Ordinul nr. 23/2011 – pentru aprobarea Regulamentului privind organizareaa functionarea si atributiile Comitetului strategic pentru sprijinirea si evaluarea activitatii Directiei generale anticoruptie a produs abrogarea Ordinului 540/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, functionarea si atributiile Comitetului strategic pentru sprijinirea activitatii Directiei generale anticoruptie.

Toate textele integrale al actelor normative dar si intreaga legislatie consolidata a Romaniei, pot fi accesate gratuit, timp de 14 zile, in aplicatia Legalis 2.0.

Prezentam continutul actului modificator, asa cum a fost acesta publicat.

ORDIN Nr. 23/2011

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Comitetului strategic pentru sprijinirea şi evaluarea activităţii Direcţiei generale anticorupţie
M.Of. nr. 104 din 9.2.2011

Având în vedere dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 120/2005 privind operaţionalizarea Direcţiei generale anticorupţie din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 383/2005,

în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin:

Art. 1
Se aprobă Regulamentul privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Comitetului strategic pentru sprijinirea şi evaluarea activităţii Direcţiei generale anticorupţie, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2
Direcţia generală anticorupţie şi celelalte instituţii/structuri ale Ministerului Administraţiei şi Internelor vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3
La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 540/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Comitetului strategic pentru sprijinirea activităţii Direcţiei generale anticorupţie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 557 din 23 iulie 2008.

Art. 4
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul administraţiei şi internelor,

Constantin-Traian Igaş

ANEXĂ
REGULAMENT
privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Comitetului strategic pentru sprijinirea şi evaluarea activităţii Direcţiei generale anticorupţie

Art. 1
(1) Se înfiinţează Comitetul strategic pentru sprijinirea şi evaluarea activităţii Direcţiei generale anticorupţie, organism consultativ fără personalitate juridică, denumit în continuare Comitet.

(2) Comitetul se organizează şi funcţionează în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare M.A.I.

Art. 2
(1) Rolul Comitetului este de a sprijini activitatea Direcţiei generale anticorupţie, denumită în continuare D.G.A., precum şi de a formula recomandări cu privire la direcţiile de acţiune şi de dezvoltare ale activităţii acestei unităţi.

(2) Pot face obiectul evaluării efectuate de către Comitet orice date privind activitatea de prevenire şi combatere a corupţiei, cu excepţia celor cu caracter clasificat.

Art. 3
(1) În îndeplinirea rolului său, Comitetul are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:

a) sprijină activitatea de prevenire şi combatere a corupţiei în rândul personalului M.A.I., prin identificarea măsurilor necesare, folosindu-se experienţa membrilor săi în acest domeniu, fără a aduce atingere atribuţiilor organelor judiciare;

b) sprijină D.G.A. în identificarea factorilor de risc în domeniul prevenirii şi combaterii corupţiei în cadrul M.A.I., precum şi a evoluţiei acestora;

c) analizează şi evaluează situaţiile obiective şi subiective de natură a îmbunătăţi activităţile D.G.A. şi formulează propuneri şi recomandări în acest sens organelor abilitate;

d) evaluează modul de implementare a acţiunilor de prevenire a corupţiei desfăşurate la nivelul structurilor M.A.I. şi propune conducerii D.G.A. măsuri concrete pentru eficientizarea acestora;

e) formulează recomandări cu privire la elaborarea planurilor sectoriale ale M.A.I. în domeniul prevenirii şi combaterii corupţiei;

f) sprijină dezvoltarea instituţională şi funcţionarea D.G.A., prin furnizarea de către membrii săi de date şi informaţii necesare activităţii acestei unităţi;

g) face propuneri pentru proiectele de acte normative privind îmbunătăţirea activităţii D.G.A., pe care le prezintă acestei unităţi în vederea promovării conform procedurii legale;

h) face propuneri privind armonizarea cadrului normativ intern cu instrumentele juridice internaţionale nou-adoptate cu privire la prevenirea şi combaterea corupţiei;

i) analizează rezultatul unor studii şi cercetări privind cauzele şi condiţiile care determină sau favorizează faptele de corupţie.

(2) Membrii Comitetului pot efectua vizite de documentare a activităţii D.G.A. în teritoriu, înştiinţând cu cel puţin o zi înainte conducerea D.G.A. Concluziile desprinse în urma acestor vizite se prezintă plenului Comitetului, însoţite de propuneri de îmbunătăţire a activităţii D.G.A.

(3) Comitetul elaborează anual un raport de evaluare, care se pune la dispoziţia publicului, din oficiu, prin publicarea pe paginile de web ale M.A.I. şi D.G.A., sens în care din cuprinsul acestuia se elimină informaţiile exceptate de la accesul liber al cetăţenilor, potrivit Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 4
(1) Comitetul se compune din următorii membri permanenţi:

a) secretarul de stat şef al Departamentului ordine şi siguranţă publică;

b) secretarii de stat care coordonează domeniul administraţiei publice;

c) secretarul general;

d) şeful Departamentului Schengen;

e) directorul general al Direcţiei generale anticorupţie;

f) directorul general al Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internă;

g) directorul general al Corpului de control al ministrului;

h) directorul general al Direcţiei generale audit intern;

i) directorul general al Direcţiei generale juridice;

j) directorul general al Direcţiei generale management resurse umane;

k) inspectorul general al Inspectoratului General al Jandarmeriei Române;

l) inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei Române;

m) inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră;

n) inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă;

o) rectorul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“;

p) preşedintele Corpului Naţional al Poliţiştilor;

q) preşedintele Sindicatului Naţional al Poliţiştilor şi Personalului Contractual (S.N.P.P.C.) din M.A.I.;

r) directorul Centrului de Psihosociologie al M.A.I.;

s) câte un reprezentant al următoarelor organizaţii neguvernamentale reprezentative în domeniu: Asociaţia Română pentru Transparenţă, Societatea Academică Română, Asociaţia pentru Implementarea Democraţiei, respectiv Asociaţia „George C. Marshall“ – România.

(2) Calitatea de invitaţi permanenţi ai preşedintelui de şedinţă o au: reprezentantul Comisiei Europene la Bucureşti, reprezentanţii ambasadelor Marii Britanii, Germaniei, Suediei, Olandei, Finlandei, Franţei, Spaniei, precum şi reprezentantul ambasadei statului care asigură preşedinţia în exerciţiu a Uniunii Europene.

Art. 5
(1) Preşedintele de şedinţă şi/sau oricare dintre membrii Comitetului pot invita, în funcţie de ordinea de zi a reuniunii, şefi ai instituţiilor/structurilor din MAI, reprezentanţi ai Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, ai Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi ai altor autorităţi şi instituţii publice cu atribuţii în domeniul prevenirii şi combaterii corupţiei, precum şi reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale având ca domeniu de activitate desfăşurarea de acţiuni pentru prevenirea şi combaterea corupţiei.

(2) Propunerile privind invitaţii se aduc la cunoştinţa preşedintelui de şedinţă cu cel puţin 24 de ore înaintea reuniunii.

(3) Persoanele prevăzute la alin. (1) pot participa la lucrările Comitetului cu rol consultativ.

Art. 6
(1) Comitetul se întruneşte în şedinţe, semestrial sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea ministrului administraţiei şi internelor, a preşedintelui de şedinţă ori a oricăruia dintre membri, fiind valabil constituit prin prezenţa a jumătate plus unu din numărul total al membrilor.

(2) Şedinţele Comitetului sunt conduse de preşedintele de şedinţă, ales în şedinţa anterioară prin votul a jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi.

(3) Preşedintele de şedinţă îşi exercită prerogativele din momentul alegerii sale.

(4) În lipsa preşedintelui de şedinţă la începutul dezbaterilor, membrii prezenţi vor alege prin vot un alt preşedinte de şedinţă.

(5) Ministrul administraţiei şi internelor prezidează şedinţele Comitetului la care participă.

Art. 7
Şedinţele Comitetului se desfăşoară, de regulă, pe baza unei ordini de zi conţinând propuneri ale membrilor Comitetului.

Art. 8
Convocarea membrilor Comitetului se face prin grija secretariatului acestuia, cu cel puţin 5 zile înaintea datei la care urmează să se desfăşoare şedinţa. Cu această ocazie, preşedintelui de şedinţă şi fiecărui membru li se predă o mapă ce conţine ordinea de zi şi, după caz, documentele aferente fiecărui punct inclus pe ordinea de zi.

Art. 9
(1) Discuţiile şi propunerile Comitetului se consemnează într-un proces-verbal, întocmit de secretariatul Comitetului.

(2) Procesul-verbal al şedinţei se transmite, prin grija secretariatului Comitetului, în copie, fiecărui membru al Comitetului şi se publică pe pagina web a D.G.A., în condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (3).

Art. 10
(1) Secretariatul Comitetului este asigurat de D.G.A., prin persoanele desemnate de directorul general prin dispoziţie zilnică.

(2) Secretariatul Comitetului are următoarele atribuţii:

a) convoacă toţi membrii Comitetului la data şi locul stabilite pentru desfăşurarea lucrărilor;

b) face cunoscută membrilor Comitetului ordinea de zi a fiecărei şedinţe, pe care o elaborează pe baza propunerilor formulate de aceştia;

c) sprijină Comitetul în evaluarea gradului de punere în aplicare a propunerilor/recomandărilor adoptate;

d) asigură tehnoredactarea documentelor întocmite de Comitet în exercitarea atribuţiilor stabilite prin prezentul regulament;

e) acordă sprijin membrilor Comitetului în efectuarea vizitelor în teritoriu de documentare a activităţii D.G.A.

Art. 11
La şedinţele Comitetului participă numai preşedintele de şedinţă, membrii permanenţi, invitaţii permanenţi şi persoanele prevăzute la art. 5 şi la art. 10 alin. (1).

Art. 12
Cu aprobarea preşedintelui de şedinţă, la lucrările Comitetului pot fi invitaţi reprezentanţi ai mass-media.