“Omul potrivit la locul potrivit!” Aceasta pare a fi deviza companiilor in 2010, care au inceput sa puna din nou accent pe pregatirea profesionala a propriilor angajati. Dupa un an 2009 in care bugetele pentru training au fost diminuate sau, in cel mai bun caz, inghetate, si in care au dat afara din salariati, in acest an angajatorii incearca sa-si formeze din nou echipe competitive, formate din personal cat mai calificat.
Pe primele locuri la training se afla vanzarile, managementul afacerii si leadership, sau relatiile cu clientii. Potrivit reprezentantilor firmelor din domeniu, companiile se arata din ce in ce mai interesate sa reia programele de pregatire a angajatilor, in conditiile in care in 2009 au inghetat orice buget in acest sens, piata de training inregistrand o scadere cu 50% fata de anul anterior.  
“Motivul principal al reluarii pregatirii angajatilor este acela ca in 2009 s-a simtit lipsa unor programe de training pentru angajati, lipsa care s-a tradus intr-o motivatie mai scazuta, atmosfera mai tensionata sau anosta la locul de munca si uneori chiar in scaderea unor rezultate, datorata nu doar crizei, ci si lipsei de abilitati ale angajatilor, in special in vanzari, servicii cu clientii sau leadership”, a explicat, Adriana Boscanici, managing partner la Trainart, firma care ofera programe de pregatire profesionala, membra a HR Club.

Sursa: www.incont.ro