Direcția generală de politici și reglementare are următoarele atribuții principale:
a) elaborează legislația-cadru în domeniul achizițiilor publice;
b) elaborează normele de aplicare a legislației-cadru în domeniul achizițiilor publice;
c) evaluează necesitățile de perfecționare a cadrului normativ în domeniu și propune măsuri de remediere a deficiențelor constatate în funcționarea sistemului de achiziții publice;
d) inițiază și organizează întâlniri periodice cu participanții din sistem și cu alte organisme interesate pentru identificarea soluțiilor optime de perfecționare a cadrului de reglementare;
e) emite aviz la proiectele de acte normative, din alte domenii, care pot avea impact asupra activităților în domeniul achizițiilor publice, și propune modificarea celor care pot afecta respectarea acquis-ului comunitar în materie de achiziții publice;
f) menține contactul cu serviciile tehnice specializate în domeniul achizițiilor publice ale Comisiei Europene și cu instituțiile corespondente din statele membre;
g) asigură participarea și sprijină activitatea comisiilor sau delegațiilor sectoriale constituite pentru îndeplinirea angajamentelor asumate față de Uniunea Europeană ori în cadrul altor acorduri care vizează achizițiile publice;
h) asigură participarea în cadrul comitetelor consultative și grupurilor de lucru în domeniul achizițiilor publice, organizate la nivelul Comisiei Europene;
i) elaborează punctul de vedere la solicitările de clarificare pe care autoritățile contractante/potențialii ofertanți le transmit cu privire la modul de interpretare și aplicare a prevederilor legislației în domeniul achizițiilor publice;
j) elaborează puncte de vedere privind contestațiile primite de autoritățile contractante.