În Monitorul Oficial nr. 556 din 28 iulie a.c. a fost publicată Hotărârea nr. 79/2014 al Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind procedura de organizare şi desfăşurare a examenului sau concursului pentru dobândirea calităţii de notar stagiar, aprobat prin Hotărârea Consiliului Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România nr. 72/2013.


Descoperă Raftul Legalis® – cea mai flexibilă soluție de doctrină online


În extras
1. La articolul 4, literele a), b) şi d) ale alineatului (1) şi alineatul (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„a) cerere-tip de înscriere (anexa nr. 1), însoţită de un curriculum vitae în format Europass;

b) copii legalizate ale actelor de identitate eliberate de autorităţile române competente şi, după caz, ale actelor de stare civilă;

……….

d) copie legalizată după diploma de licenţă însoţită de foaia matricolă, respectiv suplimentul la diploma obţinută în România sau, după caz, adeverinţă din care să rezulte media examenului de licenţă şi media anilor de studii, iar în cazul obţinerii în altă ţară, copie legalizată după actul de studii echivalat şi recunoscut de autorităţile române;

……….

(3) Pentru obţinerea certificatului medical, candidatul are obligaţia de a se prezenta la Comisia de examinare medicală a judecătorilor, procurorilor, magistraţilor-asistenţi şi personalului asimilat acestora, precum şi a candidaţilor pentru admiterea în magistratură şi de a depune certificatul medical obţinut, sub rezerva respingerii cererii de înscriere. Detaliile cu privire la modul de prezentare la comisie şi obţinerea certificatului medical se vor pune la dispoziţia candidaţilor de către Cameră prin afişare la sediul Camerei şi pe pagina de internet a acesteia.“

2. La articolul 5, alineatele (2) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(2) În cazul în care membrii Colegiului director al Camerei sunt rude sau afini până la gradul al III-lea cu unul sau mai mulţi candidaţi, aceştia nu vor participa la şedinţa Colegiului director al Camerei, în locul lor fiind desemnaţi de către Colegiul director al Camerei, pentru derularea tuturor procedurilor prevăzute de prezentul regulament, alţi notari publici care nu se află în această situaţie. Dispoziţiile prezentului alineat se aplică în mod corespunzător şi membrilor Consiliului Uniunii în cazul şedinţei de validare a rezultatelor.

(5) Împotriva avizului negativ candidatul poate formula contestaţie la comisia pentru soluţionarea contestaţiilor formulate de cei respinşi la înscrierea la examen sau concurs, prevăzută de prezentul regulament, contestaţie pe care o va depune la Cameră în termen de două zile lucrătoare de la afişare, sub sancţiunea decăderii din acest drept. Hotărârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor este irevocabilă.“

3. La articolul 8, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„d) comisia de soluţionare a contestaţiilor împotriva notării lucrărilor, care va fi formată dintr-un cadru didactic universitar în specialitatea drept civil, care poate avea şi calitatea de notar public, de la una din facultăţile de drept acreditate din ţară şi 4 notari publici desemnaţi de Colegiul director al Camerei, din care unul este preşedintele comisiei, alţii decât cei nominalizaţi în celelalte comisii.

Comisia de soluţionare a contestaţiilor are atribuţiile prevăzute la art. 17 şi 22.

Preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor nu participă la notarea lucrărilor şi are ca atribuţii supravegherea desfăşurării activităţii comisiei, întocmind listele şi centralizatoarele prevăzute de prezentul regulament.“

4. La articolul 11, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Preşedintele examenului sau concursului va aduce la cunoştinţa candidaţilor că întreaga probă orală va fi înregistrată audiovideo. În acest sens, preşedintele, cu sprijinul personalului Camerei, va lua toate măsurile ce se impun în vederea înregistrării audiovideo a probei şi asigurării suportului tehnic necesar pentru păstrarea în bune condiţii a înregistrării. Suportul tehnic pe care se află stocată înregistrarea se va distruge, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, după trecerea unui termen de 30 de zile de la data susţinerii probei orale.“

5. La articolul 17, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Răspunsurile corecte împreună cu testul-grilă se vor afişa la expirarea timpului de examen sau concurs la sala de examen pentru consultare de către candidaţi, sens în care se va completa baremul de notare prevăzut în anexa nr. 16. Baremul se va afişa şi la sediul Camerei şi pe pagina de internet a acesteia.“

6. La articolul 17, după alineatul (2) se introduc patru noi alineate, alineatele (3)–(6), cu următorul cuprins:

„(3) În termen de maximum 24 de ore de la afişarea baremului de notare, candidaţii pot formula şi depune la Cameră contestaţie împotriva baremului. Dacă în acest termen nu se formulează nicio contestaţie sau, după caz, nicio sesizare din partea comisiei de examinare, baremul de corectare rămâne definitiv.

(4) Contestaţiile sau, după caz, sesizările primite din partea comisiei de examinare se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor împotriva notării lucrărilor, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere, iar soluţia dată de către comisie este definitivă.

(5) În cazul în care în urma revizuirii baremului de către comisia de soluţionare a contestaţiilor împotriva notării lucrărilor se constată că unele subiecte excedează tematicii, acestea vor fi anulate, iar punctajul corespunzător întrebărilor anulate se va acorda tuturor candidaţilor. Comisia de soluţionare a contestaţiilor nu va putea modifica enunţul întrebărilor din testul-grilă.

(6) Baremul de notare stabilit de către comisia de soluţionare a contestaţiilor împotriva notării lucrărilor este definitiv şi se va afişa pe pagina de internet a Camerei.“