În Monitorul Oficial nr. 592 din 24 iulie a fost publicată Ordonanța Guvernului nr. 3/2017 privind unele măsuri pentru administraţia publică centrală prin care se suspendă, până la data de 31 decembrie 2017, ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante, inclusiv procedurile demarate în vederea ocupării posturilor vacante, din autorităţile şi instituţiile publice prevăzute în noul act normativ.

Art. 1.

(1) Pentru realizarea unei analize a organizării instituţionale și a eficienţei utilizării resurselor umane la nivelul Guvernului, ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum și instituţiilor din subordinea/coordonarea/sub autoritatea acestora, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, inclusiv a activităţilor finanţate integral din venituri proprii, se constituie Comitetul pentru analiza organizării instituţionale și a resurselor umane din administraţia publică centrală, organism consultativ, fără personalitate juridică, denumit în continuare Comitet.

(2) Rolul Comitetului este de a realiza analiza stadiului privind organizarea instituţională și a statelor de funcţii pentru toate autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la alin. (1) şi de a prezenta Guvernului propuneri de măsuri pentru eficientizarea managementului resurselor umane din cadrul acestora, cu respectarea regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal.

Art. 2.

(1) Componenţa Comitetului este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă.

(2) Coordonarea Comitetului este asigurată de prim-ministru şi, în lipsa acestuia, de către secretarul general al Guvernului.

(3) În activitatea sa, Comitetul este sprijinit de un secretariat tehnic asigurat de Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice și Fondurilor Europene şi de un grup de lucru tehnic format din experţi desemnaţi prin act administrativ de către conducătorii instituţiilor prevăzute la pct. 3-6 din anexă.

(4) Componenţa nominală a Comitetului se stabileşte prin decizie a prim-ministrului, pe baza nominalizărilor transmise de instituţiile prevăzute la pct. 3-6 din anexă, și cuprinde câte un membru titular şi câte un membru supleant pentru fiecare instituţie. Reprezentarea se realizează la nivel de ministru sau de secretar de stat/subsecretar de stat.

(5) Structura, mandatul şi termenele de realizare a obiectivelor specifice ale grupului de lucru tehnic prevăzut la alin. (3) se stabilesc prin decizie a prim-ministrului, la propunerea Comitetului.

(6) Regulamentul de organizare şi funcţionare a secretariatului tehnic, precum și cel al grupului de lucru tehnic, prevăzute la alin. (3), se stabilesc de Comitet în prima şedinţă a acestuia şi se aprobă prin decizie a prim-ministrului.

Art. 3.

Comitetul are următoarele atribuţii principale:

a) analizează structurile organizatorice ale instituţiilor şi autorităţilor publice prevăzute la art. 1 alin. (1), cu respectarea legislaţiei privind regimul informaţiilor clasificate;

b) analizează raportul dintre competenţele instituţiilor şi autorităţilor publice prevăzute la art. 1 alin. (1) și necesarul de resurse umane;

c) formulează propuneri pentru eficientizarea structurilor instituţionale și a managementului resurselor umane la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice prevăzute la art. 1 alin. (1) și le supune spre aprobare Guvernului prin raportul prevăzut la art. 5 alin. (2).

Art. 4.

(1) Fiecare dintre instituţiile și autorităţile publice prevăzute la art. 1 alin. (1) realizează analize ale propriilor structuri organizatorice și de personal şi le prezintă Comitetului, cu respectarea calendarului întocmit de acesta.

(2) În realizarea analizelor propriilor structuri organizatorice și de personal, autorităţile și instituţiile publice prevăzute la art. 1 alin. (1) constituie grupuri de lucru tehnice, a căror componenţă se aprobă prin act administrativ al conducătorilor acestora.

(3) Instituţiile și autorităţile publice prevăzute la art. 1 alin. (1) pun la dispoziţia Comitetului analizele elaborate și realizează documente de completare, la solicitarea Comitetului.

Art. 5.

(1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la art. 3, Comitetul solicită, prin secretariatul său, instituţiilor şi autorităţilor publice prevăzute la art. 1 alin. (1) structurile organizatorice detaliate, statele de personal, situaţia posturilor ocupate, ocupate temporar, temporar vacante și vacante, analize și situaţii comparative cu privire la organigramele şi personalul acestora, precum și orice alte documente pe care le consideră necesare în desfăşurarea activităţii sale.

(2) Comitetul elaborează un raport privind analiza organizării instituţionale și a resurselor umane din administraţia publică centrală, care se prezintă şi se analizează în şedinţa Guvernului. Raportul conţine și recomandări în baza concluziilor şi analizelor efectuate.

Art. 6.

(1) Comitetul se întruneşte lunar şi ori de câte ori este necesar, la convocarea coordonatorului său, transmisă membrilor Comitetului prin intermediul secretariatului tehnic.

(2) La şedinţele Comitetului, în funcţie de tematica supusă dezbaterii, pot fi invitaţi să participe şi reprezentanţi ai altor ministere sau organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum și reprezentanţi ai mediului academic, ai organizaţiilor neguvernamentale şi reprezentanţi ai sindicatelor reprezentative pentru administraţia publică.

Art. 7.

(1) De la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe până la data de 31 decembrie 2017 se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante, inclusiv procedurile demarate în vederea ocupării posturilor vacante, din autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la art. 1 alin. (1).

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), se continuă procedurile de ocupare a posturilor pentru care anunţurile de concurs au fost publicate în Monitorul Oficial al României, până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, respectiv au fost îndeplinite obligaţiile de publicitate instituite în sarcina instituţiilor şi autorităţilor publice, conform prevederilor legale în vigoare, după caz.

(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), prin memorandum aprobat în şedinţa Guvernului, se poate aproba organizarea de concursuri sau examene pentru ocuparea posturilor, cu justificarea necesităţii şi cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate cu această destinaţie în buget.

Art. 8.

Prevederile art. 7 nu se aplică unităţilor sanitare publice și instituţiilor din învăţământul de stat.

PRIM-MINISTRU

MIHAI TUDOSE

Contrasemnează:

Viceprim-ministru,

ministrul dezvoltării regionale,

administraţiei publice și fondurilor europene,

Sevil Shhaideh

Ministrul delegat pentru fonduri europene,

Rovana Plumb

Secretarul general al Guvernului,

Mihai Busuioc

Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,

Moisiu Leonid-Augustin

p. Ministrul muncii şi justiţiei sociale,

Teiu Păunescu,

secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,

Daniela Pescaru,

secretar de stat

ANEXĂ
COMPONENŢA Comitetului pentru analiza organizării instituţionale și a resurselor umane din administraţia publică centrală

1. Prim-ministru – preşedinte

2. Secretar general al Guvernului – membru

3. Un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice – membru

4. Un reprezentant al Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale – membru

5. Un reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice și Fondurilor Europene – membru

6. Un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici – membru