Pentru a contracara escaladarea acestui fenomen, asiguratorii investesc mai mult in resurse umane si in IT. La nivel mondial, 14% din totalul daunelor inregistrate pot fi catalogate drept inselaciuni.

Fenomenul a luat amploare, iar in cazul unora dintre companii nivelul incercarilor de frauda din partea clien­tilor a crescut cu peste 50%.

Pentru a contracara marirea numa­rului acestor tentative, asiguratorii au investit mai mult in resurse umane si pe partea informatica. „Fraudele dovedite au cres­cut anul trecut cu pana la 60% la Generali fata de 2009. Pentru a contracara aceste feno­mene am investit mai mult in IT si am pus un mai mare accent pe partea de re­surse umane. Pe segmentul Casco, frau­de­le sunt mult mai usor de realizat. Totusi, pe RCA sunt multe meto­de inven­tive, dar este mai dificil, pentru ca sunt implicate mai multe parti”, a precizat Madalin Rosu, sef departament Daune la Generali Asigurari. Acesta spune ca nu exista o metoda des intalnita pentru fraudare si ca in zona daunelor totale se apeleaza, de obicei, la persoane specia­lizate.

Sursa: Tot articolul poate fi citit in Financiarul