În Monitorul Oficial nr. 607 din 14 august a.c. a fost publicat Ordinul nr. 4315/2014 al Ministerului Educaţiei Naţionale pentru aprobarea Metodologiei privind evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de către inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic.


Citește acum cele mai noi volume din Raftul Legalis® – Noul Cod penal și Noul Cod de procedură penală


În extras

Art. 1

Metodologia privind evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic, numită în continuare Metodologie, reglementează procedura de evaluare a activităţii manageriale desfăşurate de inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic.

Art. 2

(1) Ministerul Educaţiei Naţionale realizează, anual, începând cu 1 septembrie, evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de persoanele care, în anul şcolar precedent, au ocupat o funcţie de conducere la nivelul inspectoratului şcolar/casei corpului didactic.

(2) Evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic se realizează pe baza fişelor de (auto)evaluare prevăzute în anexele nr. 1,2 şi 3, care fac parte integrantă din prezenta metodologie, şi se finalizează cu acordarea unui calificativ.

(3) Calificativul se acordă în urma evaluării perioadei în care persoanele respective au exercitat funcţia de conducere la nivelul inspectoratului şcolar/casei corpului didactic.

(4) Dacă o persoană a ocupat, pe parcursul unui an şcolar, mai multe funcţii de conducere în inspectoratul şcolar sau în casa corpului didactic, evaluarea se realizează distinct pentru activitatea managerială desfăşurată în fiecare dintre funcţiile respective şi se finalizează cu acordarea unui punctaj distinct pentru fiecare din perioadele în care a ocupat funcţiile de conducere respective.

(5) Calificativul se poate valorifica ulterior de către persoana căreia i s-a acordat, raportat la natura activităţii pentru care i se solicită.

(6) Ministrul educaţiei naţionale poate dispune evaluarea activităţii manageriale a persoanelor care ocupă funcţii de conducere în inspectoratele şcolare/casele corpului didactic şi pe parcursul anului şcolar.

Art. 3

Evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic se realizează în următoarele etape:

a) autoevaluarea activităţii manageriale, realizată de fiecare persoană care ocupă o funcţie de conducere în inspectoratele şcolare/casele corpului didactic, pe baza fişei de autoevaluare şi a raportului argumentativ pentru punctajul acordat în fişa de autoevaluare;

b) evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic, realizată de către comisiile de evaluare.

Art. 4

Pentru fiecare etapă de evaluare prevăzută în prezenta metodologie pot fi luate în considerare rezultate ale altor evaluări externe din perioada analizată prin inspecţie şcolară, evaluare instituţională etc., dacă acestea există şi sunt corelate cu atribuţii din fişa postului persoanei evaluate.

Art. 5

(1) Inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic completează fişa de (auto)evaluare şi elaborează un raport argumentativ, motivând punctajele pe baza documentelor justificative anexate.

(2) Inspectoratul şcolar anunţă, în scris, persoanele care au ocupat o funcţie de conducere la nivelul inspectoratului şcolar/casei corpului didactic şi care, la data evaluării, nu mai deţin această funcţie de conducere, demararea procedurii de evaluare a activităţii manageriale, pentru perioada în care au ocupat funcţia de conducere respectivă.

(3) Pentru persoanele aflate în situaţia prevăzută la alin. (2), inspectoratul şcolar/casa corpului didactic, pe baza unor solicitări scrise depuse de către aceste persoane, va elibera, în termen de maximum 3 zile lucrătoare, copii conforme cu originalul după documentele solicitate, necesare motivării punctajelor acordate în fişa de (auto)evaluare şi elaborării raportului argumentativ.

(4) Dacă persoana evaluată se află în situaţia prevăzută la art. 2 alin. (6), nu este obligatorie completarea fişei de (auto)evaluare şi elaborarea raportului argumentativ.

(5) Fişele de (auto)evaluare şi rapoartele argumentative, în format letric, însoţite de un CD care conţine, scanate, documentele justificative pentru punctajele acordate indicatorilor de performanţă, se transmit la secretariatul Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolară naţională din Ministerul Educaţiei Naţionale până la data de 31 august.

(6) Inspectorii şcolari generali adjuncţi vor scana şi vor transmite, odată cu documentele justificative menţionate la alin. (5), şi fişele de post.