Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu sediul în București, Splaiul Independenței nr. 15, sectorul 5, cod de înregistrare fiscală 31588130, cu respectarea prevederilor art. 13 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările și completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) lit. b) și art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările și completările ulterioare,
în urma analizării de către Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară, în ședința din data de 14.03.2018, a Notei nr. SA/DSISG - 705 din 23.02.2018 de aprobare a propunerilor ca urmare a controlului inopinat efectuat la Societatea URBAN BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., cu sediul social în București, str. Doamna Ghica nr. 14, bl. 2, sc. A, et. 5, ap. 17, sectorul 2, înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului cu nr. J40/13947/2007, cod unic de înregistrare 22147038/2007 și înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare al Autorității de Supraveghere Financiară cu numărul RBK-435/20.09.2007, reprezentată de domnul Lucian Burghelea, având funcția de administrator/director general, a constatat următoarele:
1. Pentru perioada controlată, respectiv 1.10.2015-30.09.2017, Societatea URBAN BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. nu a prezentat echipei de control documente care să ateste că persoanele înscrise în Registrul personalului propriu au deținut certificate valabile privind pregătirea profesională.
Astfel au fost încălcate prevederile art. 4 alin. (1) din Normele privind calificarea profesională și pregătirea continuă a intermediarilor în asigurări puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 9/2012, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 alin. (5) lit. h) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea și supravegherea intermediarilor în asigurări și reasigurări, cu modificările și completările ulterioare.
Fapta constituie contravenție conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. a) și n) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare.
2. Societatea URBAN BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. figurează înregistrată în Jurnalul asistenților în brokeraj persoane juridice cu un asistent în brokeraj persoană juridică, respectiv Societatea LI&DO MARKET - S.R.L. În Jurnalul asistenților în brokeraj persoane juridice, secțiunea B1 - Persoane fizice care desfășoară activitate de intermediere în cadrul asistentului în brokeraj persoană juridică nu figurează înregistrată nicio persoană fizică din cadrul Societății LI&DO MARKET - S.R.L.
Pentru perioada controlată, respectiv 1.10.2015-30.09.2017, Societatea URBAN BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. nu a menținut Jurnalul asistenților în brokeraj persoane juridice, secțiunea B1.
Astfel au fost încălcate prevederile art. 20 alin. (1) din Normele privind Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007, cu modificările și completările ulterioare.
Fapta constituie contravenție conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. a), n) și I) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare.
3. Societatea URBAN BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., pentru perioada 1.10.2015-30.09.2017, nu a făcut dovada deținerii unui contract de răspundere civilă profesională a brokerilor de asigurare și/sau reasigurare și nu a transmis la reînnoire copia scanată a contractului.
Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. с) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea și supravegherea intermediarilor în asigurări și reasigurări, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile art. 2 alin. (1) lit. с) și art. 7 alin. (8) din Norma Autorității de Supraveghere Financiară nr. 9/2015 privind autorizarea și funcționarea brokerilor de asigurare și/sau reasigurare.
Fapta constituie contravenție conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare.
4. Societatea URBAN BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. nu a pus la dispoziție situația privind taxa de funcționare, aferentă perioadei verificate 1.10.2012-30.09.2017, respectiv raportările transmise la Autoritatea de Supraveghere Financiară, balanțele de verificare trimestriale, ordinele de plată, echipa de control fiind în imposibilitatea de a verifica corectitudinea constituirii și virării taxei de funcționare.
Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. e) și f) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea și supravegherea intermediarilor în asigurări și reasigurări, cu modificările și completările ulterioare.
Fapta constituie contravenție conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. h) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare.
Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare,
Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea decizie: