Decizia 2/2011 emisa de Colegiul Medicilor din Romania aproba Regulamentul de organizare si functionare a comisiilor de specialitate ale Consiliului national al Colegiului Medicilor din Romania. Decizia 6/2010 emisa de Colegiul Medicilor din Romania se abroga.

 Timp de 14 zile puteti testa GRATUIT tot continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie

DECIZIE Nr. 2/2011
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a comisiilor de specialitate ale Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România

M.Of. nr. 184 din 16.03.2011

În temeiul art. 406 şi 431 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 40 alin. (3) din Statutul Colegiului Medicilor din România, adoptat prin Decizia Adunării generale a Colegiului Medicilor din România nr. 3/2005 privind adoptarea Statutului şi a Codului de deontologie medicală ale Colegiului Medicilor din România, cu modificările şi completările ulterioare,

Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România decide:

Art. 1

Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiilor de specialitate ale Colegiului Medicilor din România, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.

Art. 2

Membrii comisiilor consultative ale Colegiului Medicilor din România, precum şi ai comisiilor de lucru şi departamentelor Colegiului Medicilor din România vor duce la îndeplinire prevederile prezentei decizii.

Art. 3

La data intrării în vigoare a prezentei decizii se abrogă Decizia Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România nr. 6/2010 privind componenţa comisiilor de specialitate ale Colegiului Medicilor din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 367 din 3 iunie 2010, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 4

Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Colegiului Medicilor din România,

Vasile Astărăstoae

ANEXĂ
REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a comisiilor de specialitate ale Colegiului Medicilor din România

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1

Comisiile de specialitate ale Colegiului Medicilor din România funcţionează în regim permanent drept comisii de consultanţă specifică de specialitate, coordonate de Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România.

Art. 2

Comisiile de specialitate ale Colegiului Medicilor din România îşi îndeplinesc funcţia de consultanţă la solicitarea comisiilor şi/sau a departamentelor de lucru (executive) ale Colegiului Medicilor din România şi au atribuţiile precizate în prezentul regulament.

Art. 3

Membrii comisiilor de specialitate ale Colegiului Medicilor din România se supun prevederilor referitoare la confidenţialitate şi conflictul de interese prevăzute în prezentul regulament.

Art. 4

La nivelul Colegiului Medicilor din România funcţionează următoarele comisii de specialitate:

1. Comisia de alergologie şi imunologie

2. Comisia de anatomie patologică

3. Comisia de anestezie şi terapie intensivă

4. Comisia de bioetică

5. Comisia de boli infecţioase

6. Comisia de cardiologie

7. Comisia de chirurgie cardiovasculară

8. Comisia de chirurgie generală

9. Comisia de chirurgie infantilă

10. Comisia de chirurgie plastică şi microchirurgie

11. Comisia de chirurgie toracică

12. Comisia de dermatovenerologie

13. Comisia de diabet şi boli metabolice

14. Comisia de endocrinologie

15. Comisia de farmacologie clinică şi toxicologie

16. Comisia de gastroenterologie

17. Comisia de genetică medicală

18. Comisia de geriatrie şi gerontologie

19. Comisia de hematologie şi transfuzii

20. Comisia de medicină de familie

21. Comisia de medicină de laborator

22. Comisia de medicină de urgenţă

23. Comisia de medicină internă

24. Comisia de medicină legală

25. Comisia de medicina muncii

26. Comisia de medicină sportivă

27. Comisia de nefrologie

28. Comisia de neurochirurgie

29. Comisia de neurologie

30. Comisia de obstetrică-ginecologie

31. Comisia de oftalmologie

32. Comisia de oncologie

33. Comisia de ortopedie şi traumatologie

34. Comisia de otorinolaringologie

35. Comisia de pediatrie

36. Comisia de pneumologie

37. Comisia de psihiatrie, psihologie

38. Comisia de radiologie, imagistică medicală

39. Comisia de recuperare, medicină fizică şi balneologie

40. Comisia de reumatologie

41. Comisia de sănătate publică

42. Comisia de urologie

Art. 5

Componenţa comisiilor de specialitate este aprobată de Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România, la propunerea Biroului executiv.

Art. 6

Problematica supusă analizei comisiilor de specialitate ale Colegiului Medicilor din România, precum şi rezoluţiile finale ale speţelor de la acest nivel nu sunt publice.

Art. 7

Comisiile de specialitate au următoarea componenţă: preşedinte, vicepreşedinte, 3 până la 20 de membri, secretar.

Art. 8

(1) Legătura Colegiului Medicilor din România cu comisiile de specialitate se face prin preşedinţii comisiilor.

(2) Opiniile exprimate în scris şi semnate de către preşedinţii comisiilor sunt considerate punct de vedere colectiv. În situaţii deosebite, preşedintele poate delega competenţa sa vicepreşedintelui comisiei.

Art. 9

Pentru îndeplinirea atribuţiilor, comisiile de specialitate obţin consensul prin consultare verbală, prin e-mail sau dezbatere directă în şedinţe de lucru ordinare convocate de preşedintele comisiei ori în şedinţe extraordinare solicitate de Biroul executiv al Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România.

Art. 10

În cazul participării la şedinţele convocate de Biroul executiv al Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România, cheltuielile de deplasare sunt suportate de Colegiul Medicilor din România.

CAPITOLUL II

Atribuţii

Art. 11

Comisiile de specialitate au următoarele atribuţii:

a) formulează opinii în legătură cu documentaţia trimisă de comisiile de lucru ale Colegiului Medicilor din România referitoare la avizarea unor acte cu conţinut profesional-ştiinţific din domeniul lor de specialitate;

b) formulează opinii profesionale necesare finalizării cercetării disciplinare ce se desfăşoară la nivelul Comisiei de jurisdicţie a Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România şi al Comisiei superioare de disciplină;

c) formulează opinii referitoare la realizarea obiectivelor de dezvoltare profesională ale medicilor, prin programe de educaţie medicală continuă, specializare, studii complementare, în scopul menţinerii şi îmbunătăţirii standardelor de calitate ale actului profesional, acces neîngrădit şi echitabil la titlurile şi gradele specifice profesiei, inclusiv analize de portofoliu de formare profesională în vederea recunoaşterii sau echivalării calificărilor efectuate în străinătate;

d) efectuează, la cererea Colegiului Medicilor din România, analize sau formulează propuneri pentru îmbunătăţirea legislaţiei în domeniul sanitar, având drept obiectiv introducerea unor mecanisme de evaluare şi asigurare a calităţii îngrijirilor medicale, cum ar fi: acreditare, standardizare, certificate de calitate, protocoale de practică profesională, dotare minimă etc.;

e) elaborează, analizează şi evaluează ghiduri şi protocoale de practică medicală în scopul adoptării lor;

f) propun sau analizează propuneri privitoare la numărul de locuri şi/sau de posturi necesar, anual, pentru a fi scos la concursul naţional de rezidentiat;

g) emit opinii competente profesional în domeniul lor de specialitate în ceea ce priveşte curriculumurile, tematicile, bibliografia aferente programelor de specializare prin rezidentiat, de pregătire pentru obţinerea atestatelor de studii complementare, precum şi pentru examenul de specialitate, grad profesional, obţinere de atestate, ocupare post, şefie de secţie etc.;

h) avizează solicitările şi criteriile de schimbare a specialităţii în cadrul rezidenţiatului, precum şi pentru obţinerea celei de a doua specialităţi;

i) îndeplinesc şi alte sarcini de consultanţă profesională atribuite de Colegiul Medicilor din România, în baza Statutului Colegiului Medicilor din România şi altor reglementări naţionale şi europene.

Art. 12

La solicitarea Colegiului Medicilor din România, comisiile de specialitate pot fi consultate şi în următoarele domenii:

a) elaborarea listelor minimale care conţin medicamentele specifice activităţii medicale pe tipuri de spitale;

b) elaborarea pachetului de servicii medicale de bază pe fiecare nivel al sistemului de asistenţă medicală;

c) aprobarea conţinutului materialelor de informare şi promovare.

Art. 13

Membrii comisiilor de specialitate au următoarele obligaţii:

a) să participe la şedinţele convocate;

b) să participe la îndeplinirea atribuţiilor specifice fiecărei comisii;

c) să argumenteze propunerile şi recomandările făcute;

d) să păstreze confidenţialitatea celor dezbătute;

e) să se abţină de la deliberare şi votare când au un interes personal şi să înştiinţeze comisia despre aceasta;

f) să răspundă în scris la solicitările Biroului executiv şi/sau ale departamentelor de specialitate, în termenul precizat de Colegiul Medicilor din România sau în maximum 15 zile. În caz de nerespectare a acestor termene, Biroul executiv îşi rezervă dreptul de a propune Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România schimbarea componenţei comisiei respective.

g) să ofere rezultatul deliberării numai Biroului executiv sau departamentelor Colegiului Medicilor din România de la care au primit solicitarea, şi nu direct solicitanţilor.

Art. 14

Comisiile de specialitate pot solicita materiale documentare şi date în legătură cu problemele în lucru de la departamentul care a formulat solicitarea.

Art. 15

Realizarea atribuţiilor prevăzute la art. 11 lit. b) se va face după următoarea procedură:

– Solicitarea Comisiei de jurisdicţie sau a Comisiei superioare de disciplină către comisia de specialitate se va face în scris, prin corespondenţă cu confirmare de primire, menţionându-se clar aspectele asupra cărora se solicită opinia medicală de specialitate.

– Solicitarea va fi însoţită de copia dosarului disciplinar, care va fi numerotat şi sigilat.

– Medicul care va formula punctul de vedere va fi ales dintre membrii comisiei de specialitate de către preşedintele respectivei comisii, astfel încât se va realiza o repartiţie egală a cazurilor între membrii comisiei.

– Medicul solicitat va formula opinia medicală de specialitate în termen de 15 zile.

– În situaţia în care medicul respectiv se află în imposibilitate de a formula răspunsul solicitat, va informa preşedintele comisiei de specialitate despre aceasta, făcând dovada în acest sens, caz în care este nominalizată altă persoană să efectueze lucrarea.

– În situaţia în care Comisia de jurisdicţie/Comisia superioară de disciplină nu va primi lucrarea în termenul prevăzut la lit. d), va reveni cu adresă în acest sens.

– Dacă lucrarea nu va fi efectuată şi nu există niciun motiv adus la cunoştinţa preşedintelui comisiei de specialitate de către membrul căruia i s-a repartizat cazul, Comisia de jurisdicţie/Comisia superioară de disciplină va sesiza Biroul executiv al Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România, care va solicita biroului executiv al colegiului teritorial al cărui membru este medicul să se autosesizeze pentru atragerea răspunderii disciplinare a acestuia.

Timp de 14 zile puteti testa GRATUIT tot continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie