Norma nr. 11/2010 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 21/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 605 și 605 bis din 26 august 2010, se modifică și se completează după cum urmează:
1. La articolul 10, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:
„(11) Planul de audit intern anual, aprobat de consiliul de administrație sau consiliul de supraveghere, după caz, se notifică Comisiei până la data de 31 ianuarie a anului pentru care urmează a se efectua misiunea de audit intern, conform anexei nr. 17.“
2. La articolul 23, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(2) Raportul anual prevăzut la alin. (1) se transmite în același termen Comisiei și va conține cel puțin informațiile prevăzute la art. 101 din Legea nr. 204/2006, precum și următoarele:
a) principiile investiționale ale schemei de pensii facultative administrate și rezultatele aplicării lor;
b) riscurile financiare, tehnice și de altă natură ale schemei de pensii facultative și modul de gestionare a acestora;
c) costurile de administrare totale și defalcate pe categorii;
d) principiile relației dintre administrator și participanții fondului de pensii facultative și modul de derulare pe parcursul anului;
e) politica de investiții a administratorului prevăzută la art. 86 alin. (1) din Legea nr. 204/2006 și rezultatele aplicării ei, pe fiecare componentă;
f) prezentarea portofoliului de investiții pe tipuri de investiții și a deținerilor pe fiecare tip de investiție.“
3. La articolul 25 alineatul (2), partea introductivă și litera a) se modifică și vor avea următorul cuprins:
„(2) Raportul anual prevăzut la alin. (1) cuprinde cel puțin următoarele:
a) date privind identificarea administratorului, conducerea, organizarea și funcționarea acestuia, organigrama entității, cu specificarea numărului mediu de persoane alocate fiecărui departament;“.
4. La articolul 25 alineatul (2), după litera i) se introduc patru noi litere, literele j)–m), cu următorul cuprins:
„j) informații cu privire la cheltuielile de administrare suportate de administrator și cheltuielile de administrare suportate de fond, detaliate pe fiecare componentă;
k) informații cu privire la plățile de disponibilități bănești care s-au efectuat din fondul de pensii administrat privat, detaliate pe tipuri de plăți;
l) analiza sesizărilor primite de la participanți, modul de soluționare a acestora și măsurile întreprinse;
m) analiza desfășurării activității de audit intern și măsurile întreprinse.“
5. După articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 261, cu următorul cuprins:
(1) Administratorul are obligația de a publica pe pagina proprie web, pentru fiecare fond de pensii facultative, odată cu situațiile financiare anuale, și structura portofoliului de investiții prevăzută în cadrul anexei nr. 14, detaliată, pentru fiecare instrument financiar și pentru fiecare emitent, cu date referitoare la valoarea actualizată, în lei, și ponderea deținută în activul total al fondului de pensii la data de 31 decembrie.
(2) Administratorul are obligația de a publica pe pagina proprie web, pentru fiecare fond de pensii facultative, până la data de 1 octombrie a fiecărui an, și structura portofoliului de investiții prevăzută în cadrul anexei nr. 14, detaliată, pentru fiecare instrument financiar și pentru fiecare emitent, cu date referitoare la valoarea actualizată, în lei, și ponderea deținută în activul total al fondului de pensii la data de 30 iunie.“
6. Articolul 32 se modifică și va avea următorul cuprins:
Anexele nr. 1A, 1B, 1C, 1D, 1E și 2–17 fac parte integrantă din prezenta normă.“
7.La anexa nr. 12, la punctul III, în coloanele 2 și 3 se elimină x.
8. După anexa nr. 16 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 17, cu următorul cuprins: