Unele siteuri iși umfla artificial audiența și, astfel, iși cresc incasarile din publicitate, apeland la diverse trucuri situate mai mult sau mai puțin in zona practicilor oneste. Pierd nu doar competitorii corecți, ci și cititorii și advertiserii.
Pe 28 aprilie 2010, wall-street.ro avea sub 47.000 de vizitatori unici (numarul de calculatoare care acceseaza, o data sau de mai multe ori, o adresa web intr-un anumit interval de timp). Un numar perfect asortat cu audiența ultimelor luni. Doua zile mai tarziu, ajunsese la aproape 260.000 de vizitatori unici, iar pe 2 mai (o zi de duminica!) a depașit fulminantul nivel de 357.000, ajungand pe locul doi in Romania, dupa hi5.com. Dupa inca doua zile, traficul s-a intors la valori normale: 41.000 de „unici” in data de 4 mai.
Interesante erau și sursele traficului: Turcia și Columbia (de unde au provenit cate 32.000 de „unici”), Romania (24.000), Vietnam și Peru (cate 20.000), Thailanda și Egipt (cu cate 18.000) și lista ar putea continua. Mihai Seceleanu, CEO al Internet Corp, proprietarul wall-street.ro, explica, la acea data, pe blogul lui Dragoș Stanca, ce se intamplase. „Am supradimensionat din greșeala (cu un ordin de marime) niște costuri pe click și niște bugete de promovare, ceea ce ne-a dat o expunere foarte buna și click-uri/unici pe masura. Din pacate, am facut asta chiar inainte de a pleca din țara in vacanța, fara sa mai pot verifica lucrurile ca de obicei. Cel mai nasol lucru este ca tocmai am aflat costul acestei erori: peste 70.000 de dolari in trei zile”, afirma el.

Sursa:  www.capital.ro