Prin DCC nr. 503/2010 s-a constatat neconstitutionalitatea prevederilor art. 48 alin. (17) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si pentru modificarea si completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, a Legii administratiei publice locale nr. 215/2001 si a Legii nr. 393/2004 privind Statutul alesilor locali sunt neconstitutionale.
Pe rol s-a aflat solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 48 alin. (17), art. 29 alin. (5) independent si in conexiune cu art. 48 si art. 31 raportat la art. 30 din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si pentru modificarea si completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, a Legii nr. 215/2001 a administratiei publice locale si a Legii nr. 393/2004 privind Statutul alesilor locali, exceptie ridicata de Remus Florinei Cernea in dosarul nr. 1/APCD/2010 al Tribunalului Bucuresti, Sectia a III-a civila.
In opinia autorului exceptiei, textul legal mentionat anuleaza dreptul de a fi ales, reglementat de art. 37 din Constitutie, prin aceea ca elimina candidatii independenti din cursa pentru alegerile parlamentare partiale. Este firesc ca legislatia sa prevada anumite conditii, cu caracter restrictiv, pentru exercitarea in concret a acestui drept, dar este contrar Legii fundamentale si actelor juridice internationale in aceasta materie ca o anumita categorie de candidati, acceptata la alegerile generale, sa fie exclusa legal si de la bun inceput din etapa alegerilor partiale. in ceea ce priveste dispozitiile art. 29 alin. (5) din Legea nr. 35/2008, prin care se instituie obligatia ca, la depunerea candidaturilor, fiecare candidat sa faca dovada constituirii unui depozit in valoare de 5 salarii minime brute pe tara, sustine ca acestea contin o conditie mult prea restrictiva, avand in vedere ca nivelul acestui depozit este, pentru nivelul economic al tarii noastre, foarte ridicat, comparativ cu alte state europene. Mai mult, dat fiind modul de atribuire a mandatelor, reglementat de art. 48 din aceeasi lege, aceasta cerinta opereaza discriminari pe criterii de avere, avantajand partidele politice in detrimentul candidatilor independenti. Restrictia legala nu este rezonabila si nici proportionala si nu urmareste un scop legitim, astfel incat sa fie justificata in lumina cerintelor impuse de jurisprudenta in materie a Curtii Europene a Drepturilor Omului.

CURTEA CONSTITUTIONALA
in numele legii
DECIDE:

1. Admite exceptia de neconstitutionalitate ridicata de Remus Florinei Cernea in dosarul nr. 1/APCD/2010 al Tribunalului Bucuresti — Sectia a III-a civila si constata ca dispozitiile art. 48 alin. (17) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si pentru modificarea si completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, a Legii nr. 215/2001 a administratiei publice locale si a Legii nr. 393/2004 privind Statutul alesilor locali sunt neconstitutionale.
2. Respinge, ca neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 alin. (5) si ale art. 30 din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si pentru modificarea si completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, a Legii nr. 215/2001 a administratiei publice locale si a Legii nr. 393/2004 privind Statutul alesilor locali, exceptie ridicata de acelasi autor in acelasi dosar al aceleiasi instante de judecata.