Conform noilor dispozitii, conducatorii auto care depasesc viteza legala nu vor mai fi scutiti de penalitati

Comisia pentru transport a adoptat marti un raport menit sa faciliteze aplicarea transfrontaliera a normelor în domeniul sigurantei rutiere. Unul din obiectivele raportului este înjumatatirea numarului de accidente mortale – de la 54000 la 27000 – înregistrate în 2001 si 2010.

În prezent, doar o mica parte din conducatorii auto europeni, care comit accidente rutiere în strainatate sunt supusi unor penalitati.

Comisia Europeana a atentionat ca cele mai multe accidente datorate vitezei au loc pe teritoriile altor state membre decât statul de rezidenta al soferilor. De asemenea, membrii comisiei considera ca situatia curenta este discriminatorie fata de rezidentii statului unde are loc accidentul, întrucât acestia sunt într-adevar supusi unor penalitati.

Patru infractiuni majore vizate

Deputatii europeni au cazut de acord asupra celor patru infractiuni majore care reprezinta cauzele a 75% din decesele si accidentele rutiere din Uniunea Europeana: depasirea vitezei maxime admise, conducerea in stare de ebrietate, neutilizarea centurii de siguranta si nerespectarea culorii rosii a semaforului.

Raportul doamnei Inés Ayala Sender (Grupul Socialist din Parlamentul European, Spania) face referire la: crearea unei retele electronice comunitare care sa permita schimbul de informatii dintre statele membre.

 

Armonizarea metodelor utilizate de catre statele membre in controlul rutier

Notificarea persoanei care a comis infractiunea ca, in caz de neplata, refuzul poate fi transmis autoritatii centrale a statului de resedinta pentru executarea deciziei de sanctiune.

Facilitarea metodelor de plata prin sistemul bancar transfrontalier si protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, pentru a evita permeabilitatea acestora catre alte baze de date.

Doamna Ines Ayala Sender a declarat ca „prin prezenta directiva, dorim sa oferim autoritatilor statelor membre o posibilitate pentru a spori masurile punitive”.

Traficul rutier in Europa

Gradul de siguranta rutiera difera foarte mult de la o tara europeana la alta. Traficul rutier este cel mai periculos in Grecia si in tarile din Europa Centrala si de Est. Spre exemplu, procentul deceselor si accidentelor rutiere este mult mai ridicat in Letonia, Lituania si Estonia, în comparatie cu Suedia si Olanda, care sunt considerate printre cele mai sigure tari din punct de vedere al traficului rutier din Europa. Franta si Portugalia au înregistrat progrese in acest sens, reducând accidentele si decesele cu 40% fata de 2001.

Uniunea Europeana va sarbatori a doua zi a sigurantei rutiere la data de 13 octombrie 2008, in Paris.

Sursa:Juridice.ro