În Monitorul Oficial nr. 283 din 29 martie a.c. a fost publicat Ordinul Ministerului Finanțelor Publice nr. 1592/2018 privind procedura de avizare a personalului care gestionează contribuția financiară elvețiană pentru coeziunea Uniunii Europene, prin care se abrogă Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.285/2011 privind procedura de avizare a personalului care gestionează contribuția financiară elvețiană în vederea implementării Programului de cooperare elvețiano-român vizând reducerea disparităților economice și sociale din cadrul Uniunii Europene extinse.

Art. 1.

(1) Pentru structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 28 şi 29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, se desemnează Direcţia generală pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, în calitate de Unitate naţională de coordonare pentru contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene, să acorde aviz prin care se atestă că structurile şi personalul care gestionează contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018.

(2) Pentru structura prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 se desemnează Direcţia generală managementul resurselor umane să acorde aviz prin care se atestă că structura şi personalul care gestionează contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018.

Art. 2.

(1) În vederea obţinerii avizului, structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 28 şi 29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 vor înainta Ministerului Finanţelor Publice o cerere însoţită de documentele prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. с), d) şi f)-h) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018.

(2) Cererea însoţită de documentele aferente se depune la registratura Ministerului Finanţelor Publice în atenţia Direcţiei generale pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară.

(3) În vederea obţinerii avizului, structura prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 va înainta Direcţiei generale managementul resurselor umane o cerere însoţită de documentele prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. с), d) şi f)-h) diri Hotărârea Guvernului nr. 29/2018.

(4) Modelul cererii privind solicitarea de aviz pentru personalul prevăzut la alin. (1) şi (3) care are ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene pentru coeziunea Uniunii Europene este prevăzut în anexa nr. 1.

Art. 3.

(1) În fiecare an, până la data de 31 decembrie, Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de Unitate naţională de coordonare, comunică pentru anul următor structurilor menţionate la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27-29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 numărul de posturi alocate acestora aferente gestionării contribuţiei financiare elveţiene pentru coeziunea Uniunii Europene.

(2) În cazul în care are loc o diminuare a numărului de posturi distribuite pentru anul următor faţă de anul curent, structurile în cauză trebuie să transmită Ministerului Finanţelor Publice, în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicare, numele persoanelor care nu mai beneficiază de majorare salarială.

(3) În cazul în care are loc o creştere a numărului de posturi distribuite faţă de anul curent, structurile în cauză trebuie să transmită Ministerului Finanţelor Publice, în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicare, o cerere privind solicitarea de aviz pentru personalul nou-propus, care are ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene pentru coeziunea Uniunii Europene.

(4) În cazul structurii menţionate la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, în vederea încadrării în numărul de posturi distribuit pentru anul următor, Unitatea naţională de coordonare reprezentată de Direcţia generală pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară comunică Direcţiei generale managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Finanţelor Publice numele persoanelor care nu mai beneficiază de majorarea salarială, în cazul în care are loc o reducere a numărului de posturi distribuite faţă de anul curent, sau transmite spre avizare cererea privind solicitarea de aviz pentru personalul nou-propus care are ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene pentru coeziunea Uniunii Europene, în cazul în care are loc o creştere a numărului de posturi faţă de anul curent.

(5) În situaţia în care, în cadrul structurilor menţionate la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27-29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 al căror personal beneficiază de majorările salariale în condiţiile art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 intervin modificări de personal, atribuţii, organizare şi/sau funcţionare, structurile menţionate la art. 4 alin. (1) Iit. b) pct. 28 şi 29 vor comunica Ministerului Finanţelor Publice, în termen de 15 zile lucrătoare, aceste aspecte, împreună cu documentele constatatoare, iar structura menţionată la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27 va comunica Direcţiei generale managementul resurselor umane, în termen de 15 zile lucrătoare, aceste aspecte, împreună cu documentele constatatoare.

(6) Pe perioada cuprinsă între data de la care au survenit modificările menţionate la alin. (5) şi data soluţionării noii solicitări de aviz de către Ministerul Finanţelor Publice, personalul avizat iniţial beneficiază de majorarea salarială, pe răspunderea ordonatorului de credite, dacă modificările nu constituie încălcări ale criteriilor stabilite la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27-29 şi alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018.

Art. 4.

(1) Direcţia generală pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară, în calitate de Unitate naţională de coordonare, în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea documentelor menţionate la art. 2 alin. (1) de la structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 28 şi 29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, elaborează avizul consultativ favorabil sau negativ asupra cererii privind solicitarea de aviz, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, pe care o supune spre semnare ministrului finanţelor publice.

(2) Direcţia generală managementul resurselor umane, în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea documentelor menţionate la art. 2 alin. (3) de la structura prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, elaborează avizul consultativ favorabil sau negativ asupra cererii privind solicitarea de aviz, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, pe care o supune spre semnare ministrului finanţelor publice.

(3) Avizul favorabil sau negativ asupra cererii privind solicitarea de aviz pentru personalul care are ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene pentru coeziunea Uniunii Europene şi care face parte din structurile de la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27-29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 se acordă în termen de 20 de zile lucrătoare de la primirea, în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, a documentaţiei complete supuse avizului.

Art. 5.

Motivele de acordare a avizului negativ asupra cererii privind solicitarea de aviz sunt:

a) netransmiterea de către structura care solicită eliberarea avizului a unuia sau mai multor documente dintre cele enumerate la art. 2 alin. (1) sau (3);

b) neîndeplinirea criteriilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27-29 şi la alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018;

c) nerespectarea condiţiilor de formă a cererii de aviz, aprobată prin prezentul ordin;

d) netransmiterea tuturor informaţiilor solicitate de către Ministerul Finanţelor Publice pentru eliberarea avizului;

e) neîncadrarea în numărul posturilor distribuite de către Ministerul Finanţelor Publice în cadrul structurilor solicitante.

Art. 6.

Structura care a primit aviz negativ poate înainta o nouă cerere doar după remedierea problemelor constatate, menţionate în scrisoarea de răspuns emisă de Ministerul Finanţelor Publice.

Art. 7.

(1) Avizul favorabil acordat se poate modifica sau retrage de către Ministerul Finanţelor Publice la cererea motivată, potrivit competenţelor, a Direcţiei generale pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară, aprobată de către ministrul finanţelor publice, în cazul în care Direcţia generală pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară, în calitate de Unitate naţională de coordonare, constată încălcări ale prevederilor art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 28 şi 29 şi alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018.

(2) După remedierea problemelor constatate care au stat la baza retragerii avizului favorabil, eliberarea unui nou aviz favorabil se va face la cerere, potrivit aceloraşi reguli generale.

Art. 8.

Atribuţiile de aprobare a proiectelor de ordin privind majorarea salarială cu până la 35% a salariului de bază, soldei de funcţie/salariului de funcţie, indemnizaţiei de încadrare pentru personalul din cadrul structurilor menţionate la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27-29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, precum şi neacordarea acestei majorări sunt îndeplinite de persoana care are competenţa legală de numire în funcţie a personalului respectiv.

Art. 9.

Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 10.

La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.285/2011 privind procedura de avizare a personalului care gestionează contribuţia financiară elveţiană în vederea implementării Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale din cadrul Uniunii Europene extinse, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 484 din 7 iulie 2011.