În Monitorul Oficial nr. 230 din 29 martie a.c. a fost publicată Legea nr. 42/2016 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 33/2015 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul feroviar.
În extras
Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 33 din 30 iunie 2015 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul feroviar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 475 din 30 iunie 2015, cu următoarele modificări:
1. La articolul I punctul 4, articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 6
Instituțiile publice prevăzute la art. 1 și 3 se finanțează integral din venituri proprii obținute din prestații și servicii specifice, pe bază de tarife aprobate de Ministerul Transporturilor.”
2. La articolul I punctul 5, alineatele (4)-(6) și (8) ale articolului 95 se modifică și vor avea următorul cuprins:
„(4) Membrii consiliului de conducere sunt selectați din rândul specialiștilor cu experiență în domeniul feroviar, cu respectarea prevederilor legale privind garanțiile de independență și imparțialitate specifice AGIFER, și sunt numiți prin ordin al ministrului transporturilor, în condițiile legii.
(5) Conducerea executivă a AGIFER este exercitată de un director general, cu experiență în domeniul feroviar, selectat în condițiile legii și numit prin ordin al ministrului transporturilor.
(6) Criteriile de selecție și de numire a directorului general și a membrilor consiliului de conducere al AGIFER sunt următoarele:
a) au absolvit studii superioare de lungă durată de specialitate în domeniul transporturilor, absolvite cu diplomă de licență;
b) au experiență profesională și de conducere de cel puțin 5 ani în sistemul feroviar;
c) nu se află într-o situație de incompatibilitate și/sau conflict de interese, potrivit legii.
…………………………………………………………………………………….
(8) Mandatul de director general al AGIFER încetează în
condițiile prevăzute de lege.”
3. La articolul I punctul 5, articolul 98 se abrogă.
4. La articolul II punctul 4, alineatele (51) și (52) ale articolului 16 se modifică și vor avea următorul cuprins:
„(51) Conducerea executivă a Autorității de Siguranță Feroviară Română este exercitată de un director, cu experiență în domeniul feroviar, numit prin ordin al ministrului transporturilor, în condițiile legii. Criteriile de selecție și de numire a directorului Autorității de Siguranță Feroviară Română sunt următoarele:
a) a absolvit studii superioare de lungă durată de specialitate în domeniul transporturilor, absolvite cu diplomă de licență;
b) are experiență profesională și de conducere de cel puțin 5 ani în sistemul feroviar;
c) nu se află într-o situație de incompatibilitate și/sau conflict de interese, potrivit legii.
(52) Mandatul de director al Autorității de Siguranță Feroviară Română încetează în condițiile prevăzute de lege.”
5. La articolul II punctul 6, alineatele (9) și (10) ale articolului 16 se modifică și vor avea următorul cuprins:
„(9) Conducerea executivă a Organismului Notificat Feroviar Român este exercitată de un director, cu experiență în domeniul feroviar, numit prin ordin al ministrului transporturilor, în condițiile legii. Criteriile de selecție și de numire a directorului Organismului Notificat Feroviar Român sunt următoarele:
a) a absolvit studii superioare de lungă durată de specialitate în domeniul transporturilor, absolvite cu diplomă de licență;
b) are experiență profesională și de conducere de cel puțin 5 ani în sistemul feroviar;
c) nu se află într-o situație de incompatibilitate și/sau conflict de interese, potrivit legii.
(10) Mandatul de director al Organismului Notificat Feroviar Român încetează în condițiile prevăzute de lege.”
6. La articolul II punctul 13, alineatele (6) și (7) ale articolului 29 se modifică și vor avea următorul cuprins:
„(6) Conducerea executivă a Organismului de Licențe Feroviare Român este exercitată de un director, cu experiență în domeniul feroviar, numit prin ordin al ministrului transporturilor, în condițiile legii. Criteriile de selecție și de numire a directorului Organismului de Licențe Feroviare Român sunt următoarele:
a) a absolvit studii superioare de lungă durată de specialitate în domeniul transporturilor, absolvite cu diplomă de licență;
b) are experiență profesională și de conducere de cel puțin 5 ani în sistemul feroviar;
c) nu se află într-o situație de incompatibilitate și/sau conflict de interese, potrivit legii.
(7) Mandatul de director al Organismului de Licențe Feroviare Român încetează în condițiile prevăzute de lege.”
7. Articolul III se modifică și va avea următorul cuprins:
Art. III
Directorii Autorității de Siguranță Feroviară Române, Organismului Notificat Feroviar Român, precum și Organismului de Licențe Feroviare Român sunt selectați în condițiile legii și numiți prin ordin al ministrului transporturilor.”