Astazi, ICCJ a publicat un comunicat de presa referitor la intalnirea de lucru dintre conducerea ICCJ si reprezentantii UNBR si ai Baroului Bucuresti.

În continuarea demersului organizării unor întâlniri interinstituţionale la nivelul sistemului judiciar, iniţiat de preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, judecător dr. Livia Doina Stanciu, marţi, 15 martie 2011, a avut loc la sediul instanţei supreme o întâlnire de lucru a conducerii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie cu reprezentanţii Uniunii Naţionale a Barourilor din România şi ai Baroului Bucureşti, în vederea eficientizării conlucrării dintre instanţa Înaltei Curţi şi avocaţi, participanţi activi la derularea procedurilor judiciare.

La întâlnire au participat: preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, jud. dr. Doina Livia Stanciu, vicepreşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, jud. dr. Rodica Aida Popa, preşedintele Secţiei penale, jud. Anton Pandrea, preşedintele Secţiei civile şi de proprietate intelectuală, jud. Lavinia Curelea, preşedintele Secţiei de contencios administrativ şi fiscal, jud. Gabriela Victoria Bîrsan, preşedintele Secţiei comerciale, jud. dr. Adrian Bordea, precum şi reprezentanţii Uniunii Naţionale a Barourilor din România: preşedintele Uniunii Naţionale a Barourilor din România, avocat Gheorghe Florea, vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Barourilor din România, avocat Mircea Petre Stănculescu, vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Barourilor din România, avocat Ionel Haşotti, decanul Baroului Bucureşti, avocat Ilie Iordăchescu, prodecanul Baroului Bucureşti, avocat Alexandru De Herbay şi avocat Ion Lazăr, consilier în cadrul Baroului Bucureşti.

Problemele puse în discuţie au vizat:

– asigurarea asistenţei juridice din oficiu în cauzele penale în condiţii de calitate, precum şi stabilirea unor onorarii corespunzătoare pentru aceste prestaţii, care să stimuleze prezentarea avocaţilor din oficiu la solicitările instanţei;

– facilitarea accesului la jurisprudenţa actualizată a instanţei supreme;

– asigurarea unui spaţiu corespunzător pentru avocaţi în incinta instanţei supreme;

– asigurarea funcţionării la parametrii corespunzători a sistemului informatic ECRIS 4 pentru ca avocaţii aleşi să poată consulta documentele din dosar, în format electronic, pe baza atribuirii unui user şi a unei parole pe durata judecării cauzei;

– posibilitatea organizării unor întâlniri comune magistraţi – avocaţi, având ca scop formarea profesională din perspectiva intrării în vigoare a noilor coduri;

– luarea unor măsuri administrative de natură să asigure fluidizarea soluţionării cauzelor, precum şi adoptarea unui comportament adecvat atât de către magistraţi cât şi de avocaţi, de natură să întărească încrederea publică în integritatea şi imparţialitatea autorităţii judecătoreşti.

Sursa: ICCJ