Publicat in M. Of. 190/2011, Ordinul 388/2011 aproba Normele procedurale interne privind achizitia publica de servicii hoteliere, campinguri si alte tipuri de cazare decat cea hoteliera si a serviciilor de restaurant si de servire a mancarii, pentru activitatile organizate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

Prezentam Ordinul 3888 asa cum poate fi acesta vizualizat in Biblioteca Juridica online Legalis 2.0:

Timp de 14 zile puteti testa GRATUIT tot continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie

ORDIN Nr. 3.888/2011

pentru aprobarea Normelor procedurale interne privind achiziţia publică de servicii hoteliere, campinguri şi alte tipuri de cazare decât cea hotelieră şi a serviciilor de restaurant şi de servire a mâncării, pentru activităţile organizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului

M.Of. nr. 190 din 18.03.2011

Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite prezentul ordin.

Art. 1

Se aprobă Normele procedurale interne privind achiziţia publică de servicii hoteliere, campinguri şi alte tipuri de cazare decât cea hotelieră şi a serviciilor de restaurant şi de servire a mâncării, pentru activităţile organizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 3

Direcţia generală economic, finanţe, resurse umane duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului,

Daniel Petru Funeriu

ANEXĂ
NORME PROCEDURALE INTERNE

privind achiziţia publică de servicii hoteliere, campinguri şi alte tipuri de cazare decât cea hotelieră şi a serviciilor de restaurant şi de servire a mâncării, pentru activităţile organizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului

CAPITOLUL I

Scop. Principii

Art. 1

Prezentele norme procedurale interne au drept scop stabilirea principiilor, cadrului general şi a procedurilor pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică de servicii, dintre cele menţionate în anexa nr. 2B la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv servicii hoteliere, de restaurant şi alte tipuri de cazare decât cea hotelieră, a căror valoare depăşeşte echivalentul în lei al 15.000 euro fără TVA, precum şi a căilor de atac al actului sau a deciziei autorităţii contractante care aplică aceste proceduri.

Art. 2

Principiile care stau la baza atribuirii contractului de achiziţie publică sunt:

a) nediscriminarea;

b) tratamentul egal, respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a criteriilor de selecţie şi a criteriilor pentru atribuirea contractului de achiziţie publică, astfel încât orice prestator de servicii să aibă şanse egale de a i se atribui contractul respectiv;

c) recunoaşterea reciprocă;

d) transparenţa, respectiv punerea la dispoziţia tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publică;

e) proporţionalitatea;

f) eficienţa utilizării fondurilor publice, respectiv folosirea sistemului concurenţial şi a criteriilor economice pentru atribuirea contractelor de achiziţii publice;

g) asumarea răspunderii.

CAPITOLUL II

Definiţii

Art. 3

În sensul prezentelor norme procedurale interne, următorii termeni se definesc astfel:

a) achiziţie publică – dobândirea, definitivă sau temporară, de către o persoană juridică, definită ca autoritate contractantă, a unor servicii, prin atribuirea unui contract de achiziţie publică;

b) autoritate contractantă – Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului – persoană juridică ce atribuie contractul de prestări de servicii hoteliere, alte tipuri de cazare decât cea hotelieră şi de restaurant, în urma aplicării procedurii prevăzute în prezentele norme procedurale interne;

c) prestator de servicii – persoana juridică ce asigură servicii hoteliere şi de restaurant, care dispune de baza materială necesară, sau persoana juridică ce asigură alte tipuri de cazare decât cea hotelieră şi de restaurant şi dispune de baza materială necesară;

d) contract de achiziţie publică – contract, încheiat în formă scrisă, între autoritatea contractantă şi prestator;

e) operator economic – ofertantul care participă la procedură şi căruia i se poate atribui contractul de achiziţie publică în urma aplicării procedurii prevăzute în prezentele norme procedurale interne;

f) contract de servicii – contract de achiziţie publică ce are ca obiect prestarea unuia sau mai multor servicii;

g) ofertant – oricare prestator care furnizează pachetul de servicii solicitat şi care a depus oferta;

h) ofertă – documentaţie care cuprinde propunerea tehnică, propunerea financiară şi orice formulare sau documente solicitate în documentaţia de atribuire;

i) propunere tehnică – document al ofertei elaborat pe baza cerinţelor din caietul de sarcini stabilite de autoritatea contractantă;

j) propunere financiară – document al ofertei prin care se furnizează informaţiile cerute prin documentaţia de atribuire cu privire la preţ, tarif, alte condiţii financiare şi comerciale;

k) garanţie pentru participare – depozit valoric, titluri de credit sau alte forme de garanţie acceptate de către autoritatea contractantă, puse la dispoziţia autorităţii contractante de către ofertant, înainte de deschiderea ofertei;

l) fonduri publice – sume alocate instituţiei din bugetul de stat, din fonduri structurale sau rezultate din angajamente internaţionale ale Guvernului României;

m) căi de atac – contestaţiile sau acţiunile în justiţie împotriva unor acte sau decizii invocate ca nelegale şi prin care se solicită suspendarea, corectarea, repetarea, revocarea, modificarea sau anularea unui act, a unei decizii sau a unei proceduri aplicate de către autoritatea contractantă;

n) zi – zi calendaristică.

CAPITOLUL III

Procedura

Art. 4

(1) Autoritatea contractantă are dreptul de a aplica o selecţie internă de oferte, respectiv procedeul prin care solicită oferte de preţ, iar orice prestator interesat are dreptul de a depune oferta.

(2) Aceasta procedură presupune:

a) publicarea într-un mijloc de informare (de exemplu site-ul propriu) a anunţului privind organizarea cererii de oferte pentru achiziţia publică de servicii;

b) publicarea pe site-ul propriu a documentaţiei de atribuire a contractului de achiziţie publică de servicii, care va cuprinde: invitaţia de participare, caietul de sarcini, modele de formulare, model-propunere de contract;

c) posibilitatea descărcării de pe site-ul propriu al autorităţii contractante a documentaţiei de atribuire de către operatorii economici interesaţi să depună oferte;

d) întocmirea şi transmiterea răspunsurilor la întrebările formulate de către prestatorii interesaţi, în vederea clarificării unor elemente cuprinse în documentaţia de atribuire;

e) primirea şi înregistrarea pachetelor (coletelor) sigilate, care conţin ofertele şi documentele însoţitoare;

f) deschiderea ofertelor ce cuprind propunerile tehnice şi economice;

g) evaluarea ofertelor în funcţie de criteriile stabilite în documentaţia de atribuire;

h) stabilirea rezultatelor cererii de oferte: clasamentul final şi alocarea locurilor pe staţiuni;

i) comunicarea către toţi ofertanţii a rezultatului procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică;

j) încheierea contractului de achiziţie publică, după terminarea perioadei alocate contestaţiilor.

CAPITOLUL IV

Transparenţă şi publicitate. Anunţul de participare

Art. 5

Autoritatea contractantă are obligaţia de a publica pe site-ul propriu un anunţ care cuprinde toată documentaţia de atribuire a contractelor de servicii, conţinând în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele informaţii:

– numărul locurilor de cazare şi de servire a mâncării solicitate pentru acţiunile organizate, precum şi eventualele zone sau localităţi avute în vedere;

– durata sau termenul-limită de prestare a serviciilor;

– cerinţele minime de calificare, documente solicitate, caietul de sarcini, model de formulare şi orice alte informaţii referitoare la modul de întocmire a ofertei;

– criteriul de atribuire a contractului de achiziţie publică;

– nivelul minim-maximal al cantităţilor ce urmează a se achiziţiona;

– data-limită pentru depunerea ofertelor;

– adresa la care trebuie transmise/depuse ofertele;

– data, ora şi locul deschiderii ofertelor;

– alte informaţii, dacă este cazul.

CAPITOLUL V

Data-limită pentru depunerea ofertelor

Art. 6

(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili şi de a include în anunţul de participare la selecţia de oferte data-limită pentru depunerea ofertelor.

(2) Data-limită stabilită pentru depunerea ofertelor nu trebuie să fie mai devreme de 7 zile de la data publicării anunţului de participare.

Art. 7

Autoritatea contractantă are dreptul de a prelungi perioada stabilită ca dată-limită pentru depunerea ofertelor. În acest caz, autoritatea contractantă are obligaţia de a comunica noua dată de depunere, în scris, pe site-ul propriu, cu cel puţin 3 zile înainte de data-limită stabilită iniţial.

CAPITOLUL VI

Participarea la selecţia internă de oferte pentru atribuirea contractului de achiziţie publică

Art. 8

Orice prestator care furnizează pachetul de servicii solicitat, aşa cum a fost definit la art. 3 lit. c), are dreptul de a depune oferta, în condiţiile prezentelor norme procedurale interne, la selecţia internă de oferte şi de a participa, printr-un reprezentat împuternicit, la şedinţa de deschidere a ofertelor depuse pentru atribuirea contractului de achiziţie publică de servicii.

Art. 9

(1) Numărul de prestatori care au dreptul de a depune oferta este nelimitat.

(2) Mai mulţi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune candidatura sau oferta comună, fără a fi obligaţi să îşi legalizeze din punct de vedere formal asocierea.

(3) Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita ca asocierea să fie legalizată numai în cazul în care oferta comună este declarată câştigătoare şi numai dacă o astfel de măsură reprezintă o condiţie necesară pentru buna îndeplinire a contractului.

(4) Candidatul nu are dreptul, în cadrul aceleiaşi selecţii de oferte:

a) să participe la două sau mai multe asocieri de operatori economici;

b) să depună candidatura/oferta individuală şi o altă candidatură/ofertă comună;

c) să depună oferta individuală şi să fie nominalizat ca subcontractant în cadrul unei alte oferte.

(5) Întreprinderile afiliate au dreptul de a participa în cadrul aceleiaşi selecţii de oferte, dar numai în cazul în care participarea acestora nu este de natură să distorsioneze concurenţa.

(6) În sensul prevederilor alin. (5), prin întreprindere afiliată se înţelege orice subiect de drept:

a) asupra căruia un alt subiect de drept poate exercita, direct sau indirect, o influenţă dominantă; sau

b) care poate exercita o influenţă dominantă asupra altui subiect de drept; sau

c) care, ca urmare a asocierii cu un subiect de drept, se află sub influenţa dominantă a unui alt subiect de drept.

Art. 10

Autoritatea contractantă are obligaţia de a face cunoscute prestatorilor toate informaţiile referitoare la documentele pe care aceştia trebuie să le prezinte, precum şi orice alte modalităţi care urmează să fie utilizate în scopul verificării eligibilităţii, înregistrării capacităţii tehnice şi capacităţii economico-financiare a acestora.

CAPITOLUL VII

Eligibilitate, înregistrare, capacitate tehnică şi capacitate economico-financiară

Art. 11

Poate fi exclus din procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie publică, respectiv nu este eligibil, orice ofertant care se află în oricare dintre următoarele situaţii:

a) este în stare de faliment ori lichidare, afacerile îi sunt administrate de un judecător sindic sau activităţile sale comerciale sunt suspendate ori este într-o situaţie similară cu cele anterioare, reglementată prin lege;

b) face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una dintre situaţiile prevăzute la lit. a);

c) nu şi-a îndeplinit obligaţiile de plată exigibile a impozitelor şi taxelor către stat, precum şi a celorlalte contribuţii sociale obligatorii asigurării sociale, sănătate, şomaj etc.; vor fi consideraţi eligibili ofertanţii care au aprobată eşalonarea datoriilor către bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale de stat;

d) furnizează informaţii false în documentele prezentate;

e) a comis o gravă greşeală în materie profesională sau nu şi-a îndeplinit obligaţiile asumate printr-un alt contract de achiziţie publică, în măsura în care autoritatea contractantă poate aduce ca dovadă mijloace probante în acest sens.

Art. 12

Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita oricărui prestator să prezinte documente edificatoare care să dovedească o formă de înregistrare ca persoană juridică, în conformitate cu prevederile legale din România.

Art. 13

Ofertantul are obligaţia de a prezenta documentele cerute de autoritatea contractantă în documentaţia de atribuire, prin care dovedeşte capacitatea tehnică şi economico-financiară, precum şi de a permite verificarea de către autoritatea contractantă a capacităţilor sale materiale şi a sistemului de asigurare a calităţii serviciilor.

CAPITOLUL VIII

Documentaţia de atribuire. Conţinutul documentaţiei de atribuire

Art. 14

Autoritatea contractantă are obligaţia de a asigura întocmirea documentaţiei de atribuire, care trebuie să cuprindă cel puţin:

a) invitaţia de participare, care va cuprinde, fără a se limita la acestea, informaţii generale privind autoritatea contractantă, în special cu privire la adresă – inclusiv telefon, fax, e-mail, persoane de contact, mijloace de comunicare, instrucţiuni privind data-limită care trebuie respectate şi formalităţi care trebuie îndeplinite în legătură cu participarea la procedura de selecţie internă de oferte, cerinţele minime de calificare, precum şi documentele care urmează să fie prezentate de ofertanţi pentru dovedirea îndeplinirii criteriilor de calificare şi selecţie;

b) caietul de sarcini cuprinzând specificaţiile şi cerinţele tehnice solicitate pentru prestarea serviciilor;

c) instrucţiuni privind modul de elaborare şi de prezentare a propunerii tehnice şi financiare;

d) informaţii detaliate şi complete privind criteriul de atribuire aplicat pentru stabilirea ofertei câştigătoare;

e) instrucţiuni privind modul de utilizare a căilor de atac;

f) informaţii referitoare la clauzele contractuale obligatorii.

Art. 15

Autoritatea contractantă va publica pe site-ul propriu, în format electronic, întreaga documentaţie de atribuire.

Art. 16

(1) Caietul de sarcini conţine, în mod obligatoriu, specificaţii tehnice şi orice informaţie sau cerinţă necesară întocmirii de către ofertanţi a propunerilor tehnice şi calculării valorilor propunerilor financiare. Acestea definesc, după caz, caracteristici referitoare la nivelul calitativ, tehnic şi de performanţă.

(2) La întocmirea caietului de sarcini se vor respecta prevederile art. 35–38 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL IX

Dreptul de a solicita clarificări

Art. 17

(1) Orice prestator care a obţinut, în condiţiile prezentelor norme procedurale interne, un exemplar din documentaţia de atribuire are dreptul de a solicita, în scris, clarificări despre elementele cuprinse în aceasta.

(2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite răspuns la orice solicitare de clarificări, într-o perioadă care nu trebuie să depăşească, de regulă, două zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări, din partea operatorului economic, dar numai acelor solicitări primite cu cel puţin 3 zile înainte de data-limită pentru depunerea ofertelor.

(3) Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite răspunsul la solicitările de clarificări cu cel puţin două zile înainte de data-limită pentru depunerea ofertelor.

(4) În cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în timp util, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenul prevăzut la alin. (3), aceasta din urmă are totuşi obligaţia de a răspunde la solicitarea de clarificare în măsura în care perioada necesară pentru elaborarea şi transmiterea răspunsului face posibilă primirea acestuia de către operatorii economici înainte de data-limită de depunere a ofertelor.

(5) Autoritatea contractantă are obligaţia de a publica conţinutul răspunsului pe site-ul propriu, fără a dezvălui identitatea celui care a solicitat clarificările respective.

Art. 18

(1) Autoritatea contractantă are dreptul de a completa, din proprie iniţiativă, în vederea clarificării, documentaţia de atribuire.

(2) Orice astfel de completare trebuie publicată de către autoritatea contractantă pe site-ul propriu, dacă acest fapt nu afectează participarea la procedeul de selecţie internă de oferte.

CAPITOLUL X

Elaborarea, prezentarea şi evaluarea ofertei

Art. 19

(1) Ofertantul are obligaţia de a elabora oferta în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire.

(2) Propunerea tehnică se elaborează în concordanţă cu cerinţele cuprinse în caietul de sarcini în aşa fel încât să asigure furnizarea tuturor informaţiilor necesare evaluării tehnice.

(3) Propunerea financiară se elaborează în aşa fel încât să asigure furnizarea tuturor informaţiilor necesare evaluării financiare.

Art. 20

Oferta are caracter ferm şi obligatoriu, din punctul de vedere al conţinutului, pe toată perioada de valabilitate stabilită de către autoritatea contractantă şi trebuie să fie semnată şi ştampilată pe fiecare pagină, pe propria răspundere, de către ofertant sau de către o persoană împuternicită legal de acesta.

Art. 21

(1) Prestatorul are obligaţia de a depune oferta în forma stabilită în documentaţia de atribuire, la adresa şi până la data şi ora-limită pentru depunere, stabilite în invitaţia de participare, şi îşi asumă riscurile transmiterii ofertei, inclusiv forţa majoră.

(2) Oferta care este depusă la o altă adresă a autorităţii contractante decât cea stabilită de către aceasta sau după expirarea datei-limită pentru depunere va fi declarată inacceptabilă şi se returnează nedeschisă.

Art. 22

Ofertantul are dreptul de a depune o singură ofertă, cu obligaţia ca aceasta să nu se abată de la cerinţele prevăzute în documentaţia de atribuire.

Art. 23

Autoritatea contractantă are obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertei, precum şi asupra oricărei informaţii suplimentare solicitate ofertantului şi a cărei dezvăluire ar putea să aducă atingere dreptului ofertantului de a-şi proteja proprietatea intelectuală sau secretele comerciale.

CAPITOLUL XI

Modificarea, retragerea şi valabilitatea ofertei

Art. 24

Orice ofertant are dreptul de a-şi modifica sau retrage oferta numai înainte de data-limită stabilită pentru depunerea ofertei.

Art. 25

Ofertantul nu are dreptul de a retrage sau de a modifica oferta după expirarea datei-limită pentru depunerea ofertelor, sub sancţiunea excluderii acestuia de la procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie publică şi a pierderii garanţiei pentru participare, dacă aceasta a fost solicitată.

Art. 26

(1) Ofertantul are obligaţia de a menţine oferta valabilă pe toată perioada de valabilitate a ofertei; perioada de valabilitate a garanţiei pentru participare, dacă aceasta a fost solicitată, va fi cel puţin egală cu perioada de valabilitate a ofertei.

(2) Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita ofertanţilor, în circumstanţe excepţionale, înainte de expirarea perioadei de valabilitate a ofertei, prelungirea acestei perioade; în cazul extinderii perioadei de valabilitate a ofertei, perioada de valabilitate a garanţiei pentru participare, dacă a fost solicitată, trebuie să fie prelungită în mod corespunzător.

(3) Ofertantul are obligaţia de a comunica autorităţii contractante dacă este de acord sau nu cu prelungirea perioadei de valabilitate a ofertei.

(4) Ofertantul care nu este de acord cu prelungirea perioadei de valabilitate a ofertei se consideră că şi-a retras oferta, fără ca acest fapt să atragă pierderea garanţiei pentru participare.

CAPITOLUL XII

Comisia de evaluare

Art. 27

(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a constitui o comisie de evaluare care răspunde de următoarele activităţi:

a) deschiderea ofertelor şi, după caz, a altor documente care însoţesc oferta;

b) verificarea îndeplinirii criteriilor de calificare de către ofertanţi, în cazul în care acestea au fost solicitate prin documentaţia de atribuire;

c) verificarea propunerilor tehnice prezentate de ofertanţi, din punctul de vedere al modului în care acestea corespund cerinţelor minime din caietul de sarcini;

d) verificarea propunerilor financiare prezentate de ofertanţi, din punctul de vedere al încadrării în fondurile care pot fi disponibilizate pentru îndeplinirea contractului de achiziţie publică respectiv;

e) stabilirea ofertelor inacceptabile sau neconforme şi a motivelor care stau la baza încadrării ofertelor respective în această categorie;

f) stabilirea ofertelor admisibile;

g) aplicarea criteriului de atribuire, astfel cum a fost prevăzut în documentaţia de atribuire, şi stabilirea ofertei/ofertelor câştigătoare;

h) în cazuri justificate, elaborarea unei propuneri de anulare a selecţiei interne de oferte;

i) elaborarea raportului procedurii de atribuire, astfel cum este acesta prevăzut la art. 213 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Comisia de evaluare va fi formată din cel puţin 3 membri cu pregătire profesională şi experienţă relevantă, dintre care cel puţin un membru va fi desemnat din cadrul Serviciului achiziţii publice al autorităţii contractante.

(3) Comisia de evaluare se numeşte prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.

Art. 28

Nu au dreptul să fie membri în comisia de evaluare următoarele persoane:

a) persoane care deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi/candidaţi sau subcontractanţi ori persoane care fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare a unuia dintre ofertanţi/candidaţi ori subcontractanţi;

b) soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu persoane care fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare a unuia dintre ofertanţi/candidaţi;

c) persoane despre care se constată că pot avea un interes de natură să le afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a candidaturilor/ofertelor.

CAPITOLUL XIII

Deschiderea şi evaluarea ofertelor

Art. 29

(1) Comisia de evaluare are obligaţia de a deschide ofertele la data şi în locul indicate în invitaţia de participare.

(2) Orice reprezentant al ofertanţilor care au depus oferta are dreptul de a fi prezent la şedinţa de deschidere a ofertelor, în baza unei împuterniciri din partea operatorului economic.

(3) Comisia de evaluare nu are dreptul de a respinge o ofertă având ca singură motivaţie absenţa de la deschidere a ofertantului care a depus oferta respectivă.

(4) În cazul în care constată lipsa a cel mult două dintre documentele solicitate, comisia de evaluare poate acorda operatorului economic în cauză un termen de minimum 24 de ore pentru depunerea acestora, iar în cazul nedepunerii lor în termen, oferta depusă va fi respinsă ca neconformă.

(5) Comisia de evaluare va respinge în cadrul şedinţei de deschidere toate ofertele care nu sunt însoţite de dovada constituirii garanţiei de participare, dacă aceasta a fost solicitată, precum şi toate ofertele depuse la altă adresă sau după termenul-limită stabilit în documentaţia de atribuire.

Art. 30

Comisia de evaluare are obligaţia de a exclude orice ofertant în cazul în care se dovedeşte că acesta a fost sau este angajat în practici corupte sau frauduloase în legătură cu procesul de atribuire a contractului de achiziţie publică.

Art. 31

(1) În cadrul şedinţei de deschidere a ofertelor, comisia de evaluare verifică modul de respectare a regulilor formale de depunere şi prezentare a ofertelor şi a documentelor care le însoţesc.

(2) Plicurile vor fi deschise de preşedintele comisiei de evaluare, care are obligaţia de a anunţa următoarele informaţii:

a) denumirea ofertanţilor;

b) modificările şi retragerile de oferte;

c) existenţa garanţiilor de participare (dacă au fost solicitate în documentaţia de atribuire);

d) elementele principale ale propunerilor financiare, inclusiv tariful;

e) orice alte detalii şi precizări pe care comisia de evaluare le consideră necesare;

f) toate documentele/formularele depuse în cadrul ofertei pentru achiziţia de servicii solicitate de autoritatea contractantă.

(3) Comisia de evaluare va întocmi un proces-verbal de deschidere, care trebuie să includă informaţiile prevăzute la alin. (2) şi care urmează să fie semnat atât de membrii comisiei, cât şi de reprezentanţii ofertanţilor care sunt prezenţi la deschiderea ofertelor.

(4) La întrunirile comisiei de evaluare, în scopul analizării în detaliu a ofertelor depuse, au dreptul de a participa numai membrii acesteia.

(5) Comisia de evaluare va examina documentele care dovedesc îndeplinirea cerinţelor minime privind capacitatea tehnică şi capacitatea economico-financiară numai pentru acei ofertanţi care nu au fost deja excluşi ca urmare a neîndeplinirii condiţiilor referitoare la eligibilitate şi înregistrare.

(6) După verificarea îndeplinirii cerinţelor minime privind capacitatea tehnică şi capacitatea economico-financiară, comisia de evaluare stabileşte ofertanţii calificaţi şi, dacă este cazul, pe cei excluşi.

Art. 32

(1) După finalizarea etapei de evaluare a ofertelor, autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite în cel mult două zile tuturor ofertanţilor o comunicare în scris referitoare la rezultatul procedurii.

(2) În cazul ofertanţilor a căror ofertă nu a fost declarată câştigătoare, comunicarea trebuie să precizeze motivul pentru care a fost respinsă, precum şi căile de atac împotriva deciziei comisiei.

(3) În cazul ofertantului/ofertanţilor câştigător/câştigători, comunicarea trebuie să precizeze faptul că oferta acestuia/acestora a fost declarată câştigătoare şi că acesta/aceştia va/vor fi invitat/invitaţi în vederea încheierii contractului de achiziţie publică după expirarea perioadei legale prevăzute pentru depunerea de contestaţii.

Art. 33

În cazul în care, după evaluarea ofertelor şi stabilirea operatorului/operatorilor economici câştigător/câştigători, membrii comisiei de evaluare constată că nu s-a acoperit necesarul de locuri stabilit iniţial, autoritatea contractantă are dreptul de a completa numărul de locuri printr-o solicitare de suplimentare făcută ofertantului/ofertanţilor declarat/declaraţi câştigător/câştigători.

CAPITOLUL XIV

Criteriul pentru atribuirea contractului de achiziţie publică

Art. 34

(1) Autoritatea contractantă are obligaţia să precizeze în invitaţia de participare criteriul pe baza căruia se atribuie contractul, iar acesta poate fi „cel mai mic preţ“ sau „oferta cea mai avantajoasă tehnico-economic“.

(2) Odată cu menţionarea criteriului de atribuire, dacă este cazul, autoritatea contractantă va menţiona şi factorii de evaluare, formule sau algoritmi de calcul ce vor fi utilizaţi la stabilirea clasamentului final al ofertelor depuse.

(3) Oferta/Ofertele câştigătoare va/vor fi stabilită/stabilite în ordinea crescătoare a valorilor financiare propuse în oferte sau descrescătoare a punctajului stabilit în urma aplicării formulelor/algoritmului de calcul.

Art. 35

Autoritatea contractantă nu poate schimba, în procesul de evaluare a ofertelor, criteriul de atribuire stabilit în documentaţie.

CAPITOLUL XV

Forme de comunicare

Art. 36

(1) Orice comunicare, solicitare, informare, notificare şi altele asemenea trebuie să se transmită sub formă de document scris.

(2) Orice document scris trebuie înregistrat în momentul transmiterii şi al primirii.

(3) Orice document scris trebuie confirmat de primire, cu excepţia documentelor care confirmă primirea.

(4) Documentele scrise pot fi transmise prin una dintre următoarele forme:

a) prin poştă;

b) telegramă;

c) telex;

d) telefax;

e) e-mail.

CAPITOLUL XVI

Anularea selecţiei interne de oferte şi a atribuirii contractului de achiziţie publică

Art. 37

Autoritatea contractantă are dreptul de a anula selecţia internă de oferte şi atribuirea contractului de achiziţie publică numai dacă ia această decizie înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul selecţiei ofertelor şi numai în următoarele circumstanţe:

a) niciunul dintre ofertanţi nu a îndeplinit condiţiile de calificare prevăzute în documentaţia de atribuire;

b) au fost prezentate numai oferte necorespunzătoare, respectiv oferte care:

– sunt depuse după data-limită de depunere a ofertelor;

– nu au fost elaborate şi prezentate în concordanţă cu cerinţele din documentaţia de atribuire;

– conţin propuneri referitoare la clauzele contractuale, propuneri care sunt în mod evident dezavantajoase pentru autoritatea contractantă;

c) factori obiectivi sau circumstanţe excepţionale afectează procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie publică şi/sau este imposibilă încheierea contractului.

Art. 38

Decizia de anulare nu creează vreo obligaţie autorităţii contractante faţă de participanţii la selecţia de oferte, cu excepţia returnării garanţiei pentru participare, dacă aceasta a fost solicitată în documentaţia de atribuire.

Art. 39

Autoritatea contractantă are obligaţia de a comunica, în scris, tuturor participanţilor atât hotărârea luată, cât încetarea obligaţiilor pe care aceştia şi le-au creat prin depunerea de oferte.

CAPITOLUL XVII

Încheierea, îndeplinirea şi finalizarea contractului de achiziţie publică

Art. 40

(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a încheia contractul de achiziţie publică cu ofertantul/ofertanţii a/ale cărui/căror ofertă/oferte a/au fost stabilită/stabilite ca fiind câştigătoare de către comisia de evaluare.

(2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a încheia contractul de achiziţie publică în perioada de valabilitate a ofertelor.

(3) Fără a fi încălcate prevederile alin. (2), autoritatea contractantă are obligaţia de a încheia contractul de achiziţie publică după data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii respective, dar nu înainte de expirarea perioadei legale pentru depunerea eventualelor contestaţii.

(4) Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite spre publicare un anunţ de atribuire în cel mult 48 de zile după încheierea selecţiei interne de oferte, pentru contractele a căror valoare este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al 125.000 euro. În acest caz, autoritatea contractantă indică totodată în anunţul transmis dacă este sau nu de acord cu publicarea acestuia.

Art. 41

În cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către una dintre părţi, partea lezată are dreptul de a cere rezilierea contractului de achiziţie publică şi de a pretinde plata de despăgubiri potrivit legii.

CAPITOLUL XVIII

Dosarul achiziţiei publice

Art. 42

(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a întocmi dosarul achiziţiei publice.

(2) Dosarul achiziţiei publice trebuie să cuprindă cel puţin următoarele documente:

a) nota de fundamentare/oportunitate a achiziţiei;

b) documentaţia de atribuire şi dovada publicării pe site-ul propriu;

c) procesul-verbal de deschidere a ofertelor;

d) raportul procedurii de atribuire;

e) comunicările rezultatului procedurii aplicate;

f) contractul de achiziţie publică semnat;

g) anunţul de atribuire (dacă este cazul) şi dovada transmiterii acestuia spre publicare.

(3) Raportul procedurii de atribuire se elaborează înainte de încheierea contractului de achiziţie publică şi cuprinde cel puţin următoarele elemente:

a) denumirea şi sediul autorităţii contractante;

b) obiectul contractului de achiziţie publică/acordului-cadru;

c) denumirea/numele ofertanţilor participanţi la procedură;

d) denumirea/numele ofertanţilor respinşi şi motivele care au stat la baza acestei decizii;

e) denumirea/numele ofertantului/ofertanţilor a cărui/căror ofertă a fost declarată câştigătoare şi motivele care au stat la baza acestei decizii;

f) dacă este cazul, justificarea hotărârii de anulare a procedurii de atribuire.

Art. 43

Dosarul achiziţiei publice se păstrează de către autoritatea contractantă atât timp cât contractul de achiziţie publică produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de la data finalizării contractului respectiv.

CAPITOLUL XIX

Căi de atac. Dispoziţii generale privind utilizarea căilor de atac

Art. 44

Orice persoană juridică ce are un interes legitim în legătură cu un act sau cu o decizie emisă de comisia de evaluare a ofertelor şi care suferă, riscă să sufere ori a suferit un prejudiciu, ca o consecinţă directă a acelui act, are dreptul de a utiliza căile de atac prevăzute de prezentele norme procedurale interne.

Art. 45

(1) Forma de atac pe cale administrativă a actelor şi deciziilor nelegale care determină încălcarea prevederilor prezentelor norme procedurale interne este contestaţia.

(2) În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, contestaţiile privind procedura de atribuire a contractelor de servicii din categoria celor incluse în anexa nr. 2B se soluţionează potrivit dispoziţiilor cap. IX din actul normativ menţionat.

Timp de 14 zile puteti testa GRATUIT tot continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie