete de masa neimpozabile
Senatorii au propus introducerea unui amendament privind includerea in sumele necuprinse in veniturile salariale si, deci, neimpozitate a tichetelor de masa si drepturile de hrana acordate de angajatori angajatilor, in conformitate cu legislatia in vigoare.

Amendamentul a fost propus avand in vedere ca aceste masura a fost introdusa intr-o perioada de constrangeri bugetare, iar prelungirea ei nu se mai justifica in prezent.

Cheltuieli cu combustibilul deductibile
Astfel, conform proiectului amendat de Comisie, ar fi trebuit sa se elimine prevederea conform careia se inscriu in categoria cheltuielilor nedeductibile in perioada 1 ianuarie 2011 – 31 decembrie 2011 inclusiv, cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv transportului rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta contribuabilului, cu exceptia situatiei in care vehiculele se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:

1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: interventie, reparatii, paza si protectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, precum si vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenti de vanzari si de agenti de recrutare a fortei de munca;
2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru activitatea de taxi;
3. vehiculele utilizate pentru inchirierea catre alte persoane, inclusiv pentru desfasurarea activitatii de instruire in cadrul scolilor de soferi.

Amendamentul a fost propus tot avand in vedere ca aceste masuri au fost introduse intr-o perioada de constrangeri bugetare, iar prelungirea perioadei pana la data de 31 decembrie 2011 in care aceste tipuri de cheltuieli sunt considerate nedeductibile nu se mai justifica.

Senatul a fost prima camera sesizata, proiectul urmand sa fie trimis si supus dezbaterii la forul decizional in acest caz, Camera Deputatilor.

Sursa: Infolegal