Marile case de productie sunt fortate sa-si regandeasca modelul afacerilor, dupa declinul de 31% al vanzarilor totale in perioada 2004-2010.

Descarcarea melodiilor in format digital a ramas si in 2010 sursa do­mi­nanta a veniturilor digitale, desi sunt si analisti care sunt de parere ca des­carcarea de muzica semnaleaza moartea albumelor in format fizic. Potrivit IFPI,  consumatorii din intreaga lume folosesc media digital, utilizand noi dispozitive si atragand astfel „revolutionarea” mu­zicii digitale. Ca raspuns la noile cerinte ale acestora, casele de discuri si-au rein­ventat afacerile inovand  modele axate pe digital. Noile generatii de smart­phone-uri si aplicatii au facut posibila dezvoltarea  mai multor servicii dispo­nibile pe mai multe dispozitive, fapt ce a impulsionat cresterea popularitatii descarcarii de muzica.

Totusi, amploarea fenomenului pirateriei digitale de muzica a contribuit substantial la eroziunea dramatica a veniturilor industriei in ultimii ani, noteaza IFPI, mentionand ca Brazilia si Spania sunt in topul tarilor cu cel mai mare numar de utilizatorii de internet activi, respectiv 45% si 44%,  ce acceseaza servicii neautorizate, respectiv piratate. Vanzarile de muzica din Spania au scazut cu aproximativ 55% intre 2005-2010, o rata de declin peste media globala, doar anul trecut inregistrand -22%. In prezent, guvernul spaniol incearca sa ia masuri pentru combaterea extinderii pirateriei. Franta a promulgat inca de anul trecut o lege antipiraterie, iar cei care o incalca in mod repetat risca amenzi sau supendarea internetului pentru cel putin un an. Piata franceza de muzica a scazut cu 2,7% in 2009, in primele 10 luni din 2010 incasarile din muzica franceza punctand un declin de doar 2%, reflectand o crestere a venitu­rilor digitale de 14% si o scadere de 5% a vanzarilor pe suport fizic. Pentru a veni in sprijinul industriei muzicale franceze, a fost introdus un proiect condus de gu­vernul francez numit „Carte Musique”, ce le ofera persoanelor cu varste cu­prinse intre 12 si 25 de ani opor­­tunitatea de a achizitiona in schim­bul unui card de 25 de euro melo­dii in valoare de 50 de euro, muzica disponi­bila pe o serie de servicii digitale.

Sursa: Financiarul